Gå til innhold

Kontanter eller Vipps til konfirmasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skjønner jo at Vipps er enklest, men er det mer stas eller forventet med kontanter til konfirmasjon/gavebord?

Anonymkode: 40422...1f9

Skrevet

Vipps! 

Kontanter er faktisk ganske upraktisk etter hvert. 

Anonymkode: 8bde1...8dd

Skrevet

Har gitt kontanter så langt, men vippser du så i hvertfall ha et kort å gi

Anonymkode: ce107...e7e

Skrevet

Kontanter

Anonymkode: 5c320...02f

Skrevet

Kontanter. Alt annet er vulgært.

Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Vipps! 

Kontanter er faktisk ganske upraktisk etter hvert. 

Anonymkode: 8bde1...8dd

Det er ikke mer vanskelig enn man gjør det til.

Skrevet

Det kommer litt an på. Vi skal i konfirmasjon til min niese nå i helgen, og det blir skrevet pent kort med en liten gave, pg et pengebeløp bli vippset. Neste helg skal jeg i en nevøs konfirmasjon, da blir det kontanter. Stort sett er jeg enig i at kontanter er best, samtidig er vipps faktisk et ok alternativ når beløpene blir større. Jeg vil ikke reise rundt med en sånn gangster-rull med sedler.

Skrevet

Alltid kontanter. Det er en helt egen følelse å stå med en svær bunke penger i hendene etter en sånn dag! Som forelder ville jeg ikke hatt noe imot å ta kontantene og veksle det inn på kontoen for konfirmanten. Jeg kan fint ta meg en tur til banken om nødvendig. 

Anonymkode: 257e5...796

Skrevet

Vipps. Vi lever i 2025. Mye enklere for alle parter. 

Anonymkode: 6960c...f85

Skrevet

Vips helt klart. Konfirmanter er ikke særlig vant til å bruke kontanter. Det er upraktisk for alle kan være vanskelig å få satt inn på konto.

Anonymkode: ca6d5...fe5

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Vips helt klart. Konfirmanter er ikke særlig vant til å bruke kontanter. Det er upraktisk for alle kan være vanskelig å få satt inn på konto.

Anonymkode: ca6d5...fe5

Håper ikke de skal ut å reise i verden noen gang da, hvis de ikke kan klare å hanskes med fysiske penger, kun med vips.

Skrevet

Kontanter, de får de av meg! Skal jo være litt « gave» og da.

Anonymkode: 6e09f...d94

Skrevet

Datteren min ble konfirmert i fjor og fikk omtrent like mye av hvert.

Begge deler er helt greit 

Anonymkode: bbdba...c3a

Skrevet

Et hyggelig, hjemmelaget kort med "Sjekk Vipps".  Men jeg har en niese med autisme og hun får alltid kontanter, enten det er til bursdag eller konfirmasjon, for hun sliter litt mer med å skjønne det med Vipps. 

Anonymkode: 2a6c2...504

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Håper ikke de skal ut å reise i verden noen gang da, hvis de ikke kan klare å hanskes med fysiske penger, kun med vips.

Hvor ut i verden tenker du da? Jeg har vært i mange land, og har kunnet bruke kort overalt. Selv om noen steder er det lurt å ta ut på minibank og ha cash 

Anonymkode: 1751c...386

Skrevet

Vipps er jo mye enklere, både å gi og å få. 

Man kan fint skrive en hyggelig hilsen i et fint kort og si noe sånt som at man har vippset et beløp. 

Skrevet

Helt klart kontanter!

Anonymkode: 55b9a...dea

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...