Anonym bruker Skrevet 27. april #26 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (8 timer siden): Bursdager, 17. mai, avslutninger, fredagstreff, dugnader, vennegrupper, bestemødre, naboer og sikkert noen jeg har glemt i farta. Med tre barn og full jobb er det enormt mye. Alle krever de deltagelse, og det sendes ut sinte purremeldinger i alle kanaler. Så er det «fridagene,» som i dag, hvor klokken er knapt 11 og jeg har åtte barn i hagen og inne. Mas på drikke, mas på do, mas på leker, mas på is. Så. Hvem sier dere nei til? Anonymkode: 28856...ff6 Vær takknemmelig. Om bare noen år er det slutt på det. Anonymkode: f119a...f26
Anonym bruker Skrevet 27. april #27 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Vær takknemmelig. Om bare noen år er det slutt på det. Anonymkode: f119a...f26 Jeg skjønner aldri denne kommentaren. For noen er det mange mange år med dette. Og da må det være greit å si nei innimellom eller? Anonymkode: 4d91d...e32
Anonym bruker Skrevet 27. april #28 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jeg skjønner aldri denne kommentaren. For noen er det mange mange år med dette. Og da må det være greit å si nei innimellom eller? Anonymkode: 4d91d...e32 Klart det er greit å si nei avogtil. Det er tilogmed viktig. Det som menes er nok at mye slipper man ikke unna og da er det hvordan man tar det som avgjør hvor kjekt eller tungt det blir. Om man irriterer seg over at barn leker i hagen må man ha baller til å gi beskjed, og ikke gå i matyrfella. Anonymkode: 76279...138
Anonym bruker Skrevet 27. april #29 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (3 timer siden): Vær takknemmelig. Om bare noen år er det slutt på det. Anonymkode: f119a...f26 Hahahahah, jeg kommer til å være takknemlig den dagen jeg er ferdig med å stå kioskvakt og ha huset fullt av bråkete unger. Det er hyggelig å ha barn altså, men dugnad og andres bråkete unger kommer jeg ALDRI til å savne. Anonymkode: afbf7...3ae
Anonym bruker Skrevet 27. april #30 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Hahahahah, jeg kommer til å være takknemlig den dagen jeg er ferdig med å stå kioskvakt og ha huset fullt av bråkete unger. Det er hyggelig å ha barn altså, men dugnad og andres bråkete unger kommer jeg ALDRI til å savne. Anonymkode: afbf7...3ae Sier endel om deg det. Ja, det er slitsomt til tider, men... Venner er veldig viktig for barna. Anonymkode: f119a...f26
Anonym bruker Skrevet 27. april #31 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg får vel bare prøve å se det positive. Det er flott at alle naboene sender ungene sine hit til alle døgnets tider, vi har jo tross alt basseng som lokker og vr-briller. Det er koselig at jeg blir satt til å male klubbhuset, og at får lov til å være lagleder og kjøre halve laget til kamp to timer unna. Hyggelig å bidra. Det er jo bare en kort tid i livet, ca 15 år til nå, det går jo fort. Så får heller terrassen flise opp i mens, og at naboenguttens mamma ringte og kjeftet fordi poden hadde flis i foten får jeg da bare le litt av. Hun mente sikkert ingenting med det. Så er det bare å glede seg til å bake 50 glutenfrie boller til 17. mai der jeg får lov til å stå 6 timer i kiosken. Det gledes! HI Anonymkode: 28856...ff6 Du det er helt lov p klage litt Hi, for det ER litt styr med alle naboene i egen hage og ørten dugnader, det er bare at her inne på forumet er det ikke lov å klage, her skal du visst kun hylle morsrollen. Det å være litt lei betyr IKKE at man ikke er takknemlig for ungene sine. Våre er nå 12, 15 og 18. Og ting er betraktelig roligere. Det jeg fortsatt gjør som hjelper litt, er å ikke sjekke/ lese beskjedene på alle forumene/kanalene til ungene med en gang, men samle opp og sjekke max en gang for dagen, for å gi hue litt fred. Og jeg balanserer hvar jeg sier ja til, samt at mannen må ta like mye av lasset, dvs han må og bake bollene, skuffekaken, vaskadugnader i helga etc. Hang in there;) Anonymkode: 08d70...d7f
Anonym bruker Skrevet 27. april #32 Skrevet 27. april Anonym bruker skrev (11 timer siden): Jeg får vel bare prøve å se det positive. Det er flott at alle naboene sender ungene sine hit til alle døgnets tider, vi har jo tross alt basseng som lokker og vr-briller. Det er koselig at jeg blir satt til å male klubbhuset, og at får lov til å være lagleder og kjøre halve laget til kamp to timer unna. Hyggelig å bidra. Det er jo bare en kort tid i livet, ca 15 år til nå, det går jo fort. Så får heller terrassen flise opp i mens, og at naboenguttens mamma ringte og kjeftet fordi poden hadde flis i foten får jeg da bare le litt av. Hun mente sikkert ingenting med det. Så er det bare å glede seg til å bake 50 glutenfrie boller til 17. mai der jeg får lov til å stå 6 timer i kiosken. Det gledes! HI Anonymkode: 28856...ff6 Og Hi, om du skal bake bollene til 17 mai så nå jammen mannen ta kioskvakta( om dere er 2), eller omvendt. Anonymkode: 08d70...d7f
Anonym bruker Skrevet 28. april #33 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (11 timer siden): Takk. Tipper det selv. 😉 Og jeg skal ta grep fra i morgen den dag! Takk! HI Anonymkode: 28856...ff6 Fint, lykke til med dagen! Blir det for mye, så blir det fir mye. Da må man si nei, men det er klart det er vanskelig når man ikke er vant til det. Heldigvis blir det mye lettere når du har gjort det et par ganger. Anonymkode: c041f...15a
Anonym bruker Skrevet 28. april #34 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (7 timer siden): Sier endel om deg det. Ja, det er slitsomt til tider, men... Venner er veldig viktig for barna. Anonymkode: f119a...f26 Hva sier det om meg, egentlig? Og hvorfor sier du det helt åpenbare «venner er viktig for barna til meg»? Er det noe jeg har skrevet som får deg til å tolke at jeg ikke mener venner er viktig for barna? Anonymkode: afbf7...3ae
Sommerkroppen 2029 Skrevet 28. april #35 Skrevet 28. april Man må ikke ha åtte barn i hagen klokka 11 på en søndag, bare fordi man har fasiliteter som er morsomme å holde på med. Det er lov å si at det ikke passer med besøk, fordi man vil ha ro og fred. Om ikke barna skjønner det, så skjønner foreldrene det - innerst inne. Så trenger man heller ikke engasjere seg 100% i alle aktiviteter ungene er med på til enhver tid. Du er lagleder nå, men trenger ikke være det til neste år. Da kan noen andre ta over. 17.mai og felles dugnader er litt annerledes synes jeg. Det er ikke hyppige arrangementer. Og det er plikter som gjelder for alle.
MissSaigon Skrevet 28. april #36 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (22 timer siden): Bursdager, 17. mai, avslutninger, fredagstreff, dugnader, vennegrupper, bestemødre, naboer og sikkert noen jeg har glemt i farta. Med tre barn og full jobb er det enormt mye. Alle krever de deltagelse, og det sendes ut sinte purremeldinger i alle kanaler. Så er det «fridagene,» som i dag, hvor klokken er knapt 11 og jeg har åtte barn i hagen og inne. Mas på drikke, mas på do, mas på leker, mas på is. Så. Hvem sier dere nei til? Anonymkode: 28856...ff6 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Det handler svært lite om de tre ungene mine. Det handler i all hovedsak om at jeg blir utnyttet av foreldrene til barnas venner. Som nevnt, naboer som sender sine unger over til meg fordi vi har VR-briller og basseng, at foreldre på fotballaget nærmest krever at sine unger får sitte på med meg fordi «du skal jo dit likevel.» Akkurat som det å være lagleder gjør seg selv? At jeg må male klubbhuset fordi 16 av 19 foreldrepar dropper det. Og som i går og i dag at vi har x antall ekstra unger her som spiser og drikker og møkker til, mens hos naboene er det ingen og de koser seg i solveggen med barnefri. Eller som da nabogutten smælte den ene kontrolleren i en stol og ødela, og da jeg spurte her inne hva jeg burde gjøre, fikk jeg til svar at sånt skjedde, la det ligge, mens da min knuste et glass hos en venn, fikk jeg vipps-krav på 50,-. De ødelegger, de utnytter, og jeg skal smile og være takknemlig for herlige unger? All kakebakingen og 17. mai innsatsen kommer bare oppå det hele. Det er utnyttingen jeg er møkk lei. HI Anonymkode: 28856...ff6 Du skriver jo to helt forskjellige grunner til at du er sliten og frustrert. Da er det ikke så lett å vite hva man skal svare uten å få en krass tilbakemelding av deg. Poenget er vel at det kun er du som kan endre dette. Bli flinkere til å si nei, sett grenser og stå opp for deg selv. Ingen er tjent med at du er "flink pike" så lenge at du til slutt eksploderer.
Anonym bruker Skrevet 28. april #37 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (21 timer siden): Men ingenting av dette skrev du om i hi. Her er det bare du som kan sette grenser for deg og din familie. Det som ikke hjelper er å gå rundt og gremme seg. Anonymkode: 76279...138 Hun luftet en del av én frustrasjon i HI, og regnet med at folk tok hintet, så hun slapp å fylle på med nye eksempler. Når hun fyller på blir hun den «dette skrev du ikke- historien endrer seg etterhvert som svarene hun ikke vil ha» Det er ofte slik at de ressurssterke får alt, også andres barn som tar seg godt tilrette. Så åpner man hjemmet sitt for å la barna ha besøk og skape gode minner, og i håp om at det går begge veier. Men det gjør det ikke. Har også hatt hagen fylt av barn som både spiser og sover her. Men andre veien? Å nei.. får ikke komme inn en gang. Nå er mine barn straks myndig og de er rause og fine ungdommer. Det er her ungdommen foretrekker å være, og du verden så mange gode samtaler jeg har hatt med vennene deres. Samtaler de ikke har med egne foreldre. I går vippset jeg sønnen min for å kjøpe seg mat ute, vipset så det var nok til både han og kompisen. Da kompisen hjelper han mye med bilen. Det du gjør nå for disse barna får du igjen for senere Anonymkode: 89610...a8b
Anonym bruker Skrevet 28. april #38 Skrevet 28. april Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hun luftet en del av én frustrasjon i HI, og regnet med at folk tok hintet, så hun slapp å fylle på med nye eksempler. Når hun fyller på blir hun den «dette skrev du ikke- historien endrer seg etterhvert som svarene hun ikke vil ha» Det er ofte slik at de ressurssterke får alt, også andres barn som tar seg godt tilrette. Så åpner man hjemmet sitt for å la barna ha besøk og skape gode minner, og i håp om at det går begge veier. Men det gjør det ikke. Har også hatt hagen fylt av barn som både spiser og sover her. Men andre veien? Å nei.. får ikke komme inn en gang. Nå er mine barn straks myndig og de er rause og fine ungdommer. Det er her ungdommen foretrekker å være, og du verden så mange gode samtaler jeg har hatt med vennene deres. Samtaler de ikke har med egne foreldre. I går vippset jeg sønnen min for å kjøpe seg mat ute, vipset så det var nok til både han og kompisen. Da kompisen hjelper han mye med bilen. Det du gjør nå for disse barna får du igjen for senere Anonymkode: 89610...a8b Men hi ønsker jo ikke å gjøre noe for disse barna, som du kaller det. Det er ikke ett positivt ord om verdien i å ha et åpent hus og være tilgjengelig, det virker som hun har gått så lei at alt er et ork. Da må hun ta kontroll over egen hverdag, det er det ingen som kan hjelpe henne med. Anonymkode: f8f17...4cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå