Gå til innhold

Hvilket forhold har du til deg selv/hvordan ser du på deg selv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Hater overhodet ikke meg selv. Jeg er veldig ålreit, hyggelig mot andre, omtenksom, en åkey ansatt og en god nok mamma. 

Anonymkode: 635b8...384

Det er fint å lese om hvordan du oppfatter deg selv:)

Anonymkode: e33a2...ed9

Jeg er absolutt ikke 100% fornøyd med meg selv. Har mye forbedringspotensiale, og det har vi alle. Vi er tross alt bare mennesker. Jeg hater heller ikke meg selv. Jeg aksepterer meg selv på godt og vondt. Gjør mitt beste for å ta i mot konstruktiv kritikk som andre eventuelt kommer med og jobber stadig med å forbedre de tingene jeg kan endre på. Akseptere de delene av meg selv som jeg ikke får gjort noe med.

Jeg tror det viktigste, er innstillingen til hvordan man møter verden. Vi kan alle oppføre oss teit, ta oss for nær av ting og være smålige. Men vi bør alltid tenke gjennom og vurdere egne handlinger, og gjøre vårt beste for å akseptere andre mennesker og behandle dem med respekt.

Anonymkode: b01f1...c23

Annonse

Jeg har et ekstremt dårlig selvbilde, og har aldri tenkt at jeg er pen. Uansett hvem jeg treffer, er de alltid penere enn meg og har bedre personlighet. Jeg er utadvendt med gode venner, godt gift og har to barn, men føler meg som den stygge andungen. 

Anonymkode: 7e02b...97f

Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Jeg har et ekstremt dårlig selvbilde, og har aldri tenkt at jeg er pen. Uansett hvem jeg treffer, er de alltid penere enn meg og har bedre personlighet. Jeg er utadvendt med gode venner, godt gift og har to barn, men føler meg som den stygge andungen. 

Har du vurdert å gå i terapi?

Jeg har jo veldig dårlig selvtillit å tenker alltid at ikke får til noe. Men selvtilliten er blitt litt bedre etter jeg har begynt i ett NAV tiltak der jeg elsker jobben å gleder meg til å gå der hver dag. I verkstedet har jeg funnet ut at jeg kan mye mer enn jeg tror,å når jeg bare bestemmer meg for at dette SKAL jeg få til,så får jeg det til. Så jeg er kommet langt på kort tid.

Anonymkode: d486b...a33

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Har du vurdert å gå i terapi?

Ja, men psykologen mente at det ikke var noe galt med meg 😂 Så da får jeg bare leve med å være det styggeste menneske på jorden.

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, men psykologen mente at det ikke var noe galt med meg 😂 Så da får jeg bare leve med å være det styggeste menneske på jorden.

Vil du fortelle litt mer? Var det offentlige eller privat behandler?

Fornøyd med meg selv, men misfornøyd med min livssituasjon 🤷‍♀️

Anonymkode: 52057...538

Kommer du til å endre måten å leve på fremover?

Annonse

Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Selvhat har jeg ikke 

Jeg er misfornøyd med at jeg veier litt for mye, men jeg hater ikke meg selv for det.

Jeg er et fint menneske og mange er glad i meg.

Anonymkode: d7b0c...ad4

Den er en fin holdning å ha (at man er et fint menneske).

Jeg har alltid sett på meg selv som en person som er rettferdig, behandler andre med respekt, har sterk moralsk sans, en god og trygg partner.

Så var jeg utro. Etter flere år uten intimitet i ekteskapet kom det noen som SÅ meg og som bekreftet meg på en måte jeg har savnet. 

Nå vet jeg ikke hvem jeg er lenger. særlig fordi jeg gjorde det uten omtanke for noen rundt meg. Jeg var helt kald. 

Anonymkode: e2a11...fdd

Jeg har alltid sett på meg selv som en person som er rettferdig, behandler andre med respekt, har sterk moralsk sans, en god og trygg partner.

Så var jeg utro. Etter flere år uten intimitet i ekteskapet kom det noen som SÅ meg og som bekreftet meg på en måte jeg har savnet. 

Nå vet jeg ikke hvem jeg er lenger. særlig fordi jeg gjorde det uten omtanke for noen rundt meg. Jeg var helt kald. 

Er du fortsatt gift?

Anonym bruker skrev (På 29.4.2025 den 16.41):

Jeg har jo veldig dårlig selvtillit å tenker alltid at ikke får til noe. Men selvtilliten er blitt litt bedre etter jeg har begynt i ett NAV tiltak der jeg elsker jobben å gleder meg til å gå der hver dag. I verkstedet har jeg funnet ut at jeg kan mye mer enn jeg tror,å når jeg bare bestemmer meg for at dette SKAL jeg få til,så får jeg det til. Så jeg er kommet langt på kort tid.

Anonymkode: d486b...a33

💪💪💪

Da vet du at du er en person som tør, kan og VIL. Det er veldig gode egenskaper!

Anonymkode: 5a710...317

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Kommer du til å endre måten å leve på fremover?

Det håper jeg..lever på siden av barnas liv..hele livssituasjon er lagt opp til barnas behov - bosted, økonomi, fritid, konstant stress med eksen/barnas psyko far osv. 

Anonymkode: 52057...538

Jeg har kjent meg sjøl i såpass mange år nå og jeg vet at jeg er en ganske ok person som jeg stort sett liker.  Men det er klart, jeg gjør dumme ting av og til, og jeg er sikkert ikke like snill og grei bestandig. Så det hender jeg må ta en alvorsprat med meg selv.  Jeg tror de fleste jeg kjenner litt eller mye synes at jeg er en ok person også, det virker i alle fall sånn.  Men det er sikkert noen som ikke er enige i det.  Alt annet ville vel vært rart. 

Anonymkode: 25696...f3c

Jeg er ambivalent til meg selv. På en side er jeg aldri god nok og synes "Alle andre" er flinkere og bedre enn meg selv. Og på en annen side er jeg blitt glad i meg selv de senere årene. Jeg har fått til mye i livet mitt, og vet innerst inne at jeg er et helt greit menneske. Men jeg streber alltid etter å bli bedre. Jobber mye med å være fornøyd med å være ok, som jo strengt tatt er mye mer spiselig enn perfekt både for meg selv og andre rundt meg. Heldigvis har jeg aldri hatt spesielt mye kroppsfokus, så har sluppet de bekymringene.

Anonymkode: ff878...d0c

Anonym bruker skrev (18 timer siden):

Du har ikke moralsk sans, nei. Virkelig ikke...

Anonymkode: fc6df...dce

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...