Anonym bruker Skrevet 29. april #51 Skrevet 29. april n74 skrev (Akkurat nå): Og alle har glemt Tveita-gjengen. På 80-tallet var de ungdommen som bygde seg opp til å bli et kriminelt nettverk som fortsatte å herje langt inn på 2000-tallet. Hvis dere legger merke til navnene på kjente medlemmer, så er alle norskættede. Til og med en som heter William 😉 https://no.m.wikipedia.org/wiki/Tveitagjengen Det er ingen - INGEN - som påstår at det ikke finnes norske kriminelle også. Anonymkode: 2fc63...5dc
n74 Skrevet 29. april #52 Skrevet 29. april Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Det er ingen - INGEN - som påstår at det ikke finnes norske kriminelle også. Anonymkode: 2fc63...5dc Bare litt vanskeligere å sende de tilbake der de kom fra😏
Anonym bruker Skrevet 29. april #53 Skrevet 29. april n74 skrev (3 minutter siden): Bare litt vanskeligere å sende de tilbake der de kom fra😏 Det er heller ingen som påstår at kriminelle etniske nordmenn kan sendes tilbake dit de kom fra. Det sier vel seg selv? Anonymkode: 2fc63...5dc
Anonym bruker Skrevet 29. april #54 Skrevet 29. april n74 skrev (1 time siden): Og alle har glemt Tveita-gjengen. På 80-tallet var de ungdommen som bygde seg opp til å bli et kriminelt nettverk som fortsatte å herje langt inn på 2000-tallet. Hvis dere legger merke til navnene på kjente medlemmer, så er alle norskættede. Til og med en som heter William 😉 https://no.m.wikipedia.org/wiki/Tveitagjengen Hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: 0990a...30f
n74 Skrevet 29. april #55 Skrevet 29. april Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Det er heller ingen som påstår at kriminelle etniske nordmenn kan sendes tilbake dit de kom fra. Det sier vel seg selv? Anonymkode: 2fc63...5dc Nei, men jeg vil påstå at du ikke oppfatter ironisk retorikk. Som i dette tilfellet ble brukt til å vise det absurde i standpunkter som «alle kriminelle er utlendinger» og «send de dit de kommer fra». Men for å være mindre ironisk 1) Visse bydeler i Oslo har alltid hatt store sosiale utfordringer, også før innvandring. Derav eksempelet med Tveita-gjengen. Nå er det bare en ny gruppe mennesker som er fattige, bor trangbodd med store familier, som har sosiale og kulturelle utfordringer enn det var den gangen Tveita-gjengen var barn. (De var barn på 70-tallet). 2) Sender man ut disse «utlendingene» og skjærer alle over en kam, så vil Norge ganske raskt merke manglende arbeidskraft i sektorer vi er helt avhengig av arbeidskraft. For jo, det finnes mange somaliere som jobber. Og enda mer gledelig, majoriteten av barn av somaliske innvandrere satser på utdanning. Og ikke bare det, disse barna er født i Norge og er norske statsborgere. Ogcjeg kan garantere deg at de har langt flere norske referansepunkter enn somaliske etter en oppvekst i Norge. Stengt tatt ikke nødvendig å kun sette somaliere som eksempel. Dette gjelder majoriteten av de som har innvandret eller er barn av innvandrere. Litt mer historie På 80-tallet var det pakistanske innvandrerne som var utskjelte. De var fattige og mange hadde slet med å integreres, delvis pga språk og delvis pga nordmenns manglende vilje til å legge til rette for integrering (det siste er min påstand). Det skapte utenforskap for ungene deres, som for noen ble starten på en kriminell løpebane. Så på 90-tallet var det to-tre store gjenger med invandrerbarn som herjet i Oslo. Både 2. generasjon og 3. generasjon pakistanere har gjort en sosial reise siden 80-tallet, hvor utdannelse og jobb har gitt majoriteten det livet deres foreldre ønsket. Og som det norske samfunnet faktisk trenger. Skal vi få bukt med kriminaliteten blant unge innvandrere så må vi slutte å se på hudfarge og religion, og i stedet se på kårene de lever under. Fattigdom er en ting, men i Oslo har byrådene i flere tiår rasert nødvendige ungdomstilbud og psykososiale tiltak som faktisk ville gjort en forskjell. Så er også tilfellet i kommunen nå. Barn som opplever utenforskap står i stor fare for å utvikle negativ sosial adferd som ungdommer, som igjen får konsekvenser for oss andre i samfunnet. Og da er det ikke noe forskjell på hudfarge, religion eller om du heter Sig Millehaugen, Anders Behring Breivik eller Shahid Rasool.
Anonym bruker Skrevet 29. april #56 Skrevet 29. april n74 skrev (1 time siden): Og alle har glemt Tveita-gjengen. På 80-tallet var de ungdommen som bygde seg opp til å bli et kriminelt nettverk som fortsatte å herje langt inn på 2000-tallet. Hvis dere legger merke til navnene på kjente medlemmer, så er alle norskættede. Til og med en som heter William 😉 https://no.m.wikipedia.org/wiki/Tveitagjengen Hva har det med saken å gjøre?? Er selv oppvokst på slutten av 70 tallet og 80 tallet. Husker godt Tveita-miljøet. Har ingen relevans her. Dette er invandret kriminalitet. Vold og fornedringskriminalitet begått av innvandrerungdom mot etnisk norske ungdom (etnisk profilering). Det er en vold og råskap som før var forbeholdt noen ytterst få innad i gjengmiljøet, og som nå har blitt en del av hverdagsterroren mot etnisk norsk ungdom. Jeg har en svoger som driver som småskala eiendomsutvikler, i hovedsak litt utenfor Oslo. Han har hatt flere etnisk norske familier påvisning, som bare MÅ komme seg bort fra Oslo øst. De orker ikke la ungene vokse opp med politiets Delta-tropp som vanlig innslag på skolene. Jeg skjønner bare ikke hva folk som deg ikke forstår. Den grove voldskriminaliteten som vi har fått gjennom ikke-vestlig innvandring, er i ferd med å ødelegge tryggheten og tilliten i samfunnet. Spiller ingen rolle at det ikke er alle som kommer hit er voldskriminelle. Det er allikevel altfor, altfor mange. Anonymkode: 1966e...4e5
n74 Skrevet 29. april #57 Skrevet 29. april Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Hva har det med saken å gjøre?? Er selv oppvokst på slutten av 70 tallet og 80 tallet. Husker godt Tveita-miljøet. Har ingen relevans her. Dette er invandret kriminalitet. Vold og fornedringskriminalitet begått av innvandrerungdom mot etnisk norske ungdom (etnisk profilering). Det er en vold og råskap som før var forbeholdt noen ytterst få innad i gjengmiljøet, og som nå har blitt en del av hverdagsterroren mot etnisk norsk ungdom. Jeg har en svoger som driver som småskala eiendomsutvikler, i hovedsak litt utenfor Oslo. Han har hatt flere etnisk norske familier påvisning, som bare MÅ komme seg bort fra Oslo øst. De orker ikke la ungene vokse opp med politiets Delta-tropp som vanlig innslag på skolene. Jeg skjønner bare ikke hva folk som deg ikke forstår. Den grove voldskriminaliteten som vi har fått gjennom ikke-vestlig innvandring, er i ferd med å ødelegge tryggheten og tilliten i samfunnet. Spiller ingen rolle at det ikke er alle som kommer hit er voldskriminelle. Det er allikevel altfor, altfor mange. Anonymkode: 1966e...4e5 Les svaret mitt til hun andre, som du sikkert ikke rakk å lese før du svarte på dette.
Anonym bruker Skrevet 29. april #58 Skrevet 29. april n74 skrev (10 minutter siden): Nei, men jeg vil påstå at du ikke oppfatter ironisk retorikk. Som i dette tilfellet ble brukt til å vise det absurde i standpunkter som «alle kriminelle er utlendinger» og «send de dit de kommer fra». Men for å være mindre ironisk 1) Visse bydeler i Oslo har alltid hatt store sosiale utfordringer, også før innvandring. Derav eksempelet med Tveita-gjengen. Nå er det bare en ny gruppe mennesker som er fattige, bor trangbodd med store familier, som har sosiale og kulturelle utfordringer enn det var den gangen Tveita-gjengen var barn. (De var barn på 70-tallet). 2) Sender man ut disse «utlendingene» og skjærer alle over en kam, så vil Norge ganske raskt merke manglende arbeidskraft i sektorer vi er helt avhengig av arbeidskraft. For jo, det finnes mange somaliere som jobber. Og enda mer gledelig, majoriteten av barn av somaliske innvandrere satser på utdanning. Og ikke bare det, disse barna er født i Norge og er norske statsborgere. Ogcjeg kan garantere deg at de har langt flere norske referansepunkter enn somaliske etter en oppvekst i Norge. Stengt tatt ikke nødvendig å kun sette somaliere som eksempel. Dette gjelder majoriteten av de som har innvandret eller er barn av innvandrere. Litt mer historie På 80-tallet var det pakistanske innvandrerne som var utskjelte. De var fattige og mange hadde slet med å integreres, delvis pga språk og delvis pga nordmenns manglende vilje til å legge til rette for integrering (det siste er min påstand). Det skapte utenforskap for ungene deres, som for noen ble starten på en kriminell løpebane. Så på 90-tallet var det to-tre store gjenger med invandrerbarn som herjet i Oslo. Både 2. generasjon og 3. generasjon pakistanere har gjort en sosial reise siden 80-tallet, hvor utdannelse og jobb har gitt majoriteten det livet deres foreldre ønsket. Og som det norske samfunnet faktisk trenger. Skal vi få bukt med kriminaliteten blant unge innvandrere så må vi slutte å se på hudfarge og religion, og i stedet se på kårene de lever under. Fattigdom er en ting, men i Oslo har byrådene i flere tiår rasert nødvendige ungdomstilbud og psykososiale tiltak som faktisk ville gjort en forskjell. Så er også tilfellet i kommunen nå. Barn som opplever utenforskap står i stor fare for å utvikle negativ sosial adferd som ungdommer, som igjen får konsekvenser for oss andre i samfunnet. Og da er det ikke noe forskjell på hudfarge, religion eller om du heter Sig Millehaugen, Anders Behring Breivik eller Shahid Rasool. Det kommer ikke til å bli noen endring så lenge folk som deg tror på det du skriver her. Det er mere en nok forskning nå som viser at levekårsutfordringer bare kan forklare 3-4 prosent av vold og kriminalitet. Det foregår i disse dager et forskningsprosjekt i regi av UIO, som ser på bakgrunnen for alvorlig voldskriminalitet hos barn og unge. 75 prosent av de som begår alvorlig voldskriminalitet har alvorlige adferdsforstyrrelser, og trekk som er forenelige med psykopati. Dette ikke ungdom der problemet er få kvadratmeter boareal. Dette er kalde og ufølsomme barn og unge, med pre.psykopatiske trekk. Det som foreligger av forskning så langt, viser at denne type trekk i praksis er behandlingsresistente når barna blir ungdom. Det spiller ingen rolle hvor mange fritidsklubber du kaster etter dem. Løpet er kjørt når de når tenårene. Anonymkode: 1966e...4e5
n74 Skrevet 29. april #59 Skrevet 29. april n74 skrev (8 minutter siden): Les svaret mitt til hun andre, som du sikkert ikke rakk å lese før du svarte på dette. For øvrig, jeg har både vokst opp i en bydel som blir sett på som et sted med kriminelle ungdommer. Men majoriteten av oss var jo ikke det… Og jeg oppdrar nå barn i en annen bydel som også blir sett på som et sted med kun kriminelle ungdommer. Men majoriteten av ungdommene her er jo ikke kriminelle. For øvrig hadde jeg vært mye reddere som forelder til ungdommer på vestkanten. Bruken av rusmidler som kokain, amfetamin og GHB blant ungdommer i den bydelen er større enn kriminaliteten på østkanten. Og med det følger også en stor andel seksuelle overgrepssaker med jenter som ofre, men ingen tør å anmelde fordi da blir de utstøtt.
Anonym bruker Skrevet 29. april #60 Skrevet 29. april n74 skrev (26 minutter siden): Nei, men jeg vil påstå at du ikke oppfatter ironisk retorikk. Som i dette tilfellet ble brukt til å vise det absurde i standpunkter som «alle kriminelle er utlendinger» og «send de dit de kommer fra». Men for å være mindre ironisk 1) Visse bydeler i Oslo har alltid hatt store sosiale utfordringer, også før innvandring. Derav eksempelet med Tveita-gjengen. Nå er det bare en ny gruppe mennesker som er fattige, bor trangbodd med store familier, som har sosiale og kulturelle utfordringer enn det var den gangen Tveita-gjengen var barn. (De var barn på 70-tallet). 2) Sender man ut disse «utlendingene» og skjærer alle over en kam, så vil Norge ganske raskt merke manglende arbeidskraft i sektorer vi er helt avhengig av arbeidskraft. For jo, det finnes mange somaliere som jobber. Og enda mer gledelig, majoriteten av barn av somaliske innvandrere satser på utdanning. Og ikke bare det, disse barna er født i Norge og er norske statsborgere. Ogcjeg kan garantere deg at de har langt flere norske referansepunkter enn somaliske etter en oppvekst i Norge. Stengt tatt ikke nødvendig å kun sette somaliere som eksempel. Dette gjelder majoriteten av de som har innvandret eller er barn av innvandrere. Litt mer historie På 80-tallet var det pakistanske innvandrerne som var utskjelte. De var fattige og mange hadde slet med å integreres, delvis pga språk og delvis pga nordmenns manglende vilje til å legge til rette for integrering (det siste er min påstand). Det skapte utenforskap for ungene deres, som for noen ble starten på en kriminell løpebane. Så på 90-tallet var det to-tre store gjenger med invandrerbarn som herjet i Oslo. Både 2. generasjon og 3. generasjon pakistanere har gjort en sosial reise siden 80-tallet, hvor utdannelse og jobb har gitt majoriteten det livet deres foreldre ønsket. Og som det norske samfunnet faktisk trenger. Skal vi få bukt med kriminaliteten blant unge innvandrere så må vi slutte å se på hudfarge og religion, og i stedet se på kårene de lever under. Fattigdom er en ting, men i Oslo har byrådene i flere tiår rasert nødvendige ungdomstilbud og psykososiale tiltak som faktisk ville gjort en forskjell. Så er også tilfellet i kommunen nå. Barn som opplever utenforskap står i stor fare for å utvikle negativ sosial adferd som ungdommer, som igjen får konsekvenser for oss andre i samfunnet. Og da er det ikke noe forskjell på hudfarge, religion eller om du heter Sig Millehaugen, Anders Behring Breivik eller Shahid Rasool. Du er altså ikke klar over at bare 3-4 prosent av vold og kriminalitet kan forklares med levekårsutfordringer? Du kunne også hatt nytte av å lese litt om den forskningen som nå gjøres på barn/unge og alvorlig voldskriminalitet ved UIO. Så vil du se at for slik ungdom har ungdomstilbud og psykososiale tiltak ingen virkning. Det er ikke der problemet ligger. De er psykopater in spe i følge forskningen, og i praksis behandlingsresistente når de når ungdomsalder. Anonymkode: 1966e...4e5
n74 Skrevet 29. april #61 Skrevet 29. april Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det kommer ikke til å bli noen endring så lenge folk som deg tror på det du skriver her. Det er mere en nok forskning nå som viser at levekårsutfordringer bare kan forklare 3-4 prosent av vold og kriminalitet. Det foregår i disse dager et forskningsprosjekt i regi av UIO, som ser på bakgrunnen for alvorlig voldskriminalitet hos barn og unge. 75 prosent av de som begår alvorlig voldskriminalitet har alvorlige adferdsforstyrrelser, og trekk som er forenelige med psykopati. Dette ikke ungdom der problemet er få kvadratmeter boareal. Dette er kalde og ufølsomme barn og unge, med pre.psykopatiske trekk. Det som foreligger av forskning så langt, viser at denne type trekk i praksis er behandlingsresistente når barna blir ungdom. Det spiller ingen rolle hvor mange fritidsklubber du kaster etter dem. Løpet er kjørt når de når tenårene. Anonymkode: 1966e...4e5 Nei det er det ikke. Men du må gjerne leve i den troen og isolere deg bort fra samfunnet, mens du stemmer på FrP. Det kommer ikke til å endre størrelsen på den kriminelle statistikken. Heller tvert om. Jeg bor i et nabolag med mangfold, og jeg lover deg at det er ganske fint. For menneskene er varme og imøtekommende, og barna deres er som unger flest. Og ungdommene som har utviklet negativ adferd, de har vært varslet katastrofer lenge. Og ja, jeg vet hvem de er. JE gjør fulgt den fr de gikk i barnehagen, og kjenner foreldrene deres. Både skole, og hjelpeapparat har sviktet disse barna gjennom hele barneskolen. Og en viktig grunn til at skolen og andre tilbud svikter er manglende ressurser, fordi politikere kutter i alt som ikke er lovpålagt. Mange tiltak rundt barn og ungdom er ikke lovpålagt, hverken i skolen eller fritid. Så da kuttes det i ressurser som faktisk vil gi en bedre samfunnsøkonomi på sikt. Og det er ikke en ensarten gruppe i forhold til etnisitet eller religion det er snakk om. Fattigdom, og utenforskap pga fattigdom er fargeblind. Det er bare litt flere av de fattige blant innvandrerfamilier. Men du kommer ikke til å endre mening på bakgrunn av mine erfaringer, eller historiske fakta. Du ønsker å male videre på fiendebilder som deler mennesker inn i vi og dem. Nazitene gjorde det samme. De sa til og med at jøder kunne sammenlignes med rotter, som bringer smitte og dødelige sykdommer. Dessverre mange som trodde på det også.
Anonym bruker Skrevet 29. april #62 Skrevet 29. april n74 skrev (12 minutter siden): Nei det er det ikke. Men du må gjerne leve i den troen og isolere deg bort fra samfunnet, mens du stemmer på FrP. Det kommer ikke til å endre størrelsen på den kriminelle statistikken. Heller tvert om. Jeg bor i et nabolag med mangfold, og jeg lover deg at det er ganske fint. For menneskene er varme og imøtekommende, og barna deres er som unger flest. Og ungdommene som har utviklet negativ adferd, de har vært varslet katastrofer lenge. Og ja, jeg vet hvem de er. JE gjør fulgt den fr de gikk i barnehagen, og kjenner foreldrene deres. Både skole, og hjelpeapparat har sviktet disse barna gjennom hele barneskolen. Og en viktig grunn til at skolen og andre tilbud svikter er manglende ressurser, fordi politikere kutter i alt som ikke er lovpålagt. Mange tiltak rundt barn og ungdom er ikke lovpålagt, hverken i skolen eller fritid. Så da kuttes det i ressurser som faktisk vil gi en bedre samfunnsøkonomi på sikt. Og det er ikke en ensarten gruppe i forhold til etnisitet eller religion det er snakk om. Fattigdom, og utenforskap pga fattigdom er fargeblind. Det er bare litt flere av de fattige blant innvandrerfamilier. Men du kommer ikke til å endre mening på bakgrunn av mine erfaringer, eller historiske fakta. Du ønsker å male videre på fiendebilder som deler mennesker inn i vi og dem. Nazitene gjorde det samme. De sa til og med at jøder kunne sammenlignes med rotter, som bringer smitte og dødelige sykdommer. Dessverre mange som trodde på det også. Hva har mangfold med dette å gjøre? Når du må ty til nazifisering av motstandere så har du ingen argumenter. Fattigdom er ikke forklaringen bak en voldtekt. Mangelen på moral derimot. De som hører til her er vårt ansvar. De som ikke hører til her er ikke vårt ansvar. De kan vi sende ut. Anonymkode: e4a14...b57
n74 Skrevet 29. april #63 Skrevet 29. april Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Du er altså ikke klar over at bare 3-4 prosent av vold og kriminalitet kan forklares med levekårsutfordringer? Du kunne også hatt nytte av å lese litt om den forskningen som nå gjøres på barn/unge og alvorlig voldskriminalitet ved UIO. Så vil du se at for slik ungdom har ungdomstilbud og psykososiale tiltak ingen virkning. Det er ikke der problemet ligger. De er psykopater in spe i følge forskningen, og i praksis behandlingsresistente når de når ungdomsalder. Anonymkode: 1966e...4e5 Selvfølgelig går jeg ikke rundt og tror at fattigdom alene avler opp kriminelle. Majoriteten av de som vokser opp i fattige familier blir IKKE kriminelle. Men fattigdom er en faktor som kan lede til utenforskap. Mobbing er en faktor som kan lede til utenforskap. Psykisk sykdom, enten hos foreldre eller ungdommen selv kan lede til utenforskap. Rus, enten det er alkohol eller narkotiske stoffer fører til utenforskap. For noen fordi foreldrene deres ruser seg (og tro meg, daglig glass eller to med vin til maten vil over tid gjøre noe med evnene til å være gode foreldre). For andre fordi de selv starter å ruse seg. Seksuelle overgrep og vold skaper utenforskap. Enten man utsettes for det hjemme eller blant jevnaldrende. Og ikke minst, medfødt sårbarhet som formes av oppvekst og miljøpåkjenninger, vil alltid danne et grunnlag for et menneskes valg i livet. Felles for alle disse faktorene er at det krever ressurser å fange opp barn og unge som har risikofaktorer i livet. Så mens alle roper etter er strengere straffer, at innvandringen må stoppe og vi må sende folk ut av landet, så vil det fortsatt vokse opp nye kriminelle fordi ingen er villige til å bruke penger på å bedre oppvekstvilkårene til barn og ungdommer som lever med risikofaktorer. Når jeg argumenterte i levekår, så er det fordi hele bydeler i Oslo blir assosiert med høy invandrerandel hvor kriminaliteten blomstrer. Og det som er en fellesnevner for disse bydelene, er det samme som var fellesnevner for 40-50 år siden også. Men majoriteten i disse bydelene, meg og min familie blant de, er ikke kriminelle.
Anonym bruker Skrevet 29. april #64 Skrevet 29. april Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Når du må ty til nazifisering av motstandere så har du ingen argumenter. Veldig enig, Sånne uttalelser kansellerer alt annet hun måtte komme med. Anonymkode: 0990a...30f
Rhapsody in blue Skrevet 29. april #65 Skrevet 29. april Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Veldig enig, Sånne uttalelser kansellerer alt annet hun måtte komme med. Anonymkode: 0990a...30f Jeg skal stemme FRP og jeg driter i hvor de kommer fra og hvilken farge de har.
Anonym bruker Skrevet 29. april #66 Skrevet 29. april Og det triste her er at mange av dere som svarer, skuler olmt mot ungdommer med innvandrerbakgrunn. Dere liker ikke at det er så mange utlendinger i butikken. At det er så mange av de på bussen. Og dere skjuler det ikke. Som igjen fører til at ungdommen som møter disse dømmende blikkene deres føler at de ikke er velkomne her. (Og nå snakker jeg om de fineste ungdommene der ute. De som ikke raner, stikker eller banker) Jeg har tre barn. Og her er huset fult av barn og ungdom fra Somalia, Tyrkia, Afghanistan og Filippinene. Og Norge 😂 i alder 11 -21 år. Høflige, snille og hjelpsomme barn og unge. Som mange en gang har snakket om hvordan det er å gå på shopping, kino, tog-turer osv og hver eneste dag få blikk rettet mot seg. Jeg skjønner at tallene ikke lyver, og at noe må gjøres. Men det skjønner de ungdommene som ikke er kriminelle også. Og det er flere av de gode ungdommene enn kriminelle Ikke glem de. Anonymkode: a17b0...aa1
n74 Skrevet 29. april #67 Skrevet 29. april Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Hva har mangfold med dette å gjøre? Når du må ty til nazifisering av motstandere så har du ingen argumenter. Fattigdom er ikke forklaringen bak en voldtekt. Mangelen på moral derimot. De som hører til her er vårt ansvar. De som ikke hører til her er ikke vårt ansvar. De kan vi sende ut. Anonymkode: e4a14...b57 Majoriteten av voldtekter begås fortsatt av etnisk norske. Det er fordi majoriteten av voldtekter begås av en voldtektsofferet kjenner. Og siden Norges majoritetsbefolkning er etnisk norske, så begås det flest voldtekter av nordmenn. De siste tallene for dette er fra 2023 Hvis du henviser til analysen som Oslo-politiet gikk ut med for noen år tilbake, så er de tallene fra 2006-2008. Så de dataene er så gamle at de ikke kan brukes lenger. Og er heller ikke en analyse fra landet i sin helhet. Og nei, jeg går ikke rundt og tror at innvandrermenn ikke voldtar. Og nei, jeg går ikke rundt å tror at kvinnesynet i enkelte miljøer er bra eller bedre. Tvert i mot så kjenner jeg personlig til miljøer med et uheldig kvinnesyn etter min standard. Men det betyr ikke at majoriteten av menn med en annen hudfarge og religion har voldtatt eller har for vane å voldta.
n74 Skrevet 29. april #68 Skrevet 29. april Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Veldig enig, Sånne uttalelser kansellerer alt annet hun måtte komme med. Anonymkode: 0990a...30f Kan skjønne at dere føler det, tross alt 80-90 års historie jeg dytter inn i diskusjonen. Men, det dere ikke skjønner selv er at retorikken dere selv bruker, hvor alle andre er noe (kriminell, voldtektsmann, snyltere) fordi noen få med samme bakgrunn har begått kriminelle handlinger er like hårreisende. Og så vises det til at man kjenner noen som flyttet fra østkanten til vestkanten av Oslo for å slippe unna «disse forferdelig menneskene». Er det noe bedre? Min påstand er at vi må begynne å se folk som de menneskene de er, og ikke som tall i det excelark som brukes for å kutte kostnader. Ønsker vi å bidra til en positiv samfunnsøkonomisk utvikling, så må det faktisk tenkes i et langsiktig perspektiv med menneske i sentrum. Og folk har alle en felles verdi, den ene etnisiteten er ikke bedre enn eller verre enn den andre. Og for å runde det tilbake til HI. Selvfølgelig skal ikke samfunnet eller hun som mor akseptere at noen truer med vold eller våpen. Det har vi et apparat i politi og rettsvesen til å ta seg av.
n74 Skrevet 29. april #69 Skrevet 29. april Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Og det triste her er at mange av dere som svarer, skuler olmt mot ungdommer med innvandrerbakgrunn. Dere liker ikke at det er så mange utlendinger i butikken. At det er så mange av de på bussen. Og dere skjuler det ikke. Som igjen fører til at ungdommen som møter disse dømmende blikkene deres føler at de ikke er velkomne her. (Og nå snakker jeg om de fineste ungdommene der ute. De som ikke raner, stikker eller banker) Jeg har tre barn. Og her er huset fult av barn og ungdom fra Somalia, Tyrkia, Afghanistan og Filippinene. Og Norge 😂 i alder 11 -21 år. Høflige, snille og hjelpsomme barn og unge. Som mange en gang har snakket om hvordan det er å gå på shopping, kino, tog-turer osv og hver eneste dag få blikk rettet mot seg. Jeg skjønner at tallene ikke lyver, og at noe må gjøres. Men det skjønner de ungdommene som ikke er kriminelle også. Og det er flere av de gode ungdommene enn kriminelle Ikke glem de. Anonymkode: a17b0...aa1 Dette er min erfaring også.
Anonym bruker Skrevet 29. april #70 Skrevet 29. april n74 skrev (10 minutter siden): Kan skjønne at dere føler det, tross alt 80-90 års historie jeg dytter inn i diskusjonen. Men, det dere ikke skjønner selv er at retorikken dere selv bruker, hvor alle andre er noe (kriminell, voldtektsmann, snyltere) fordi noen få med samme bakgrunn har begått kriminelle handlinger er like hårreisende. Og så vises det til at man kjenner noen som flyttet fra østkanten til vestkanten av Oslo for å slippe unna «disse forferdelig menneskene». Er det noe bedre? Min påstand er at vi må begynne å se folk som de menneskene de er, og ikke som tall i det excelark som brukes for å kutte kostnader. Ønsker vi å bidra til en positiv samfunnsøkonomisk utvikling, så må det faktisk tenkes i et langsiktig perspektiv med menneske i sentrum. Og folk har alle en felles verdi, den ene etnisiteten er ikke bedre enn eller verre enn den andre. Og for å runde det tilbake til HI. Selvfølgelig skal ikke samfunnet eller hun som mor akseptere at noen truer med vold eller våpen. Det har vi et apparat i politi og rettsvesen til å ta seg av. Det er nesten fristende å spørre hvilken stein du har levd under den siste tiden, som ikke har fått med deg at den grove volden vi ser nå i all hovedsak er innvandrerdrevet. Dette er hverdagsterror overfor etnisk norske barn som er i mottakerenden av den grove fornedringsvolden, som har et klart mål; å ydmyke offeret mest mulig. Og nei, "folk" har på ingen måte felles verdier. Vi importerer mennesker fra midtøsten og nord Afrika med et helt annet verdisyn en oss. Også når det kommer til vold. Hvorfor tror du volden har eksplodert som den har? På fritidsarenaer, skoler og i det offentlige rom. Fordi kapasiteten i det norske samfunnet for lengst er overskredet. Og de som betaler for den hodeløse innvandringspolitikken som er heiet frem av deg og dine likesinnede, ja det er barn og unge som sønnen til HI. Anonymkode: 1966e...4e5
Anonym bruker Skrevet 29. april #71 Skrevet 29. april n74 skrev (35 minutter siden): Majoriteten av voldtekter begås fortsatt av etnisk norske. Det er fordi majoriteten av voldtekter begås av en voldtektsofferet kjenner. Og siden Norges majoritetsbefolkning er etnisk norske, så begås det flest voldtekter av nordmenn. De siste tallene for dette er fra 2023 Hvis du henviser til analysen som Oslo-politiet gikk ut med for noen år tilbake, så er de tallene fra 2006-2008. Så de dataene er så gamle at de ikke kan brukes lenger. Og er heller ikke en analyse fra landet i sin helhet. Og nei, jeg går ikke rundt og tror at innvandrermenn ikke voldtar. Og nei, jeg går ikke rundt å tror at kvinnesynet i enkelte miljøer er bra eller bedre. Tvert i mot så kjenner jeg personlig til miljøer med et uheldig kvinnesyn etter min standard. Men det betyr ikke at majoriteten av menn med en annen hudfarge og religion har voldtatt eller har for vane å voldta. De tallene Oslo-politiet gikk ut med for noen år siden, viste jo at flere innvandrergrupper fra Midtøsten og Nord Afrika ikke bare var overrepresentert på voldtektsstatistikken, men utgjorde et faktisk flertall i mange av kategoriene, til tross for at de bare utgjorde et klart mindretall av befolkningen. Etter det har vel ikke politiet kommet med noen slik statistikk mere. Anonymkode: 1966e...4e5
Anonym bruker Skrevet 29. april #72 Skrevet 29. april Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Veldig enig, Sånne uttalelser kansellerer alt annet hun måtte komme med. Anonymkode: 0990a...30f Helt enig. Blir bare så tåpelig. Går ikke å ta seriøst. Anonymkode: 1966e...4e5
Anonym bruker Skrevet 29. april #73 Skrevet 29. april Å bære kniv på offentlig plass, pluss drapstrue noen er jo i seg selv rett bak murene. Bare få få de inn! her jeg bor ble en ung jente under 14 dopet ned og gruppevoldtatt av 5 somaliere. Men klart… det er jo synd på de for de kjenner ikke kulturen 😡 Anonymkode: 0edb4...665
Anonym bruker Skrevet 29. april #74 Skrevet 29. april Anonym bruker skrev (På 26.4.2025 den 2.45): Jeg har fått nok! Når sønnen kommer hjem fra jobb en dag denne uken så får jeg vite at han ble forsøkt knivstukket når han prøvde stoppe en somalier fra å stjele øl. Han jobber i en dagligvarebutikk i Oslo og slik skal det ikke være, ansatte skal være trygg på jobb. Han idioten forsøkte å drepe et menneske for noen øl.....send han til hel&$#$ tilbake der han kommer fra! Fy fanen så dritt lei jeg er! Puh måtte bare få det ut (og ja jeg vet alle ikke er slik, men har det gjort en kriminell handling så burde vi sendte de hjem, vil ikke landet godta de så stopp all støtte til landet!) Anonymkode: 0dda0...770 Kaller ikke det for å være rasistisk. Du er dritt lei av folk som ikke klarer å oppføre seg. Jeg blir helt skremt. Er Norge så svake at vi ikke tør å slå hardt ned på dette?? Dette er ikke små barn, det er voksne folk. Skjønner det var skummelt for sønnen din. 💙 Her i byen var det ei mor som satt i bilen sin og ventet på at dattern skulle komme med bussen. Da kommer det en somalier og river opp døra, og knivstikker. Gikk ekstremt dårlig. Hekt uprovosert. Vi i Norge må da få lov til å føle oss trygge. Hvorfor slippe inn disse folkene? Forstår det ikke. Hvem kan man klage til? Nok er nok. Se hvordan det er i feks Sverige og Frankrike. Fins mye av det i Norge allerede. Naivt av Norge. Anonymkode: e7ec6...56c
Anonym bruker Skrevet 29. april #75 Skrevet 29. april Anonym bruker skrev (På 26.4.2025 den 4.38): Så det er hvor han kommer fra som er problemet? Anonymkode: 2eb1d...07e Leste et sted nylig. Kriminalitet blant nordmenn har sunket de siste årene, mens kriminalitet blant innvandrere har økt voldsomt. Se på statistikken. Jo, det handler om hvor kommer fra. For vi har et valg. Vi måååå ikke slippe inn disse inn i landet, mens de nordmennene som gjør noe galt må selvfølgelig få straff. Ikke vær naiv. Det er oftest utlendinger. De har en HELT annen kultur. Anonymkode: e7ec6...56c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå