Gå til innhold

Er jeg den eneste som ikke ser at tall har farger?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det viser seg at det er mange av de rundt meg som knytter helt bestemte farger til tall. 

Der er jeg helt blank! Har ingen feeling på hvilken farge et tall er.

Er det jeg som er sær? 

Anonymkode: 9e098...cd7

Tall har ikke farger 

Anonymkode: 09e93...1ec

Annonse

Tall og spesielt ukedager! Eks lørdag er rød, onsdag er oransje. Fredag er grønn og søndag er hvit. Mandag…litt usikker, men en varm farge. Tirsdag en skarp farge. Tenker ikke over det. Har nok en hjerneskade og lever fint med det🤪

Anonymkode: 8efe6...08c

Jeg ser hverken tall, ukedager eller måneder med farger.

Jeg ser at når jeg er på konferansetime på skolen, så henger det både bokstaver og tall rundt i klasserommet. Disse er gjerne i farger.

kan det være at de som er oppvokst med dette (ikke da jeg gikk på skolen) dermed forbinder tall og bokstaver med farger?

Anonymkode: 23b44...a86

Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Jeg ser hverken tall, ukedager eller måneder med farger.

Jeg ser at når jeg er på konferansetime på skolen, så henger det både bokstaver og tall rundt i klasserommet. Disse er gjerne i farger.

kan det være at de som er oppvokst med dette (ikke da jeg gikk på skolen) dermed forbinder tall og bokstaver med farger?

Anonymkode: 23b44...a86

Både mannen min og datteren min forbinder tall med farger. Vi var sammen med venner (voksne og ungdom) og da sa de at de gjorde det samme. Så det er uavhengig av når de gikk på skole. Jeg klarer ikke se noen sammenheng mellom tall og farger om jeg legger godviljen til.. 

HI

Anonymkode: 9e098...cd7

Annonse

Nå tenkte jeg bare, tall har da ikke farger...??? Men så så jeg for meg tall, og 2 er blå, 5 er gul 6 er rød... Vet ikke hvorfor. Kan det være relatert til kjøleskapsmagneter av tall fra barndommen?

Anonymkode: 0ecab...947

Det er de som ser tall, måneder, ukedager osv i farger som er spesielle, de fleste av oss gjør ikke det.

Noen har nok et minne om en farge fra barnehage, skole eller kjøleskapsmagneter som nevnt her, men det finnes de som faktisk "ser" slike ting i farger uten slike minner. Det er sjeldent.

Men kanskje det er arvelig? Det vet jeg ingenting om da, men det kan jo forklare at flere i storfamilien din gjør det.

Anonymkode: ec955...d20

Spurte akkurat alle i familien min. Ene sønnen min ser ukedager med farger;

Mandag - blå
Tirsdag - grønn
Onsdag - gul
Torsdag - 
Fredag - brun
Lørdag - rød
Søndag - hvit 

Mannen min, jeg og mitt andre barn ser ingen farger tilknyttet dager, bokstaver osv. 
Veldig fascinerende.

Anonymkode: 67810...e18

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nå tenkte jeg bare, tall har da ikke farger...??? Men så så jeg for meg tall, og 2 er blå, 5 er gul 6 er rød... Vet ikke hvorfor. Kan det være relatert til kjøleskapsmagneter av tall fra barndommen?

Tror 7 var gul eller blå?

Anonymkode: 2b0e5...ca8

Måtte google det, og det kommer i sett der tallene kommer i flere farger, så kanskje bare noen jeg har lekt med da jeg var liten.

Dager med farger kan være så enkelt som truser eller sokker med dagen på. 

Ene ungen min ser farger på fagene han har på skolen.

Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Det er jo bokstaver 

Anonymkode: 09e93...1ec

Romertall!

Til Hi:

Tall har ikke farger annet enn at negative tall er røde og positive tall er grønne.

At noen på barneskolen lærte seg noen farge koder for å huske tall er en annen sak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...