Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Hilsen VG og de som sluker det som står der ;) 

Anonymkode: caec3...c50

Det er ikke noe å sluke. Det er realiteten. Hva er det med den totalt uegnede, ustabile og umodne presidenten du liker..? 

Anonymkode: cbc77...4aa

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det er ikke noe å sluke. Det er realiteten. Hva er det med den totalt uegnede, ustabile og umodne presidenten du liker..? 

Anonymkode: cbc77...4aa

Var det ikke en realitet at Trump ville tape valget også?

Anonymkode: 73cd7...fd8

Anonym bruker skrev (46 minutter siden):

Det er det eneste dere klarer å komme opp med hver eneste gang, dere er like presise og forutsigbare som klokka.

Anonymkode: 4a09d...eac

Anonym bruker skrev (51 minutter siden):

De henviser til statistikk og fakta. Hva er det i tallmaterialet som er feil?

Anonymkode: a9565...b55

Annonse

Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Var det ikke en realitet at Trump ville tape valget også?

Noe som ikke har skjedd enda er ikke en realitet, det er en spådom. Fakta og statistikk er realitet. 

hi

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Noe som ikke har skjedd enda er ikke en realitet, det er en spådom. Fakta og statistikk er realitet. 

hi

Du bekrefter jo problemet. Før valget viste de til "fakta og statistikk" som en sikker realitet på at Trump ville tape valget. Gjorde han det?

https://www.nrk.no/urix/rekordmange-forhandsstemmer-i-viktig-vippestat_--jeg-elsker-at-kvinner-leder-1.17109634

https://www.dagsavisen.no/debatt/kommentar/2024/11/02/derfor-vinner-kamala/

image.thumb.png.d5048c22446a4baccedbcc9092074e90.png

https://www.aftenposten.no/verden/i/Av7k95/valget-i-usa-2024-professor-mener-han-vet-hvem-som-vinner

Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Folk kan mene og tro hva de vil, erfaring viser at ingenting er avgjort før siste stemme er talt. 

Hva er din kommentar til dagens meningsmåling?

Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Folk kan mene og tro hva de vil, erfaring viser at ingenting er avgjort før siste stemme er talt. 

Hva er din kommentar til dagens meningsmåling?

At... "folk kan mene og tro hva de vil, erfaring viser at ingenting er avgjort før siste stemme er talt".

Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

At... "folk kan mene og tro hva de vil, erfaring viser at ingenting er avgjort før siste stemme er talt".

Jeg skjønner ikke?

Det er tradisjon for å måle oppslutningen når en president har sittet i 100 dager. Donald Trump sin måling er tidens dårligste. Altså etter 100 dager. Ingen vet hva fasit er etter fire år. 

Så - hva er din kommentar på at flertallet i Amerika er misfornøyd med hans 100 første dager?

Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner ikke?

Det er tradisjon for å måle oppslutningen når en president har sittet i 100 dager. Donald Trump sin måling er tidens dårligste. Altså etter 100 dager. Ingen vet hva fasit er etter fire år. 

Så - hva er din kommentar på at flertallet i Amerika er misfornøyd med hans 100 første dager?

Jeg har fått med meg at du ikke skjønner problemet med argumentet ditt, paradokset. Derfor er det ikke stort å si til det heller.

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Jeg har fått med meg at du ikke skjønner problemet med argumentet ditt, paradokset. Derfor er det ikke stort å si til det heller.

Jeg registrerer at du ikke klarer/ønsker å svare på mitt enkle spørsmål. Det er også et svar, vet du. 

Annonse

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Ja, målingene som Trump viser til på X. har han vel laget selv...De er nok veldig sannferdige..

Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Jeg tenker noen andre har noen andre målinger. 

Anonymkode: 22671...093

Det hjelper jo ikke hva du tenker om du ikke har andre målinger. Det jeg linket til er, om jeg forsto det rett, de offisielle målingene som blir gjort for hver president. 

Det er vel få som blir overrasket over dårlige målinger når man ser at han knapt har innfridd på noen punkt av det han lovet i valgkampen. 

Som sagt så tror jeg USA går mot tidenes hang over. Så får man håpe at de har lært!

Jeg ser ikke på de målingene som så veldig viktig. Han har jo uansett bare denne perioden så det spiller ikke så stor rolle. Akkurat nå har heller ikke demokratiene noe godt alternativ. 

Jeg har jo forståelse for at latinamerikanerne ikke er så fornøyd siden de risikerer å bli sendt hjem. 

Skattebetalerne i USA har stått for 40% av all bistand i verden og takken vi andre demokratiske land har gitt USA er at vi har økt handelen med Russland (ikke like mye etter krigen startet) og Kina. USA er nå i første fase på Luksusfellen, det kommer til å gjøre litt vondt før det blir bedre. 

Anonymkode: 04b91...74a

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Jeg ser ikke på de målingene som så veldig viktig. Han har jo uansett bare denne perioden så det spiller ikke så stor rolle. Akkurat nå har heller ikke demokratiene noe godt alternativ. 

Jeg har jo forståelse for at latinamerikanerne ikke er så fornøyd siden de risikerer å bli sendt hjem. 

Skattebetalerne i USA har stått for 40% av all bistand i verden og takken vi andre demokratiske land har gitt USA er at vi har økt handelen med Russland (ikke like mye etter krigen startet) og Kina. USA er nå i første fase på Luksusfellen, det kommer til å gjøre litt vondt før det blir bedre. 

USA har bidratt mye til bistand, hvor mye kommer litt an på hvordan du regner, men de er mange mennesker også. Sett i forhold til folketall bidrar Norge med vesentlig mer, i størrelsesorden 5-10 ganger så mye. Tyskland bidrar også med vesentlig mer per person.

Anonymkode: 011f1...791

Anonym bruker skrev (2 timer siden):

USA har bidratt mye til bistand, hvor mye kommer litt an på hvordan du regner, men de er mange mennesker også. Sett i forhold til folketall bidrar Norge med vesentlig mer, i størrelsesorden 5-10 ganger så mye. Tyskland bidrar også med vesentlig mer per person.

40% var tall jeg hentet fra Svt nyheter. Her er oversikten fra 2023: 

https://www.statista.com/statistics/275597/largers-donor-countries-of-aid-worldwide/

Men jeg savner land som Saudi Arabia, Kuwait, Kina, Qatar osv. Hvor er deres bidrag til verdens fattige? 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

40% var tall jeg hentet fra Svt nyheter. Her er oversikten fra 2023: 

https://www.statista.com/statistics/275597/largers-donor-countries-of-aid-worldwide/

Men jeg savner land som Saudi Arabia, Kuwait, Kina, Qatar osv. Hvor er deres bidrag til verdens fattige? 

Ja om du deler på antall innbyggere ser du at nordmenn bidrar med ca 5 ganger så mye som amerikanere i denne statistikken.

Det er klart USA er viktige, men de bidrar ikke mer enn alle andre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...