Gå til innhold

Jeg blir sprø av mannen måte å prøve å være snill på

Anbefalte innlegg

Mannen min er snill, men han tenker ikke lengre enn hva nesen hans peker.

For eksempel,  han og eldste drar ut av døren kl 0630 om morgenen. Jeg har hjemmekontor I dag og kunne sove litt lenger. Vekkerklokken min stod på kl 0635.

Eldste skal på fjellet med noen venner i helgen, han drar rett fra skole til vennen før de kjører opp.

Fikk melding fra mannen i 8-tiden om at powerbanken er borte. Svarer at jeg vet hvor den er.

Altså, hadde han vekket meg 10 minutter før vekkerklokken og spurt kunne jeg ha funnet den med det samme. Med det kunne han da ikke gjøre, jeg trengte sikkert å sove litt. Nå må jeg logge av jobb tidligere enn planlagt,  kjøre 30-40 minutter hver vei til byen for å levere denne powerbanken....

Andre med slike menn, noen råd til hvordan jeg kan få han til å tenke lengre enn bare akkurat nå?

Anonymkode: 75b82...ad3

Fortsetter under...

Visste han at powerbanken var borte, men ville ikke vekke deg? For så å forvente at du kjører halvannen time for å levere den? Det er ingen snill mann, altså, men en stor egoist. 

Han får da kjøpe seg en ny powerbank i stede for å forvente at du skal kjøre milevis. 

MissSaigon skrev (42 minutter siden):

Visste han at powerbanken var borte, men ville ikke vekke deg? For så å forvente at du kjører halvannen time for å levere den? Det er ingen snill mann, altså, men en stor egoist. 

Han får da kjøpe seg en ny powerbank i stede for å forvente at du skal kjøre milevis. 

Han og eldste brukte lang tid på å lete etter den slik at de nesten mistet toget til skole/jobb

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Han og eldste brukte lang tid på å lete etter den slik at de nesten mistet toget til skole/jobb

Men da er den tapt for denne gang og han må kjøpe seg en ny. 

Aldri i verden om jeg hadde brukt tid og penger for å tilrettelegge for idioti. 

Anonymkode: 2d4b9...d42

MissSaigon skrev (1 time siden):

Det er vel ungen som skal ha powerbanken, ikke mannen. Med mindre ungen er tenåring, så er vel det noe begge foreldre burde tenkt på å finne frem kvelden før.

Anonymkode: 386c0...4b7

En powerbank koster noen få hundrelapper og guttungen var allerede i byen?

Da hadde jeg ikke logget av jobb 1,5 time tidligere for å kjøre den til han altså, han fikk kjøpe en ny. Så hadde dere to til en annen gang, og lærdommen om at alt må finnes frem kvelden før når man skal på tur.

Anonymkode: 3439e...63d

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Mannen min er snill, men han tenker ikke lengre enn hva nesen hans peker.

For eksempel,  han og eldste drar ut av døren kl 0630 om morgenen. Jeg har hjemmekontor I dag og kunne sove litt lenger. Vekkerklokken min stod på kl 0635.

Eldste skal på fjellet med noen venner i helgen, han drar rett fra skole til vennen før de kjører opp.

Fikk melding fra mannen i 8-tiden om at powerbanken er borte. Svarer at jeg vet hvor den er.

Altså, hadde han vekket meg 10 minutter før vekkerklokken og spurt kunne jeg ha funnet den med det samme. Med det kunne han da ikke gjøre, jeg trengte sikkert å sove litt. Nå må jeg logge av jobb tidligere enn planlagt,  kjøre 30-40 minutter hver vei til byen for å levere denne powerbanken....

Andre med slike menn, noen råd til hvordan jeg kan få han til å tenke lengre enn bare akkurat nå?

Hvorfor kaller du det snilt? Det ville jeg kalt det motsatte om de viste den var borte på morgenen og han viste at om han dro uten måtte du kjøre 1,5 t for å levere... De burde jo bare kjøpe en ny. Finne fram dagen før, eller ha vekket deg og spurt. 

Anonymkode: d61f0...55b

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor kaller du det snilt? Det ville jeg kalt det motsatte om de viste den var borte på morgenen og han viste at om han dro uten måtte du kjøre 1,5 t for å levere... De burde jo bare kjøpe en ny. Finne fram dagen før, eller ha vekket deg og spurt. 

ViSSte. Hva man viSte og hva man viSSte, er to forskjellige ting. 

Mest sannsynlig kaller hun det snilt fordi mannen ikke ville vekke henne, det kalles å vise hensyn. Uten tanke for hvilke konsekvenser det vil gi.  

Anonymkode: fbd5a...26f

Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

ViSSte. Hva man viSte og hva man viSSte, er to forskjellige ting. 

Mest sannsynlig kaller hun det snilt fordi mannen ikke ville vekke henne, det kalles å vise hensyn. Uten tanke for hvilke konsekvenser det vil gi.  

Anonymkode: fbd5a...26f

Du har aldri hørt om skrivefeil eller? Problemer ellers?

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er vel ungen som skal ha powerbanken, ikke mannen. Med mindre ungen er tenåring, så er vel det noe begge foreldre burde tenkt på å finne frem kvelden før.

Mannen skulle stå opp med barnet, ergo er det mannens ansvar. Man må virkelig slutte å behandle menn som de er barn med spesielle behov som man ikke kan ha forventninger til!

Annonse

Rådet må bli å la valgene hans få en konsekvens. Slutte å rydde opp etter hans dårlige valg.

Det naturlige i denne situasjonen var å enten sende sønnen på tur uten powerbank, gi sønnen penger til å selv kjøpe en powerbank eller la far gå fra sin jobb for å kjøpe en.

At du skal avslutte jobb 1,5 time før tiden for å kjøre til sønnen med den er overhodet ikke noe alternativ. Det går ut over deg, din jobb og mannens evne til konsekvenstenking.

Anonymkode: 3439e...63d

Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Hadde blitt sur om jeg ble vekket for at noen ikke kunne lete/ planlegge i forkant. Hadde heller ikke kjørt så langt for å levere noe. 

Anonymkode: 1ce7e...01e

Kunne ikj mor og tenkt på dette kvelden før?

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Mannen skulle stå opp med barnet, ergo er det mannens ansvar. Man må virkelig slutte å behandle menn som de er barn med spesielle behov som man ikke kan ha forventninger til!

Ikke et sted antydet jeg noe av det du kommer med.

pele skrev (1 time siden):

Kunne ikj mor og tenkt på dette kvelden før?

Er ikke far voksen nok til å ordne opp i problemer selv, uten at mor skal måtte fikse det?

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Er ikke far voksen nok til å ordne opp i problemer selv, uten at mor skal måtte fikse det?

Mor og far og barn burde tenkt på det kvelden før

pele skrev (1 time siden):

Mor og far og barn burde tenkt på det kvelden før

Det er mye man bør, men så er ikke livet slik at man aldri glemmer eller gjør noe feil. Her kunne far tatt seg av situasjonen slik at det ikke ble en sak, i stede legger han alt ansvar på mor. Det er ikke greit. 

En powerbank er ikke så krise at man drar fra jobb tidlig altså. Du kan sende penger så han kan kjøpe ny, eller han reiser uten. Man kan ikke reise fra jobb for å levere en powerbank. 

Pobie skrev (5 timer siden):

En powerbank er ikke så krise at man drar fra jobb tidlig altså. Du kan sende penger så han kan kjøpe ny, eller han reiser uten. Man kan ikke reise fra jobb for å levere en powerbank. 

Selvsagt kan man det, og avhengig av hvor gutten skal reise kan det både være viktig å ha med powerbank og vanskelig å få ladet opp en ny tidsnok. 

At far burde ordnet dette er like selvsagt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...