Anonym bruker Skrevet 27. april #1 Skrevet 27. april Hei! Jeg har en bitteliten forretningsidé, og trenger litt hjelp og innspill. Jeg bor rett ved en togstasjon der mange pendler inn til en storby. Det er ingen kiosk eller automat på eller ved togstasjonen. Jeg har tenkt på at jeg har lyst til å selge traktet kaffe der om morgenen! Da jeg selv pendlet før, savnet jeg muligheten for å kjøpe kaffe. Jeg tror det som må til er å søke Bane Nor om tillatelse, å opprette et enkeltpersonforetak, og en egen foretaks-Vipps de kan vippse til. Stemmer det? Er det noe annet jeg må ordne/tenke på? Og pris, hva slags pris bør jeg ta for 1. kaffe i papp-kopp med lokk 2. kaffe i medbrakt flergangskopp Jeg vil jo ta nok til at jeg kan tjene penger på det, men ikke så mye at folk ikke ville betalt for det. Håper på innspill Anonymkode: 86cff...b39
Anonym bruker Skrevet 27. april #2 Skrevet 27. april Jeg har ikke så mange svar til deg, men jeg bor i Grimstad så disse jentene er kjent for meg. Ville bare tipse deg om dem, tror de har både instagramprofil og har blitt omtalt i flere aviser. Søk litt så finner du nok mer om dem og kan sikkert fiske tak i noen tips og triks. De heter Kaffi på hjul. https://www.kristiania.no/aktuelt/2023/06/grundere-fra-grimstad-gjor-kaffesuksess-i-hjembyen/ Jeg tror ideen din er super. Anonymkode: a98e1...33b
Anonym bruker Skrevet 27. april #3 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jeg har ikke så mange svar til deg, men jeg bor i Grimstad så disse jentene er kjent for meg. Ville bare tipse deg om dem, tror de har både instagramprofil og har blitt omtalt i flere aviser. Søk litt så finner du nok mer om dem og kan sikkert fiske tak i noen tips og triks. De heter Kaffi på hjul. https://www.kristiania.no/aktuelt/2023/06/grundere-fra-grimstad-gjor-kaffesuksess-i-hjembyen/ Jeg tror ideen din er super. Anonymkode: a98e1...33b Takk! Veldig inspirerende Jeg har tenkt å gjøre dette i tillegg til vanlig jobb, så det blir nok mye enklere, i allefall i starten. Vet jo heller ikke hvor mange kopper jeg får solgt Anonymkode: 86cff...b39
Anonym bruker Skrevet 27. april #4 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Takk! Veldig inspirerende Jeg har tenkt å gjøre dette i tillegg til vanlig jobb, så det blir nok mye enklere, i allefall i starten. Vet jo heller ikke hvor mange kopper jeg får solgt Anonymkode: 86cff...b39 Tenkte meg det, men ideen er jo noe av det samme. En enkel trillevogn med traktekaffe fra kantinekanner er mer enn godt nok som en start, bare for å se hvordan markedet er. Ring og hør på nav, da mannen min startet for seg selv gikk han på et enkvelds gründerkurs via nav, og fikk masse tips om hvordan man startet for seg selv. Kanskje de har noen slike kurs der du bor også. Anonymkode: a98e1...33b
the amazing spidermamma Skrevet 27. april #5 Skrevet 27. april Kan være at du må tenke på Mattilsynet også, sjekk hvilke regler som gjelder med tanke på hygiene.
Anonym bruker Skrevet 27. april #6 Skrevet 27. april En bekjent gjorde det, veldig morsom ide og det gikk flott! Anonymkode: a3460...927
Anonym bruker Skrevet 27. april #8 Skrevet 27. april Jeg hadde blitt veldig glad for det og kjøpt ofte ☺️☕️ Anonymkode: bfb10...c30
Anonym bruker Skrevet 30. april #9 Skrevet 30. april Jeg tok kontakt med Bane Nor som svarte at de synes det var et veldig godt initiativ, men at de ikke vil ha den slags aktivitet på stasjonen. Uten noen forklaring. Anonymkode: 86cff...b39
Anonym bruker Skrevet 30. april #10 Skrevet 30. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg tok kontakt med Bane Nor som svarte at de synes det var et veldig godt initiativ, men at de ikke vil ha den slags aktivitet på stasjonen. Uten noen forklaring. Anonymkode: 86cff...b39 De tenker vel at om de sier ja til en må de plutselig si ja til alle? Plutselig har de en haug med private som selger kaffe uten at de har noen kontroll på om regler for hygiene, skatt osv blir fulgt. Anonymkode: a98e1...33b
Anonym bruker Skrevet 30. april #11 Skrevet 30. april Det er en som gjør det her. Alle kjøper av han. 😊 Anonymkode: c7b66...83c
Anonym bruker Skrevet 30. april #12 Skrevet 30. april 3 hours ago, Anonym bruker said: Jeg tok kontakt med Bane Nor som svarte at de synes det var et veldig godt initiativ, men at de ikke vil ha den slags aktivitet på stasjonen. Uten noen forklaring. Anonymkode: 86cff...b39 Kan du høre med kommunen om du kan ha en kaffestand utenfor stasjonen på deres eiendom? Anonymkode: 4d9dd...b6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå