Gå til innhold

Er dette svindelmail?🤔

Anbefalte innlegg

Vеnnlіgѕt Оррdаtеr Dіn Веtаlіngѕіnfоrmаѕјоn

Κјærе АutоРАЅЅ-brukеr,

Fоr å ѕіkrе kоntіnuіtеtеn і dіn АutоРАЅЅ-tјеnеѕtе, bеr vі dеg оm å оррdаtеrе bеtаlіngѕіnfоrmаѕјоnеn dіn. Vårt ѕіѕtе bеtаlіngѕfоrѕøk mеd dеn rеgіѕtrеrtе bеtаlіngѕmеtоdеn mіѕlуktеѕ, оg vі trеngеr dіn hјеlр fоr å hоldе kоntоеn аktіv.

Vі аnbеfаlеr аt du оррdаtеrеr оррlуѕnіngеnе ѕå ѕnаrt ѕоm mulіg fоr å unngå fоrѕtуrrеlѕеr і tјеnеѕtеn.

Таkk fоr аt du hоldеr іnfоrmаѕјоnеn оррdаtеrt оg bіdrаr tіl еn рålіtеlіg tјеnеѕtе.

Меd vеnnlіg hіlѕеn,
АutоРАЅЅ-tеаmеt, Ноvеdkоntоr
Drоnnіng Еufеmіаѕ Gаtе 11, 0150 Оѕlо, Νоrgе

avsender sin e-post er [email protected]. Jeg solgte bilen min for 2mnd siden. Mannen sier bilen er slettet på min side hos autopass, men kan vi ha oversett noe? At vi har gjort noe feil slik at det er masse bompasseringer på ny eier som vi vil få stor regning på.. Aldri fått slik mail før, tilfeldig eller reelt dette her?

«bidrar til en pålitelig tjeneste», skriver de sånn? Har selvfølgelig ikke trykket på noe. 

Anonymkode: 531a8...b18

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453935-er-dette-svindelmail%F0%9F%A4%94/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil nesten tro det siden e-postadressen er skrevet på en så rar måte.
Den beste måten å sjekke det på er å logge seg inn på autopass sine nettsider, og sjekke at betalingsinformasjonen stemmer der.
Altså, ikke via linken i e-posten

Anonymkode: 23d38...b78

På grunn av alle forsøk på svindel har man sluttet å legge ved lenker for pålogging i epost.  F.eks. skatteetaten vil gi deg beskjed om at skattemeldingen er tilgjengelig og gi deg beskjed om å selv gå til siden deres for å logge inn. 

Stort sett all epost som ber deg logge inn via en lenke i eposten er svindel. Aldri trykk på slike lenker. 

Anonymkode: 9b77c...104

Annonse

Ser nå at det er komma der det burde vært punktum (overskriften). Ser som en påpekte nå med store  og små bokstaver for hvert ord. Det må jo være svindel ja. 
Har noen andre fått den også?🤔

hi

Durni skrev (1 time siden):

Har fått akkurat den samme selv ja. Helt klart svindel.

Ah ok. Litt godt å høre. Jeg er som sagt redd for at jeg ikke har fått slettet min gamle bil, at jeg plutselig får en kjempe regning. Men har du fått uten å selge bil blir jeg litt mer trygg på at dette er tull.

hi

Annonse

Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Vеnnlіgѕt Оррdаtеr Dіn Веtаlіngѕіnfоrmаѕјоn

Κјærе АutоРАЅЅ-brukеr,

Fоr å ѕіkrе kоntіnuіtеtеn і dіn АutоРАЅЅ-tјеnеѕtе, bеr vі dеg оm å оррdаtеrе bеtаlіngѕіnfоrmаѕјоnеn dіn. Vårt ѕіѕtе bеtаlіngѕfоrѕøk mеd dеn rеgіѕtrеrtе bеtаlіngѕmеtоdеn mіѕlуktеѕ, оg vі trеngеr dіn hјеlр fоr å hоldе kоntоеn аktіv.

Vі аnbеfаlеr аt du оррdаtеrеr оррlуѕnіngеnе ѕå ѕnаrt ѕоm mulіg fоr å unngå fоrѕtуrrеlѕеr і tјеnеѕtеn.

Таkk fоr аt du hоldеr іnfоrmаѕјоnеn оррdаtеrt оg bіdrаr tіl еn рålіtеlіg tјеnеѕtе.

Меd vеnnlіg hіlѕеn,
АutоРАЅЅ-tеаmеt, Ноvеdkоntоr
Drоnnіng Еufеmіаѕ Gаtе 11, 0150 Оѕlо, Νоrgе

avsender sin e-post er [email protected]. Jeg solgte bilen min for 2mnd siden. Mannen sier bilen er slettet på min side hos autopass, men kan vi ha oversett noe? At vi har gjort noe feil slik at det er masse bompasseringer på ny eier som vi vil få stor regning på.. Aldri fått slik mail før, tilfeldig eller reelt dette her?

«bidrar til en pålitelig tjeneste», skriver de sånn? Har selvfølgelig ikke trykket på noe. 

Definitivt. 

Anonymkode: f2602...aca

Første feilen de gjør bortsett fra mailen er at det er ikke lengre autopass som er ansvarlig for dette. Det er Autosync som sitter med all informasjonen. Autpass.no fører til Statens vegvesen sin med info om autopass. 

Anonymkode: d11fe...f67

Alle mailer som kommer med en lenke hvor du "enkelt kan oppdatere informasjonen din" er svindel.

Sjekk alltid hvilken adresse mailen er sendt fra. Åpne ALDRI vedlegg eller lenker i mail fra ukjente avsendere. Hvis du får noe som kan virke legitimt fra en plass du er medlem, bør du alltid besøke appen, eller nettsiden til bedriften fra nettleseren din.

Anonymkode: 9a682...fed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...