Anonym bruker Skrevet 30. april 2025 #1 Skrevet 30. april 2025 Ville bare minne dere på hvor ufattelig HELDIGE dere er!!! Anonymkode: a578b...fde
Anonym bruker Skrevet 30. april 2025 #3 Skrevet 30. april 2025 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Ville bare minne dere på hvor ufattelig HELDIGE dere er!!! Anonymkode: a578b...fde Kjære HI Jeg skjønner utmerket hva du mener og tenker. Barna er det kjæreste vi har, og det er utrolig vondt, og ikke minst slitsomt når de sliter med sykdommer og diagnoser. Jeg er der selv dessverre. Opplever at de som ikke har stått der selv skjønner hva det faktisk innebærer av fysiske og psykiske påkjennelser. De som ikke har vært der selv er så heldige at de ikke skjønner hva du mener når du skriver "hvor ufattelig HELDIGE dere er!!!" siden de ikke vet noe bedre. Ofte føler man seg helt alene i situasjonen siden ander ikke kan, eller ønsker å forstå, finner unnskyldninger som for eksempel å legge skylden på foreldrene. Så til deg HI, jeg sender deg en stor klem Anonymkode: d9e5a...9ef
Anonym bruker Skrevet 30. april 2025 #4 Skrevet 30. april 2025 Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Kjære HI Jeg skjønner utmerket hva du mener og tenker. Barna er det kjæreste vi har, og det er utrolig vondt, og ikke minst slitsomt når de sliter med sykdommer og diagnoser. Jeg er der selv dessverre. Opplever at de som ikke har stått der selv skjønner hva det faktisk innebærer av fysiske og psykiske påkjennelser. De som ikke har vært der selv er så heldige at de ikke skjønner hva du mener når du skriver "hvor ufattelig HELDIGE dere er!!!" siden de ikke vet noe bedre. Ofte føler man seg helt alene i situasjonen siden ander ikke kan, eller ønsker å forstå, finner unnskyldninger som for eksempel å legge skylden på foreldrene. Så til deg HI, jeg sender deg en stor klem Anonymkode: d9e5a...9ef Klem tilbake ❤️ Nei de aner ikke... bare det å pakke en bil med en familie og baggasje, uten en eneste medisin. Bare det å kunne kjøre i timesvis uten å bekymre seg for om barnet fremdeles puster. Min familie består av meg og to barn. Tilsammen har vi 5 diagnoser. Det er tøft. Anonymkode: a578b...fde
Anonym bruker Skrevet 30. april 2025 #5 Skrevet 30. april 2025 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Klem tilbake ❤️ Nei de aner ikke... bare det å pakke en bil med en familie og baggasje, uten en eneste medisin. Bare det å kunne kjøre i timesvis uten å bekymre seg for om barnet fremdeles puster. Min familie består av meg og to barn. Tilsammen har vi 5 diagnoser. Det er tøft. Anonymkode: a578b...fde Antall diagnoser betyr minimalt. Veldig mange diagnoser er helt greie å leve med. Jeg har også 2 arn og til sammen flere diagnoser enn dere, men det er helt uproblematisk og vi bruker minimalt med medisiner. En alvorlig diagnose kan være tøft, 10 ssmåting betyr ingenting. Anonymkode: 96569...db6
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2025 #6 Skrevet 1. mai 2025 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Antall diagnoser betyr minimalt. Veldig mange diagnoser er helt greie å leve med. Jeg har også 2 arn og til sammen flere diagnoser enn dere, men det er helt uproblematisk og vi bruker minimalt med medisiner. En alvorlig diagnose kan være tøft, 10 ssmåting betyr ingenting. Anonymkode: 96569...db6 Så bra for dere at ting er uproblematisk. 2 av diagnosene hos oss er alvorlige og veldig belastende/krevende. Anonymkode: a578b...fde
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2025 #7 Skrevet 1. mai 2025 Anonym bruker skrev (12 timer siden): Antall diagnoser betyr minimalt. Veldig mange diagnoser er helt greie å leve med. Jeg har også 2 arn og til sammen flere diagnoser enn dere, men det er helt uproblematisk og vi bruker minimalt med medisiner. En alvorlig diagnose kan være tøft, 10 ssmåting betyr ingenting. Anonymkode: 96569...db6 For et tonedøvt innlegg. Jeg har og flere enn 5 diagnsoer, men de fleste skjønner jo at det at det ikke er diagnoser som er uproblematiske og hvor man bruker minimalt med medisiner hi snakker om. Anonymkode: 4d213...178
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2025 #8 Skrevet 1. mai 2025 Jeg har tre friske barn og er takknemlig for det hver dag. Men jeg har også ett barn for lite, som hvis hn hadde fått leve hadde krevd mye av oss som familie. Det skulle jeg gjerne stått i om hn bare hadde vært hos oss. Så vi har nok vår sorg og savn de fleste av oss. Det er skummelt å se på andre og anta at deres liv er så mye enklere. Anonymkode: 89c4c...d7c
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2025 #9 Skrevet 1. mai 2025 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg har tre friske barn og er takknemlig for det hver dag. Men jeg har også ett barn for lite, som hvis hn hadde fått leve hadde krevd mye av oss som familie. Det skulle jeg gjerne stått i om hn bare hadde vært hos oss. Så vi har nok vår sorg og savn de fleste av oss. Det er skummelt å se på andre og anta at deres liv er så mye enklere. Anonymkode: 89c4c...d7c Det har du helt rett i, det er jeg enig i og takk for påminnelsen ♡ Hilsen HI Anonymkode: a578b...fde
Anonym bruker Skrevet 1. mai 2025 #10 Skrevet 1. mai 2025 Sender deg en god klem HI. Å ha barn med diagnoser eller andre store utfordringer er veldig tøft, og ikke minst ensomt. De som har barn uten utfordringer kan lett rynke på nesa. Folk forstår ikke før de opplever selv, men vi alle kan ikke oppleve alt, men å ha respekt og forståelse/ omtanke og strike ut en hånd er minste man kan forvente av våre medmennesker Anonymkode: 81671...d49
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2025 #11 Skrevet 2. mai 2025 Anonym bruker skrev (På 1.5.2025 den 0.55): Klem tilbake ❤️ Nei de aner ikke... bare det å pakke en bil med en familie og baggasje, uten en eneste medisin. Bare det å kunne kjøre i timesvis uten å bekymre seg for om barnet fremdeles puster. Min familie består av meg og to barn. Tilsammen har vi 5 diagnoser. Det er tøft. Anonymkode: a578b...fde Det ER tøft! Men vi kan ikke bli bitre på folk som er friske og raske. Jeg er våken nå fordi jeg har et heavy migreneanfall. Igjen. Det kom visst uanmeldt regn i natt. Jeg blir sengeliggende hver gang det kommer regn. Ja, er litt på tlf for å distrahere meg for smertene. En spansk trailer med sommerdekk på vinterføre kjørte på oss front mot front i 80 km/t. Jeg har bare dårlige dager. Men jeg er ikke bitter. Har hatt et stille og rolige barn hvor lærer har utfryst i 4 år. Uten hjelp fra noen steder. Er i sjokk over systemet. Å bli meldt til barnevernet også fravær- fordi barnet hadde behov for bittelitt ekstra hjelp på skolen siden barnet er født prematur... Vært tungt. Men ny lærer og barnet har det bra. Selvom folk har god helse, er det sikkert noe annet i heimen. Økonomi, vrange familiemedlemmer , arv, osv osv. Vi må ikke bli misunnelige eller bitre. Vi må stå i det med hodet hevet. 🩷 Anonymkode: 0d730...75a
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2025 #12 Skrevet 2. mai 2025 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg har tre friske barn og er takknemlig for det hver dag. Men jeg har også ett barn for lite, som hvis hn hadde fått leve hadde krevd mye av oss som familie. Det skulle jeg gjerne stått i om hn bare hadde vært hos oss. Så vi har nok vår sorg og savn de fleste av oss. Det er skummelt å se på andre og anta at deres liv er så mye enklere. Anonymkode: 89c4c...d7c Nettopp. 🩷 Vi må ikke havne i den fella. Jeg har 14 diagnoser. Holder knapt ut, men kan ikke være bitter på andre som har det bedre. Men klart man / HI skulle ønske situasjonen var anderledes. Selvom man ser smilende folk på gata, så har de nok noe å styre med de også. Anonymkode: 0d730...75a
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2025 #13 Skrevet 2. mai 2025 HELT ENIG! Det er utrolig tøft og ensomt. Sender gode tanker til deg. Vi er flere som har en vanskelig hverdag! Anonymkode: 8d30c...ccb
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2025 #14 Skrevet 2. mai 2025 Her er det far som har en alvorlig kronisk sykdom. Jeg har ofte tenkt på hvordan livet ville vært om vi alle var friske. Om vi kunne reise på ferie dit vi ville, om vi kunne ha et aktivt liv sammen. Det er tungt å gjøre de fleste aktiviteter alene, og å leve så tett på smerte døgnet rundt. Og det er ikke et godt nok utviklet tilbud for familier. De som lever i friske familier har si e ting de strir med. Man vet ikke hvordan det er å leve med sykdom før man har gjort det. Så det er jo ikke sånn at de som ikke gjør det føler at alt er lett som en plett 😀 Det er litt som den der «husk at barn sulter i Afrika» når man ikke orker å spise opp maten sin.. Men ja. Jeg er helt enig med deg.. De som slipper unna det er veldig heldige 💕 Anonymkode: 82a59...061
Anonym bruker Skrevet 2. mai 2025 #15 Skrevet 2. mai 2025 Det er tøft, ingen tvil om det. ❤️ MEN, alle har sitt å stri med, noen perioder er knalltøff mens noen er litt lettere. Er ingen som danser på roser fra vugge til grav. Anonymkode: b6be0...7f9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå