Anonym bruker Skrevet søndag kl 08:42 #1 Del Skrevet søndag kl 08:42 Bursdager, 17. mai, avslutninger, fredagstreff, dugnader, vennegrupper, bestemødre, naboer og sikkert noen jeg har glemt i farta. Med tre barn og full jobb er det enormt mye. Alle krever de deltagelse, og det sendes ut sinte purremeldinger i alle kanaler. Så er det «fridagene,» som i dag, hvor klokken er knapt 11 og jeg har åtte barn i hagen og inne. Mas på drikke, mas på do, mas på leker, mas på is. Så. Hvem sier dere nei til? Anonymkode: 28856...ff6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 08:45 #2 Del Skrevet søndag kl 08:45 Ingen. Jeg skaffet meg ikke flere unger enn jeg fiksa og vi klarer fint å håndtere livene våre. Anonymkode: 8f932...850 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206748 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 08:53 #3 Del Skrevet søndag kl 08:53 Samme som #2. Jeg skaffet meg ikke flere barn enn jeg regnet med at jeg har kapasitet til å følge opp. Alt du ramser opp er ting man må stå i når man har barn. Det eneste man kan gjøre noe med er sine egne holdninger. Om man anser hagen full av lekende barn som negativt stress bør man stikke en finger i jorden og tenke over sine prioriteringer! Anonymkode: 76279...138 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:05 #4 Del Skrevet søndag kl 09:05 Hvorfor skulle jeg si nei til noen? Joda, det er noen hektiske år mens ungene vokser opp, men det handler faktisk kun om få år. Å stille opp i denne perioden "betaler seg" dessuten i etterkant. Anonymkode: e382f...aaa Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206757 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:37 #5 Del Skrevet søndag kl 09:37 Jeg opplever det heller ikke slik. Elsker helger med sene frokoster, unger i hagen, inn og ut av dører v vafler på terrassen osv. Jeg liker også lørdager på svømmestevne eller middagsvakt på overnatting. Det er jo livet? Jeg liker jo disse ungene også😊 Anonymkode: dbfca...eaf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206769 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:40 #6 Del Skrevet søndag kl 09:40 Om du tenker at du skal leve til du blir 90 år som mange gjør i dag, er den travle fasen med barn ganske kort. Det er rett og slett en fase med mye som skal gjøres i løpet av døgnets timer, og man kan i perioder føle seg utslitt og overveldet, men det er en fase som går over. Mine barn er nå 16, 18, 21 og 24 år, to har flyttet hjemmefra og de to som bor hjemme krever lite oppfølging i hverdagen. Det er rett og slett en veldig rolig tid nå, den travleste tiden var når alle fire gikk på grunnskolen. Øv deg på å senke skuldrene. 8 barn i hagen er ikke mas, det er hyggelig. Mennesker er flokkdyr og at barna dine har en flokk er supert for dem, det betyr at de lever et godt liv og utvikler seg på en sunn måte. Det er jo målet vårt for barna, at de skal ha en god barndom. Jeg har aldri sagt nei til tingene som følger med å ha barn. Ikke alltid like fristende med dugnader i håndballhaller og kjøring til fotballkamper, men det hører liksom med da. Nå nyter jeg en rolig søndag formiddag hvor husets tenåringer, med overnattingsgjester sover. For de fniste, kvinte, lo, hørte på musikk, løp i trapper, danset og hadde fantastisk til sikkert kl to i natt. Hos deg er det omvent, du kan nyte en stille kveld etter at ungene er i seng, men må tidlig opp søndag morgen. Det endrer seg ettersom ungene vokser til det. Mine to eldste har flyttet hjemmefra, og selv om det er supert at de blir voksne, selvstendige mennesker som klarer seg bra kommer det til å bli veldig stille i huset den dagen de to yngste flytter ut. Det er en fase for alt. Anonymkode: 36281...9ed Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206770 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:47 #7 Del Skrevet søndag kl 09:47 Jeg får vel bare prøve å se det positive. Det er flott at alle naboene sender ungene sine hit til alle døgnets tider, vi har jo tross alt basseng som lokker og vr-briller. Det er koselig at jeg blir satt til å male klubbhuset, og at får lov til å være lagleder og kjøre halve laget til kamp to timer unna. Hyggelig å bidra. Det er jo bare en kort tid i livet, ca 15 år til nå, det går jo fort. Så får heller terrassen flise opp i mens, og at naboenguttens mamma ringte og kjeftet fordi poden hadde flis i foten får jeg da bare le litt av. Hun mente sikkert ingenting med det. Så er det bare å glede seg til å bake 50 glutenfrie boller til 17. mai der jeg får lov til å stå 6 timer i kiosken. Det gledes! HI Anonymkode: 28856...ff6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:52 #8 Del Skrevet søndag kl 09:52 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg får vel bare prøve å se det positive. Det er flott at alle naboene sender ungene sine hit til alle døgnets tider, vi har jo tross alt basseng som lokker og vr-briller. Det er koselig at jeg blir satt til å male klubbhuset, og at får lov til å være lagleder og kjøre halve laget til kamp to timer unna. Hyggelig å bidra. Det er jo bare en kort tid i livet, ca 15 år til nå, det går jo fort. Så får heller terrassen flise opp i mens, og at naboenguttens mamma ringte og kjeftet fordi poden hadde flis i foten får jeg da bare le litt av. Hun mente sikkert ingenting med det. Så er det bare å glede seg til å bake 50 glutenfrie boller til 17. mai der jeg får lov til å stå 6 timer i kiosken. Det gledes! HI Anonymkode: 28856...ff6 Men hva trodde du da, at du kunne få tre unger også skulle alle andre gjøre disse jobbene? Du skulle ikke være med å dra lasset selv? Om man virkelig ønsker å bruke fritiden sin bare på seg selv kan man ikke få barn, og ihvertfall ikke tre stykker.. Anonymkode: 36281...9ed Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206779 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamma til adhd gutt<3 Skrevet søndag kl 09:55 #9 Del Skrevet søndag kl 09:55 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg får vel bare prøve å se det positive. Det er flott at alle naboene sender ungene sine hit til alle døgnets tider, vi har jo tross alt basseng som lokker og vr-briller. Det er koselig at jeg blir satt til å male klubbhuset, og at får lov til å være lagleder og kjøre halve laget til kamp to timer unna. Hyggelig å bidra. Det er jo bare en kort tid i livet, ca 15 år til nå, det går jo fort. Så får heller terrassen flise opp i mens, og at naboenguttens mamma ringte og kjeftet fordi poden hadde flis i foten får jeg da bare le litt av. Hun mente sikkert ingenting med det. Så er det bare å glede seg til å bake 50 glutenfrie boller til 17. mai der jeg får lov til å stå 6 timer i kiosken. Det gledes! HI Anonymkode: 28856...ff6 Det handler ofte om hvordan du vinkler situasjonen. Du har valgt negativt. Hilsen hun som hadde 10 timers dugnad for laget i går , hun som skal kjøre 4 gutter til og fra et uttak til uken , hun som stiller på alle kamper og ellers stiller opp der jeg kan. For min del så velger jeg å tenke på at alt dette gir ungene mye. Jeg er så heldig at jeg får være tett på de unge, får oppleve samspill og dugnadsånd. Jeg gruer meg til denne tiden er over. Det er virkelig et privilegium å ha ungdom rundt seg❤️ Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 09:58 #10 Del Skrevet søndag kl 09:58 Her var det mange perfekte, positive mødre. Jeg synes det er sykt slitsomt med alt du ramser opp, HI. Full støtte herfra. Anonymkode: 4853f...0c4 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206782 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:15 #11 Del Skrevet søndag kl 10:15 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Her var det mange perfekte, positive mødre. Jeg synes det er sykt slitsomt med alt du ramser opp, HI. Full støtte herfra. Anonymkode: 4853f...0c4 Poenget er vel at slitsomt ikke trenger å være negativt. Det er liksom litt av pakken med å få unger. Anonymkode: 76279...138 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206789 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:15 #12 Del Skrevet søndag kl 10:15 Anonym bruker skrev (14 minutter siden): Her var det mange perfekte, positive mødre. Jeg synes det er sykt slitsomt med alt du ramser opp, HI. Full støtte herfra. Anonymkode: 4853f...0c4 Ingen som sier det ikke er slitsomt. Det vi sier er at det er en periode av livet hvor det er mye, det er en del av det å ha barn og familie. Setter man seg ned og depper over hvor slitsomt livet er blir livskvaliteten ganske elendig. Man er helt nødt til å vinkle det andre veien, se det positive i det, vite at jobben man gjør har en stor innvirking på livet til barna våre. Da kan man klappe seg på skulderen over jobb vel utført, og plutselig er barna vokse og ser tilbake på hvordan foreldrene alltid stilte opp for dem og hva det faktisk hadde å si. Da sitter vi der og puster ut og egentlig savner det, mens barna er takknemlig for det vi gjorde for dem. Det er sånn livssyklusen skal være. Anonymkode: 36281...9ed Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:16 #13 Del Skrevet søndag kl 10:16 Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg får vel bare prøve å se det positive. Det er flott at alle naboene sender ungene sine hit til alle døgnets tider, vi har jo tross alt basseng som lokker og vr-briller. Det er koselig at jeg blir satt til å male klubbhuset, og at får lov til å være lagleder og kjøre halve laget til kamp to timer unna. Hyggelig å bidra. Det er jo bare en kort tid i livet, ca 15 år til nå, det går jo fort. Så får heller terrassen flise opp i mens, og at naboenguttens mamma ringte og kjeftet fordi poden hadde flis i foten får jeg da bare le litt av. Hun mente sikkert ingenting med det. Så er det bare å glede seg til å bake 50 glutenfrie boller til 17. mai der jeg får lov til å stå 6 timer i kiosken. Det gledes! HI Anonymkode: 28856...ff6 Jeg tipper at du får et bedre liv om du klarer å snu din egen holdning til alt dette. Hva tenkte du det skulle innebære å få tre barn, da? Sånn konkret? Anonymkode: 76279...138 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206791 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:38 #14 Del Skrevet søndag kl 10:38 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Jeg tipper at du får et bedre liv om du klarer å snu din egen holdning til alt dette. Hva tenkte du det skulle innebære å få tre barn, da? Sånn konkret? Anonymkode: 76279...138 Det handler svært lite om de tre ungene mine. Det handler i all hovedsak om at jeg blir utnyttet av foreldrene til barnas venner. Som nevnt, naboer som sender sine unger over til meg fordi vi har VR-briller og basseng, at foreldre på fotballaget nærmest krever at sine unger får sitte på med meg fordi «du skal jo dit likevel.» Akkurat som det å være lagleder gjør seg selv? At jeg må male klubbhuset fordi 16 av 19 foreldrepar dropper det. Og som i går og i dag at vi har x antall ekstra unger her som spiser og drikker og møkker til, mens hos naboene er det ingen og de koser seg i solveggen med barnefri. Eller som da nabogutten smælte den ene kontrolleren i en stol og ødela, og da jeg spurte her inne hva jeg burde gjøre, fikk jeg til svar at sånt skjedde, la det ligge, mens da min knuste et glass hos en venn, fikk jeg vipps-krav på 50,-. De ødelegger, de utnytter, og jeg skal smile og være takknemlig for herlige unger? All kakebakingen og 17. mai innsatsen kommer bare oppå det hele. Det er utnyttingen jeg er møkk lei. HI Anonymkode: 28856...ff6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206800 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:42 #15 Del Skrevet søndag kl 10:42 Jeg har sagt nei til nesten alle disse. Men da fordi det krasjer med noe annet. Det er hektiske år alle år barn bor i samme hus som meg, og det har jeg valgt selv. Anonymkode: 2e524...3d6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206801 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:47 #16 Del Skrevet søndag kl 10:47 Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Det handler svært lite om de tre ungene mine. Det handler i all hovedsak om at jeg blir utnyttet av foreldrene til barnas venner. Som nevnt, naboer som sender sine unger over til meg fordi vi har VR-briller og basseng, at foreldre på fotballaget nærmest krever at sine unger får sitte på med meg fordi «du skal jo dit likevel.» Akkurat som det å være lagleder gjør seg selv? At jeg må male klubbhuset fordi 16 av 19 foreldrepar dropper det. Og som i går og i dag at vi har x antall ekstra unger her som spiser og drikker og møkker til, mens hos naboene er det ingen og de koser seg i solveggen med barnefri. Eller som da nabogutten smælte den ene kontrolleren i en stol og ødela, og da jeg spurte her inne hva jeg burde gjøre, fikk jeg til svar at sånt skjedde, la det ligge, mens da min knuste et glass hos en venn, fikk jeg vipps-krav på 50,-. De ødelegger, de utnytter, og jeg skal smile og være takknemlig for herlige unger? All kakebakingen og 17. mai innsatsen kommer bare oppå det hele. Det er utnyttingen jeg er møkk lei. HI Anonymkode: 28856...ff6 Men ingenting av dette skrev du om i hi. Her er det bare du som kan sette grenser for deg og din familie. Det som ikke hjelper er å gå rundt og gremme seg. Anonymkode: 76279...138 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206803 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 10:48 #17 Del Skrevet søndag kl 10:48 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det handler svært lite om de tre ungene mine. Det handler i all hovedsak om at jeg blir utnyttet av foreldrene til barnas venner. Som nevnt, naboer som sender sine unger over til meg fordi vi har VR-briller og basseng, at foreldre på fotballaget nærmest krever at sine unger får sitte på med meg fordi «du skal jo dit likevel.» Akkurat som det å være lagleder gjør seg selv? At jeg må male klubbhuset fordi 16 av 19 foreldrepar dropper det. Og som i går og i dag at vi har x antall ekstra unger her som spiser og drikker og møkker til, mens hos naboene er det ingen og de koser seg i solveggen med barnefri. Eller som da nabogutten smælte den ene kontrolleren i en stol og ødela, og da jeg spurte her inne hva jeg burde gjøre, fikk jeg til svar at sånt skjedde, la det ligge, mens da min knuste et glass hos en venn, fikk jeg vipps-krav på 50,-. De ødelegger, de utnytter, og jeg skal smile og være takknemlig for herlige unger? All kakebakingen og 17. mai innsatsen kommer bare oppå det hele. Det er utnyttingen jeg er møkk lei. HI Anonymkode: 28856...ff6 Her kan du jo si nei. Hvis bare tre møter opp til maledugnad så får man si at dugnaden blir utsatt og flere må bidra. Så får man også sende ungene over til andre og si at VR-brillene og bassenget er stengt for dagen. 17.mai-baking er noe som kommer med det å ha barn. Hvis du ikke ønsker å ha med ekstra unger i bilen så sier du enkelt ig greit nei. Så får jo folk bli sure. Blir det for surt så sier du fra deg laglederjobben. Anonymkode: 0d584...f38 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:27 #18 Del Skrevet søndag kl 11:27 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Det handler svært lite om de tre ungene mine. Det handler i all hovedsak om at jeg blir utnyttet av foreldrene til barnas venner. Som nevnt, naboer som sender sine unger over til meg fordi vi har VR-briller og basseng, at foreldre på fotballaget nærmest krever at sine unger får sitte på med meg fordi «du skal jo dit likevel.» Akkurat som det å være lagleder gjør seg selv? At jeg må male klubbhuset fordi 16 av 19 foreldrepar dropper det. Og som i går og i dag at vi har x antall ekstra unger her som spiser og drikker og møkker til, mens hos naboene er det ingen og de koser seg i solveggen med barnefri. Eller som da nabogutten smælte den ene kontrolleren i en stol og ødela, og da jeg spurte her inne hva jeg burde gjøre, fikk jeg til svar at sånt skjedde, la det ligge, mens da min knuste et glass hos en venn, fikk jeg vipps-krav på 50,-. De ødelegger, de utnytter, og jeg skal smile og være takknemlig for herlige unger? All kakebakingen og 17. mai innsatsen kommer bare oppå det hele. Det er utnyttingen jeg er møkk lei. HI Anonymkode: 28856...ff6 Men dette er jo ganske enkle ting Du kan fint si til egne og andres barn at det er nydelig vær og spillefri, ut og lek, det ligger fotball i garasjen og dere har sykler. Nå får dere gå og aktivisere dere selv litt mens jeg sitter i solveggen og slapper av litt. Du er ikke en dårlig mor selv om du setter litt grenser altså Om ingen vil bli med på dugnad for å male klubbhuset så må jobben settes bort og betales av foreldrene. Mange foreldre foretrekker det. Om du er lagleder og skal på treningen er det smålig å si du ønsker kjøre med tom bil, da synes jeg faktisk det er en selvfølge å ta med ekstra unger. Du skal ikke smile og ta imot dritt. Du skal smile og delta, gjøre din del og samtidig sette normale grenser for deg og din familie. Anonymkode: 36281...9ed Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206812 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 11:37 #19 Del Skrevet søndag kl 11:37 Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Det handler svært lite om de tre ungene mine. Det handler i all hovedsak om at jeg blir utnyttet av foreldrene til barnas venner. Som nevnt, naboer som sender sine unger over til meg fordi vi har VR-briller og basseng, at foreldre på fotballaget nærmest krever at sine unger får sitte på med meg fordi «du skal jo dit likevel.» Akkurat som det å være lagleder gjør seg selv? At jeg må male klubbhuset fordi 16 av 19 foreldrepar dropper det. Og som i går og i dag at vi har x antall ekstra unger her som spiser og drikker og møkker til, mens hos naboene er det ingen og de koser seg i solveggen med barnefri. Eller som da nabogutten smælte den ene kontrolleren i en stol og ødela, og da jeg spurte her inne hva jeg burde gjøre, fikk jeg til svar at sånt skjedde, la det ligge, mens da min knuste et glass hos en venn, fikk jeg vipps-krav på 50,-. De ødelegger, de utnytter, og jeg skal smile og være takknemlig for herlige unger? All kakebakingen og 17. mai innsatsen kommer bare oppå det hele. Det er utnyttingen jeg er møkk lei. HI Anonymkode: 28856...ff6 Jeg synes livet og nabolaget ditt høres litt merkelig ut. Om det er slik at ungene ødelegger og utnytter så er jo ikke dette noen barn jeg ville at mine skulle vært venner med. En ting er jo i barndommen, men hva når de blir ungdommer? Det er ikke vanlig å sende vippskrav for et glass. Er det ingen greie barn og foreldre der dere bor? Det er jo klart barna vil være hos dere når dere har basseng og VR-briller. Men det er dere som må sette grenser. Vi hadde en mor i omgangskretsen til ene barnet som ikke hadde noen grenser. Barnet hennes kunne spise så mye godteri og snacks han ville, han kunne spille så mye han ville, de brydde seg ikke om aldersgrense på spillene, osv. Det var jo klart at vennen trakk dit. Da er det denne moren som må sette grensene. Det samme gjelder deg. Send dem ut igjen og si at i dag er det ikke basseng og VR-briller hos dere og at de må leke ute eller være hos noen andre. Møter ingen opp for å male, må det utsettes. Det burde jo være en påmelding til dugnad slik at dere vet hvor mange som kommer. Kanskje med alternative dager. På denne tiden av året er mange travle med konfirmasjoner og annet så greit å velge den dagen flest kan. Vil ingen så må dere jo leie inn noen og da vil jo eventuelt kontingenten økes. Her er det leder i idrettslaget som må ta grep. Kanskje må det kalles inn til et allmøte angående vedlikehold og dugnad. Det å få folk til dugnad er ikke noen den enkelte lagleder skal trenge å gjøre. Vil ingen hjelpe til og man ikke har råd til å leie inn noen så må jo klubben redusere sin aktivitet eller legges ned. Det er ikke "alle andres" jobb, de fleste må bidra for at det skal gå rundt og barna ha et tilbud. Er du lagleder og skal til kamp er det rart at du ikke vil fylle opp bilen. Er det slik at det er mye omvei å hente de andre får dere avtale en oppmøteplass eller at de leveres hos dere. Om dere ikke har system på kjøring til bortekamp, kan du jo foreslå at alle som skal kjøre møter ved klubbhuset og så fordeles barna i bilene. Er det slik at du egentlig ikke vil være lagleder, må du si den jobben fra deg. Det høres ut som de har forakt for både barn og foreldre og det er uheldig å ha en lagleder med slike holdninger. 17. mai-innsats og kakebaking høre med det å ha barn. Anonymkode: 84c71...dc6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206814 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:08 #20 Del Skrevet søndag kl 12:08 Du har all min sympati. Jeg liker de fleste av vennene til barna mine, et par stk virkelig misliker jeg og jeg greier ikke eller ønsker ikke snu det. Jeg sier nei hvis jeg ønsker fred. Mine barn følger jeg gladelig opp, men jeg er ikke barnevakt for andre. 1 venn hver inne, kommer det flere må de ut. De får ikke leke i hagen vår hele dagen, det er lekeplass og fotballbane i gata vår. De får komme og spise her hvis de er invitert, men ellers får de gå hjem. Barna MÅ ikke være sammen fra 11.00-20.00. De kan fint gå hjem og spise og drite. Jeg lager feks vafler eller noe som alle får, men absolutt ingen venner eller nabobarn får gå og forsyne seg i kjøleskapet mitt fordi de ikke orker å gå hjem og spise. Men det er det uansett bare de to jeg misliker som tror de har rett til. Anonymkode: c67f1...8b7 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206823 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:14 #21 Del Skrevet søndag kl 12:14 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Bursdager, 17. mai, avslutninger, fredagstreff, dugnader, vennegrupper, bestemødre, naboer og sikkert noen jeg har glemt i farta. Med tre barn og full jobb er det enormt mye. Alle krever de deltagelse, og det sendes ut sinte purremeldinger i alle kanaler. Så er det «fridagene,» som i dag, hvor klokken er knapt 11 og jeg har åtte barn i hagen og inne. Mas på drikke, mas på do, mas på leker, mas på is. Så. Hvem sier dere nei til? Anonymkode: 28856...ff6 Jeg tror ikke det handler så mye om hvem man sier nei til, men om hvilken vei energien går, for å si det litt flyktig. Det er typisk people pleasers å ha basseng og VR briller og være lagleder og bake kaker, og så forstår man ikke helt hvorfor man ender opp med å føle seg brukt og utnyttet og på felgen. Prøv å ta litt mere plass og være den som utnytter andre, som sender krav om penger for ødelagte ting og sender ungene over til naboen, lukker og låser døren. Skal se mennesker rundt deg får litt mer respekt for deg og din tid, bare du viser at du respekterer deg selv. Anonymkode: e52b0...191 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206824 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:44 #22 Del Skrevet søndag kl 12:44 Ingen. Jeg sier ikke nei til noen. Vi fikk 3 barn på fem år. Det har de siste 23 årene gått i akkurat det samme som du nevner. Kan spe på med klassekontakt, lagleder idretten, styreverv og syke foreldre. Jeg har elsket hvert sekund og nå hvor bare et av barna bor hjemme og deltar i idrett hvor det ikke kreves noe av meg syns jeg det er stusselig. Jeg savner dugnader og hagen full av unger. Anonymkode: 430ba...dbf Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206833 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 12:57 #23 Del Skrevet søndag kl 12:57 Jeg har også 3 barn, men det er faktisk ikke ensbetydende med at jeg skal ha hagen full på absolutt alle fridager som er. Og hvorfor er de her? Jo fordi alle andre sier nei!! HI, du kan foreslå at de er hos noen andre i dag. De trenger ikke være hos dere hver gang. Anonymkode: 4d91d...e32 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206835 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 15:53 #24 Del Skrevet søndag kl 15:53 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg får vel bare prøve å se det positive. Det er flott at alle naboene sender ungene sine hit til alle døgnets tider, vi har jo tross alt basseng som lokker og vr-briller. Det er koselig at jeg blir satt til å male klubbhuset, og at får lov til å være lagleder og kjøre halve laget til kamp to timer unna. Hyggelig å bidra. Det er jo bare en kort tid i livet, ca 15 år til nå, det går jo fort. Så får heller terrassen flise opp i mens, og at naboenguttens mamma ringte og kjeftet fordi poden hadde flis i foten får jeg da bare le litt av. Hun mente sikkert ingenting med det. Så er det bare å glede seg til å bake 50 glutenfrie boller til 17. mai der jeg får lov til å stå 6 timer i kiosken. Det gledes! HI Anonymkode: 28856...ff6 Det første du gjør er å be barna leke andre steder også. Det andre du gjør er å svare den hjernedøde mora at hvis hun ikke ønsker at sønnen hennes skal få flis i foten så får hun enten ha ham hjemme selv, eller komme og beise verandaen deres. Videre sier du fra deg rollen som lagleder. Hvis de andre foreldrene ikke takler å ha en lagleder til laget uten å samtidig utnytte seg av situasjonen og bruke deg som privatsjåfør, så kan de heller være lagledere selv. Tipper at alle «sånn er det å ha barn»-mammaene her inne er de som selv sender vekk barna sine til deg i helgene og mener det bare er rettferdig at laglederen frakter deres barn til trening. Du blir utnytta hi, og det er på høy tid at du setter ned foten. Anonymkode: afbf7...3ae Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206909 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet søndag kl 17:30 #25 Del Skrevet søndag kl 17:30 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det første du gjør er å be barna leke andre steder også. Det andre du gjør er å svare den hjernedøde mora at hvis hun ikke ønsker at sønnen hennes skal få flis i foten så får hun enten ha ham hjemme selv, eller komme og beise verandaen deres. Videre sier du fra deg rollen som lagleder. Hvis de andre foreldrene ikke takler å ha en lagleder til laget uten å samtidig utnytte seg av situasjonen og bruke deg som privatsjåfør, så kan de heller være lagledere selv. Tipper at alle «sånn er det å ha barn»-mammaene her inne er de som selv sender vekk barna sine til deg i helgene og mener det bare er rettferdig at laglederen frakter deres barn til trening. Du blir utnytta hi, og det er på høy tid at du setter ned foten. Anonymkode: afbf7...3ae Takk. Tipper det selv. 😉 Og jeg skal ta grep fra i morgen den dag! Takk! HI Anonymkode: 28856...ff6 Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453926-%C2%ABbare-si-nei%C2%BB/#findComment-150206941 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå