Gå til innhold

Greit nå kan du fint kalle meg rasist!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Du synes det?? Mange, også i denne tråden snakker om hvor skumle muslimske menn er, og terror.

Men hvem er det som har bedrevet terror i Norge der folk har dødd? Ander Breivik og Philip Manshaus. Helnorske menn.

Jeg har vokst opp i Oslo, på 90-tallet med mange muslimer i klassen min. Gikk deretter på Katta, også med mange muslimer, og studerte senere på Blindern, også der med mange muslimer.

og jøsses, hverken jeg eller noen jeg kjenner har blitt dratt våpen mot eller blitt voldtatt av disse skumle muslimene dere er så redde for. Nei, det jeg synes var mest irriterende med dem, var at hver gang jeg var på besøk hos noen av dem, prakket mødrene på meg alt for søte kvalmende marokkanske og pakistanske søtsaker!

Også, for å være litt alvorlig, synes jeg det var synd at noen av jentene ikke fikk bli med på overnattingsturer, og ikke kunne ha gutter som nære venner.  To av disse endte opp med norske kjærester til slutt, og etter hvert vendte foreldrene seg til tanken, og ble glad i guttene som ble svigersønnene deres.

Men slike historier passer jo ikke inn i fortellingen om at alle har lyst å skjære strupen av døtrene sine om de gifter seg med nordmenn.

Om muslimer er så voldelige og voldtagende om enkelte her påstår, hvorfor går det så bra med de fleste av de 200 000 muslimene i Norge da? Hadde de vært skapt voldelige hadde det jo ikke vært sånn.

Det er så synd at noen få ødelegger for de andre. Utrolig at en hyggelig mann med brun hud som heter Ahmed ikke skal få jobb eller leilighet pga huden og navnet sitt, når han alltid har vært en bra fyr, bare fordi det finnes noen andre fra ikke-vestlige land som har gjort kjipe ting. Men som sagt, det har blonde norske menn gjort også. Og da generaliserer vi ikke. 

Anonymkode: e548e...d31

Igjen, whataoutisme. Nå og svogerforskning. Helt uinteressant.

Anonymkode: 0990a...30f

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hva tenkte du da du hørte om hva Breivik gjorde da? Eller de mange norske mennene som har dreamt hele familien sin? Som han som drepte både døtrene sine og det lille barnebarnet sitt?

«Norske hvite menn er farlige.»?

Jeg skjønner at du ble skremt og lei deg og sint av det som skjedde med sønnen din. Men de fleste somaliere er ikke sånn!

Frykt er definitivt noe som kan lede til hat, fordommer og rasisme. 

Når det gjelder somalier så er de dessverre overrepresentert i kriminal-statistikk, i tillegg til at det er en av gruppene som er minst ute i jobb og sender mye penger til Somalia. 

Anonymkode: 0dda0...770

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du synes det?? Mange, også i denne tråden snakker om hvor skumle muslimske menn er, og terror.

Men hvem er det som har bedrevet terror i Norge der folk har dødd? Ander Breivik og Philip Manshaus. Helnorske menn.

Jeg har vokst opp i Oslo, på 90-tallet med mange muslimer i klassen min. Gikk deretter på Katta, også med mange muslimer, og studerte senere på Blindern, også der med mange muslimer.

og jøsses, hverken jeg eller noen jeg kjenner har blitt dratt våpen mot eller blitt voldtatt av disse skumle muslimene dere er så redde for. Nei, det jeg synes var mest irriterende med dem, var at hver gang jeg var på besøk hos noen av dem, prakket mødrene på meg alt for søte kvalmende marokkanske og pakistanske søtsaker!

Også, for å være litt alvorlig, synes jeg det var synd at noen av jentene ikke fikk bli med på overnattingsturer, og ikke kunne ha gutter som nære venner.  To av disse endte opp med norske kjærester til slutt, og etter hvert vendte foreldrene seg til tanken, og ble glad i guttene som ble svigersønnene deres.

Men slike historier passer jo ikke inn i fortellingen om at alle har lyst å skjære strupen av døtrene sine om de gifter seg med nordmenn.

Om muslimer er så voldelige og voldtagende om enkelte her påstår, hvorfor går det så bra med de fleste av de 200 000 muslimene i Norge da? Hadde de vært skapt voldelige hadde det jo ikke vært sånn.

Det er så synd at noen få ødelegger for de andre. Utrolig at en hyggelig mann med brun hud som heter Ahmed ikke skal få jobb eller leilighet pga huden og navnet sitt, når han alltid har vært en bra fyr, bare fordi det finnes noen andre fra ikke-vestlige land som har gjort kjipe ting. Men som sagt, det har blonde norske menn gjort også. Og da generaliserer vi ikke. 

Jeg har skrevet det før, men kan godt gjenta det. Man kan ikke si noe fornuftig om hverken kreft, diabetes type 2 eller innvandring, uten å vurdere dette på gruppenivå.  Det er også slik at det er de seneste årene som ungdomsvolden har eksplodert. 90-tallet, det er faktisk 30 år siden det. Innvandrerne har blitt langt flere, og problemene langt større på disse 30 årene.

Anonymkode: 1966e...4e5

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Ingen her har sagt at alle innvandrere er slemme og alle nordmenn er snille.

Men nå er det nå slik at statistikken viser at folk med invandrer bakgrunn topper kriminaliteslistene i Oslo, det kan man ikke si imot.

https://www.nrk.no/stor-oslo/kriminalitet-og-innvandring_-unge-somaliske-menn-topper-listen-i-oslo-1.17161405

Anonymkode: cc071...629

Skrevet
Anonym bruker skrev (59 minutter siden):

Ingen her har sagt at alle innvandrere er slemme og alle nordmenn er snille.

Men nå er det nå slik at statistikken viser at folk med invandrer bakgrunn topper kriminaliteslistene i Oslo, det kan man ikke si imot.

https://www.nrk.no/stor-oslo/kriminalitet-og-innvandring_-unge-somaliske-menn-topper-listen-i-oslo-1.17161405

Anonymkode: cc071...629

Fakta når aldri fram. Breivik representerer hele Norge for enkelte. Det er en håpløs debatt. Og det mangfoldet som hylles er noe vi alltid har hatt. Alle mennesker er forskjellige, alle nordmenn er forskjellige. Vi trenger ikke representere hele verdenskartet for å ha et mangfold. Mangold er ikke hudfarge eller menneskeraser. Hvis vi virkelig ønsker et mangfold av menneskeraser da må vi verne om nasjonalstatene og hver nasjons særtrekk. I dag kan det virke som at enkelte tror at en invasjon av Europa gir mangfold. Det gjør det ikke. Mangfoldet opphører. Engelskmenn, tyskere, franskmenn og italienere er ikke lenger det de var, da vi hadde virkelig mangfold med nasjonale særtrekk. Det mangfoldet som mange hyller er den største trusselen mot det virkelige mangfoldet som alltid har kjennetegnet Europa spesielt. Det er ikke mangfold i Afrika, ikke i Kina eller i Russland. Ikke i Iran eller Irak. Det største mangfoldet har historisk sett alltid vært i Europa, med alle sine ulike stater. Det er nå i ferd med å raseres fullstendig av et fake mangfold, som egentlig handler om å avhjelpe nød og fattigdom fra kontinenter som har veldig dårlig kontroll på det meste som kjennetegner moderne samfunn. Det er bare trist. 

Anonymkode: 95a6f...09e

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Fakta når aldri fram. Breivik representerer hele Norge for enkelte. Det er en håpløs debatt. Og det mangfoldet som hylles er noe vi alltid har hatt. Alle mennesker er forskjellige, alle nordmenn er forskjellige. Vi trenger ikke representere hele verdenskartet for å ha et mangfold. Mangold er ikke hudfarge eller menneskeraser. Hvis vi virkelig ønsker et mangfold av menneskeraser da må vi verne om nasjonalstatene og hver nasjons særtrekk. I dag kan det virke som at enkelte tror at en invasjon av Europa gir mangfold. Det gjør det ikke. Mangfoldet opphører. Engelskmenn, tyskere, franskmenn og italienere er ikke lenger det de var, da vi hadde virkelig mangfold med nasjonale særtrekk. Det mangfoldet som mange hyller er den største trusselen mot det virkelige mangfoldet som alltid har kjennetegnet Europa spesielt. Det er ikke mangfold i Afrika, ikke i Kina eller i Russland. Ikke i Iran eller Irak. Det største mangfoldet har historisk sett alltid vært i Europa, med alle sine ulike stater. Det er nå i ferd med å raseres fullstendig av et fake mangfold, som egentlig handler om å avhjelpe nød og fattigdom fra kontinenter som har veldig dårlig kontroll på det meste som kjennetegner moderne samfunn. Det er bare trist. 

Anonymkode: 95a6f...09e

10% enig med deg, godt skrevet.

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Jeg har skrevet det før, men kan godt gjenta det. Man kan ikke si noe fornuftig om hverken kreft, diabetes type 2 eller innvandring, uten å vurdere dette på gruppenivå.  Det er også slik at det er de seneste årene som ungdomsvolden har eksplodert. 90-tallet, det er faktisk 30 år siden det. Innvandrerne har blitt langt flere, og problemene langt større på disse 30 årene.

Det viser seg jo og at 2 generasjons innvandrere er mye mer radikale enn det foreldrene deres er, de er mye strengere på endel leveregler som ikke hører hjemme i Norge. Foreldrene deres kom til Norge for å få et bedre liv i frihet, og mange av ungene og barnebarna ender i stedet opp med å bli kriminelle og hate det norske levesettet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det viser seg jo og at 2 generasjons innvandrere er mye mer radikale enn det foreldrene deres er, de er mye strengere på endel leveregler som ikke hører hjemme i Norge. Foreldrene deres kom til Norge for å få et bedre liv i frihet, og mange av ungene og barnebarna ender i stedet opp med å bli kriminelle og hate det norske levesettet.

Og dette kan dokumenteres fra hvor?

Skrevet
Østerdølen skrev (5 timer siden):

Og dette kan dokumenteres fra hvor?

Tall fra SSB viser at 2. generasjons innvandrere er mere kriminelle enn sine foreldre

SSB-tall: Andregenerasjons innvandrere begår flere lovbrudd enn førstegenerasjons innvandrere: - Må begynne å stille strengere krav

Nye SSB-tall bestilt av Frp viser at barn av innvandrere har mer kriminell adferd enn dem som selv innvandret.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Tall fra SSB viser at 2. generasjons innvandrere er mere kriminelle enn sine foreldre

SSB-tall: Andregenerasjons innvandrere begår flere lovbrudd enn førstegenerasjons innvandrere: - Må begynne å stille strengere krav

Nye SSB-tall bestilt av Frp viser at barn av innvandrere har mer kriminell adferd enn dem som selv innvandret.

Men det var ikke det som var påstanden. Påstanden er at andregenerasjonen er mer radikal og strengere på regler enn førstegenerasjonen. Hvor er dokumentasjonen på den påstanden? 

Skrevet

Tråden er ryddet for tekst med opphavsrett. Man kan kun lime inn noen få setninger fra teksten samt at det må lenkes til hvor teksten er hentet fra.

Admin

Skrevet
Østerdølen skrev (6 timer siden):

Men det var ikke det som var påstanden. Påstanden er at andregenerasjonen er mer radikal og strengere på regler enn førstegenerasjonen. Hvor er dokumentasjonen på den påstanden? 

Har lagt ved en forskningsartikkel som var publisert i tidskrift ved UIO. Forfatter er Ånund Brottveit, forsker ved KIFO/UIO.

Kort oppsumert viser dette at barn av innvandrere oppfater seg som mer religiøse en foreldregenerasjonen, og at flere "2. generasjons innvandrere" har en mer fundamentalistisk holdning  når det gjelder overbevisningen. Det kan være verdt å merke seg at en større andel "2. generasjons innvandrere" anser at det kun finnes én religion (sin egen), sammenlignet med det som er tilfelle for foreldregenerasjonen.

"Til tross for at de norskfødte ikke skiller seg ut med en sterkere religiøs praksis, så gir de likevel til kjenne en sterkere og mer eksklusivistisk tro. De norskfødte vurderer styrken i sin religiøsitet som sterkere sammenlignet med de utenlands fødte:"

Brottveit+12304+Prismet+4+2023.pdf

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Brottveit+12304+Prismet+4+2023.pdf

Ser ikke ut til at lenken virker, men den heter: Mer religiøse enn sine foreldre. Religiøs overføring og individualisering blant norske Muslimer.

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.4.2025 den 15.23):

Hva tenkte du da du hørte om hva Breivik gjorde da? Eller de mange norske mennene som har dreamt hele familien sin? Som han som drepte både døtrene sine og det lille barnebarnet sitt?

«Norske hvite menn er farlige.»?

Jeg skjønner at du ble skremt og lei deg og sint av det som skjedde med sønnen din. Men de fleste somaliere er ikke sånn!

Frykt er definitivt noe som kan lede til hat, fordommer og rasisme. 

Nå er dessverre somalier veldig høyt oppe på listen når det gjelder kriminalitet. 

Dette er også en gruppe som dessverre står for en god del svindel også, hvor det prosentvis er flere enslige mødre blandt somaliere enn blandt etniske nordmenn. Mulig dette er en del av problemet, at siden de guttene ikke vokser opp med en far, for faren har gjerne flere koner som han varierer mellom å bo med. I tillegg så er stoffet khat utbredt blandt somaliere. 

Skrevet

Ser at er en og del generalisering her. 'Nordmenn ser stygt på innvandrere': Det er kun i et tilfelle jeg ser stygt på innvandrere og det er når jeg ser små barn med hijab, da ser jeg stygt på foreldrene. Men her må man være obs på det at et fokuser eller fjernt blikk kan misforstås som et stygt blikk. Og er man mer på vakt for dette føler man gjerne at en person så stygt på meg, men realiteten er at personen så på alle med samme blikk. 

Putter du en skarp kniv i lommen før du skal gå på butikken så har du ikke gode hensikter. Jeg har aldri følt et behov for å ha kniv i lommen når jeg skal på butikken. 

Jo det er vist meningen at vi skal synes synd på utenlandske kriminelle. I den voldtekt saken som har gått nå i Rogaland hvor 3 syriske gutter er dømt for å ha senket, voldtatt og fornedret 2 mindreårige norske jenter. De har også filmet og delt overgrepene på sosiale medier. Han ene uttalte at det er mye verre nå for han enn for hun ene som ble voldtatt, for nå skrev avisene at han han var en voldtektsmann, folk i Jordan og Syria viste hva han hadde gjort, mens hun som ble voldtatt fikk nå bare sympati. 

Innvandrer selv er jo tjent med at de råtne eplene blir sendt tilbake til hjemlandet. På den måten får de bort stigma de måtte føle på. 

Skrevet

I Tyrkia er det nå slik at om du bosetter deg som utlending i en bydel med høy andel av utlendinger så vil du ikke kunne få oppholdstillatelse eller midlertidig tyrkisk statsborgerskap. 

Hvorfor skulle vi ikke kunne innføre de samme reglene i Norge? At om man velger å flytte til områder hvor det er tett med utlendinger så vil all økonomisk støtte opphøre og man vil ikke kunne søke om statsborgerskap. På den måten ville man lettere kunne integrere de som alt er i landet. Selv Abid Raja har jo foreslått noe ala dette. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...