Anonym bruker Skrevet 29. april #1 Skrevet 29. april Er det noen kjerringråd der ute eller kjøper man bare sølvpuss på gullsmeden? Anonymkode: c9632...7b8
Optatium Skrevet 29. april #2 Skrevet 29. april Siden det finnes ulike typer bunadssølv, vil svaret variere. Ta det med til en gullsmed og få veiledning der.
Anonym bruker Skrevet 29. april #3 Skrevet 29. april Google Det er forskjell på oksidert sølv og blankt sølv. Noen søljer har flere typer sølv og da må de leveres inn til en skikkelig rens/puss av og til så gullsmeden kan ta den fra hverandre og behandle hver del for seg. Anonymkode: d3db7...db2
LME1001 Skrevet 29. april #4 Skrevet 29. april Lett: kok opp noe vann, ha i masse salt. Legg aluminiumsfolie i en bolle og tøm saltvannet oppi. Når du legger sølvet i skåla blir det fint igjen på ett sekund.
Anonym bruker Skrevet 29. april #5 Skrevet 29. april LME1001 skrev (17 minutter siden): Lett: kok opp noe vann, ha i masse salt. Legg aluminiumsfolie i en bolle og tøm saltvannet oppi. Når du legger sølvet i skåla blir det fint igjen på ett sekund. Denne 😊 Anonymkode: e6003...e39
Anonym bruker Skrevet 29. april #6 Skrevet 29. april Men ikke gjør det med oksidert sølv! Jeg har nylig oppdaget denne måten; Kokende vannbad med ganske mye oppvaskmiddel i. Legg det som trenger å en puss opp i. Jeg lot det ligge en stund. Og så pusset jeg med en myk klut, før jeg skyldte det i varmt vann. Jeg hadde noen smykker og en brosje som jeg nesten ikke trodde var mulig å redde. Måtte gjøre prosedyren to ganger før jeg ble fornøyd, men det ble bra. Og ødelegger ikke oksideringen hvis man har en slik sølje. Anonymkode: 5e06f...5ee
Anonym bruker Skrevet 30. april #7 Skrevet 30. april Enkelt: Man leverer det til gullsmed. Anonymkode: fbeb6...425
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå