Gå til innhold

Greit nå kan du fint kalle meg rasist!

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Like uvesentlig som kjønn. Likevel skrev du kjønn på personen.

Anonymkode: 92213...2f8

Eh - får du det bedre inni deg om jeg skriver "vedkommende"?

Fortsetter under...

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt, rasistisk innhold og avsporinger.

Admin

Skrevet
sug lut skrev (På 26.4.2025 den 12.56):

Dette. Selvsagt skal man være trygg på jobb. Men om han er fra Bergen eller Somalia er uvesentlig.

Det er ikke uvesentlig så lenge det er innvandrere som topper statistikken over lovbrudd.

Anonymkode: 0990a...30f

Skrevet

Det er ikke rasistisk å bli redd når sønnen din er forsøkt knivstukket. Regner med at du hadde vært like redd om Pål hadde gjort det.

Men "sende han hjem"? Hva om han er født her? Hvor skal du sende han da?

En (av mange) problemer med politikken i Norge er at man ikke tilbyr nok helsehjelp. For OM ham har flyktet fra landet sitt, har han nok ikke flyktet fra en hverdag som var fin og rolig. Det er ganske naivt av Norge å tro at man kan ta inn flyktninger, la de bo her og si "sånn, nå er alt bra. Nå kan du ikke klage!" Traumene driter vel langt i at det ikke bombes på natten. Frykten, angsten og minnene blir ikke borte av den grunn. 

Når det er sagt, bør all kriminalitet straffes på lik linje - uansett hvor man er født!

Anonymkode: a17b0...aa1

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Det er ikke uvesentlig så lenge det er innvandrere som topper statistikken over lovbrudd.

Og hvordan vil du løse det da? Hva skal vi gjøre med alle disse "innvandrerne"? Om de er født her, har statsborgerskap og ikke kan sendes noe sted?

Skrevet
Østerdølen skrev (9 minutter siden):

Og hvordan vil du løse det da? Hva skal vi gjøre med alle disse "innvandrerne"? Om de er født her, har statsborgerskap og ikke kan sendes noe sted?

Hva er ditt forslag til å løse det?

Annonse

Skrevet
Østerdølen skrev (12 minutter siden):

Ut med de som kan sendes ut. Strengere regler for innvandring og sterngere regler for å få norsk statsborgerskap. Strengere regler til integrering, og til å lære seg det norske språket, Ikke tillate strenge kulturelle regler som ikke har noe i Norge å gjøre.

Skrevet
Østerdølen skrev (21 minutter siden):

Jeg har hørt at Russland tar i mot kriminelle med glede. Aner ikke hva de skal med dem til, men det er jo en løsning.

Anonymkode: e4a14...b57

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Hva er ditt forslag til å løse det?

Jeg spurte først.

Skrevet
Østerdølen skrev (13 minutter siden):

Jeg spurte først.

Og jeg har svart deg.....

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Og jeg har svart deg.....

Og jeg svarte deg...og slik kan vi drive på om du vil.

Endret av Østerdølen
Skrevet
Anonym bruker skrev (47 minutter siden):

Ut med de som kan sendes ut. Strengere regler for innvandring og sterngere regler for å få norsk statsborgerskap. Strengere regler til integrering, og til å lære seg det norske språket, Ikke tillate strenge kulturelle regler som ikke har noe i Norge å gjøre.

Javel, de tre første punktene løser "kanskje noe". 

Hva slags regler til integrering ønsker du? Hvordan skal de håndheves? Hvem skal håndheve dem?

Skal asylsøkere nektes å søke på grunnlag av religion? Hva med arbeidsinnvandrere?  

Strenge kulturelle regler:Hva definerer du dette som og igjen, hvordan skal dette håndheves?

Anonymkode: 6700f...27e

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Javel, de tre første punktene løser "kanskje noe". 

Hva slags regler til integrering ønsker du? Hvordan skal de håndheves? Hvem skal håndheve dem?

Skal asylsøkere nektes å søke på grunnlag av religion? Hva med arbeidsinnvandrere?  

Strenge kulturelle regler:Hva definerer du dette som og igjen, hvordan skal dette håndheves?

Anonymkode: 6700f...27e

Ved en feil ble denne anonym, men det er mitt innlegg...

Annonse

Skrevet
1 hour ago, Østerdølen said:

Opprette leire på for eksempel Jan Mayen hvor man kan sende de

Anonymkode: cc071...629

Skrevet
Østerdølen skrev (24 minutter siden):

Og jeg svarte deg...

Nei. Hvorfor vil du ikke svare på hvordan du tenker det bør løses?

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Nei. Hvorfor vil du ikke svare på hvordan du tenker det bør løses?

Helt ærlig, så har jeg ikke noe gode svar fordi problemstillingen er kompleks og kan ha mange grunner.

Det er derfor jeg spør.

Skrevet
Østerdølen skrev (22 minutter siden):

Helt ærlig, så har jeg ikke noe gode svar fordi problemstillingen er kompleks og kan ha mange grunner.

Det er derfor jeg spør.

Men du forventer at jeg skal ha svar på alt..jaja.

Skrevet
Østerdølen skrev (1 time siden):

Innvandrere som allerede har fått statsborgerskap er det jo vanskelig å få gjort noe med, annet enn å sanksjonere når de blir dømt for noe. Men nå har vi jo såpass lang erfaring med dette at det er noe vi må ta med i betraktningen når vi skal vurdere fremtidig innvandring. Til tross for ENORME summer satt av til f.eks norskopplæring, helsehjelp og bosetting, og dernest andre integreringstiltak, så er det åpenbart ikke nok. Selv norskfødte barn av innvandrere har langt høyere risiko for å bli en byrde for samfunnet. Så da må vi velge da: skal vi bruke ENDA mer penger på diverse helsehjelp og velferdsstiltak, eller skal vi fortsette som nå og akseptere tingenes tilstand?

Jeg tror i hvert fall ikke det er så mange lenger som tror på den rosenrøde «innvandring er en ressurs»-historien.

Anonymkode: 2fc63...5dc

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 26.4.2025 den 2.45):

Jeg har fått nok! Når sønnen kommer hjem fra jobb en dag denne uken så får jeg vite at han ble forsøkt knivstukket når han prøvde stoppe en somalier fra å stjele øl. Han jobber i en dagligvarebutikk i Oslo og slik skal det ikke være, ansatte skal være trygg på jobb. Han idioten forsøkte å drepe et menneske for noen øl.....send han til hel&$#$ tilbake der han kommer fra! Fy fanen så dritt lei jeg er! Puh måtte bare få det ut (og ja jeg vet alle ikke er slik, men har det gjort en kriminell handling så burde vi sendte de hjem, vil ikke landet godta de så stopp all støtte til landet!) 

Anonymkode: 0dda0...770

Jeg har fått så innmari.nok jeg også. Over 75 % av kriminelle gjengangere i Oslo har innvandrerbakgrunn viser tall fra politiet. Og det er over alt nå. En venninne satt på toget fra Oslo til Lillestrøm her om dagen. En gjeng innvandrerungdom hadde ikke løst bilett, og gikk helt bananas når kontrolløren kom. Politiet måtte rykke ut og legge dem i jern. Jeg var på Grorud (Oslo Øst) i dag. Gikk bak en etnisk norsk gutt og en innvandrerungdom. Han med innvandrerbakgrunn rabler i vei på gebrokkent norsk. Du blikka meg. Vil du ha bråk eller. Jeg så du stirra. Er du ute etter bråk eller osv. osv. Han stakkars etnisk norske, prøvde så godt han kunne å si at neida, han hadde ikke sett eller gjort noe eller stirret eller noen ting. De forsvant rundt ett hjørne, så jeg vet ikke hvordan det gikk. Kolleger med barn som ranes med kniv. Nå for et par dager siden en grusom voldshendelse på det som trolig er Jessheim, hvor en gutt er pisket til blods i skoletiden av to gutter som er "kjenninger av politiet". Det står ikke i avisen hva slags bakgrunn de har, men jeg tillater meg å gjette. Ikke tvil om hva jeg skal stemme ved valget. Dette er mye farligere for stabiliteten og tryggheten i samfunnet, en noen trussel fra Russland utgjør.

Anonymkode: 1966e...4e5

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 26.4.2025 den 10.30):

Men tallene her lyver ikke: 

https://www.nettavisen.no/nyheter/unge-somaliske-menn-i-oslo-mer-enn-to-siktelser-i-snitt-per-person/s/5-95-2176134

Hadde vi fått ut desse ville det vært mye mer ressurser til å hanskes med de som er norske kriminelle og ja et fengsel på Svalbard hadde ikke vært så dumt....

Dette. Godt sagt

Skrevet
sug lut skrev (På 26.4.2025 den 12.56):

Dette. Selvsagt skal man være trygg på jobb. Men om han er fra Bergen eller Somalia er uvesentlig.

Det er jo selvfølgelig ikke uvesentlig om han er fra Bergen eller Somalia. Begge kan dra tilbake dit de kommer fra, inkludert bergenseren. 

Skrevet

Jeg skal definitivt stemme på FRP. Lei av å være eneste nordmann på butikken. Merkelige mennesker overalt. Det holder med  galne nordmenn, vi trenger ikke ta inn galne mennesker inn i landet. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 26.4.2025 den 11.36):

Det som er viktig å skille på her er statsborgerskap. En norsk statsborger kan ikke sendes ut av landet. Det er ikke tvil om at lovbrudd er et problem og at det overvekt av utenlandske statsborgere. Det er også overvekt av norske statsborgere med utenlandsfødte foreldre og så er det stor overvekt av menn. Disse problemgruppene må håndteres ulikt.

Et av de store problemene i dag er at forskjellene i samfunnet øker. Det er oppskriften på økt vold og flere lovbrudd. Når også innvandrere ofte har lavere både inntekt og formue enn gjennomsnittet øker også sannsynligheten for at de begår vold, ran ol. I tillegg har en del sterke traumer som kan gi økt sannsynlighet for visse typer lovbrudd og det er kulturelle forskjeller i hva som regnes som akseptabelt og forventet.

Å sende folk ut av landet tror jeg ikke vil ha særlig effekt. For det første vil det bare være aktuelt for dem uten norsk statsborgerskap og i tillegg er det mange man enten ikke har noe sted å sende eller de kan ikke sendes ut fordi de er barn. Mange vil også bare komme tilbake og fortsette å leve et liv på siden av resten av samfunnet.

Jeg tror for det første vi må akseptere at noe vold og lovbrudd er det naturlig at samfunnet har. Et samfunn helt uten vil måtte være så strengt regulert at jeg ikke ville ønsket å leve der. For det andre tror jeg det må satses medt på forebygging og at det blir sannsynlig å bli tatt. Da trenger ikke straffene være så strenge.

Anonymkode: 6d69d...562

Bare 3-4 prosent av vold og kriminalitet kan forklares med det du skriver. Vet du ikke det?

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 26.4.2025 den 12.48):

Slutt å bortforklare og unnskylde denne oppførselen. Da kan like gjerne min sønn begynne med kriminalitet, han er ikke vokst opp med ei lommebok full av penger....vi har hatt tider hvor jeg måtte pante flasker for å få råd til et kneippbrød som kostet 5 kroner. I dag så har jeg en fulltidsjobb, en deltidsjobb, pluss styreverv i borettslaget, vi har klart oss. 

I stede for å rane andre eller butikker så jobber han, sparer penger og har sunne interesser. Alikevel så må man tåle å bli forsøkt knivstukket, om han ikke hadde klart å hoppe unna, for noen øl! 

Problemet er at dette er folk som er vandt til harde konsekvenser, så kommer de hit hvor det ikke er noen, så her kan det gjøre akkurat som de vil. I Somalia ville kanskje denne personen holdt seg til loven for konsekvensene av et lovbrudd er mye større. I tillegg til dette så har dessverre en del et syn på at om du gjør noe mot ikke muslimer så er det ikke så farlig, for de er ikke rette mennesker. 

Jeg kommer til å stemme Frp, jeg skal faktisk melde meg inn der nå! Men hadde Norgesdemokratene vært større så skulle jeg vurdert de. 

Bare 3-4 prosent av vold og kriminalitet, kan forklares av sosioøkonimiske forhold. Det er nå så godt dokumentert at jeg vil tro at selv venstresiden har fått det med seg. Det brukes imidlertid fortsatt som en unskyldning for å bortforklare den voldsomme overrepresentasjonen særlig når det gjelder grov vold blandt innvandrerungdom. Jeg har også meld meg inn i FrP. Nok er nok. Tenker forøvrig det samme som deg når det gjelder Norgesdemokratene. Tror dessverre de er for små (ennå), så det blir en bortkastet stemme.

Skrevet

Og alle har glemt Tveita-gjengen. På 80-tallet var de ungdommen som bygde seg opp til å bli et kriminelt nettverk som fortsatte å herje langt inn på 2000-tallet. Hvis dere legger merke til navnene på kjente medlemmer, så er alle norskættede. Til og med en som heter William 😉 

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Tveitagjengen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...