Anonym bruker Skrevet 25. april #1 Skrevet 25. april Jeg er så dritt lei av høre dette. Det er alle som bor i Norge sin dag. Ferdig snakket. Anonymkode: bdb63...079
Anonym bruker Skrevet 25. april #2 Skrevet 25. april Jada. Men det går greit å unngå flatfyll i gatene likevel. Anonymkode: 5914d...424
Anonym bruker Skrevet 25. april #3 Skrevet 25. april Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Jada. Men det går greit å unngå flatfyll i gatene likevel. Anonymkode: 5914d...424 Så du mener at det å mene at 17. mai er alle som bor i Norge sin dag, og ikke bare barnas er ensbetydende med flatfylla? Jeg er helt enig med HI, men det betyr ikke at jeg går på flatfylla på 17. mai Anonymkode: 789ee...55a
Anonym bruker Skrevet 25. april #4 Skrevet 25. april Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Jeg er så dritt lei av høre dette. Det er alle som bor i Norge sin dag. Ferdig snakket. Anonymkode: bdb63...079 Riktig, og prideflagg har heller ingenting å gjøre på 17. mai. Ferdig snakket! Anonymkode: fb23b...e6f
Anonym bruker Skrevet 25. april #6 Skrevet 25. april 49 minutes ago, Anonym bruker said: Riktig, og prideflagg har heller ingenting å gjøre på 17. mai. Ferdig snakket! Anonymkode: fb23b...e6f Helt enig! Ingen andre flagg en det norske og samiske har noe å gjøre på 17 mai Anonymkode: fbb22...544
Østerdølen Skrevet 26. april #7 Skrevet 26. april Er det behovet for flatfyll fra morgen til kveld du tenker på? Eller er det bruk av flagg? Jeg tenker vel at vi voksne fint kan klare å holde oss edru frem til 12, etter at barnetogene har gått...Vi har fortsatt mange timer igjen til å velte oss i vin, øl og andre alkoholvarer... Når det gjelder flagg, er jeg enig med de andre. Norges nasjonaldag, norske og samiske/kvenske flagg.
Anonym bruker Skrevet 26. april #8 Skrevet 26. april Selvfølgelig er ikke 17.mai bare barnas dag, men veldig mye av feiringen er laget for barna, for at de skal ha det moro og kose seg. Det skal ikke vi voksne ødelegge. Er jo det som menes med uttrykket, at barna skal få løpe potetløp, spise is og pølse, gå i tog og ha en 100% bekymringsfri formiddag/dag. Lek og moro. Men mye på 17.mai er jo for de voksne også, alt fra champagnefrokost til 17.mai taler, måltider osv som barna overhodet ikke bryr seg om. Anonymkode: 97050...5ef
Anonym bruker Skrevet 26. april #9 Skrevet 26. april 17 mai er selvsagt barnas dag - og alle innbyggerne i Norges dag. Pust med magen. Anonymkode: 1f5b2...e5d
Anonym bruker Skrevet 26. april #10 Skrevet 26. april Noe av det helt særegne med måten vi feirer nasjonaldagen her i Norge, er jo nettopp at barna er i fokus. Selvfølgelig er dagen for alle, men helt fra nordmenn begynte å feire nasjonaldagen, har det vært lagt vekt på barnas viktige deltakelse. Barna er framtida. Dessverre kjenner vi vel alle til helt andre måter å feire nasjonaldag på, f.eks. med militærparader. Anonymkode: 68cd8...520
Anonym bruker Skrevet 26. april #11 Skrevet 26. april At det er barnas dag betyr jo bare at feiringen er lagt opp slik at barna er i sentrum. Barnetog er unikt på verdensbasis og det er aktiviteter for barn på skoler, idrettshaller og lokaler over hele landet. At det er barnas dag betyr ikke at de voksne ikke kan feire, så du trenger ikke å sitte hjemme og gremmes. Pynt deg, møt venner og ha en strålende 17. mai feiring. Og legg igjen grinebiter’n hjemme! Anonymkode: ff1f8...651
Anonym bruker Skrevet 26. april #12 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (9 timer siden): Så du mener at det å mene at 17. mai er alle som bor i Norge sin dag, og ikke bare barnas er ensbetydende med flatfylla? Jeg er helt enig med HI, men det betyr ikke at jeg går på flatfylla på 17. mai Anonymkode: 789ee...55a Nei, og jeg har heller ikke sagt noe slikt. "Så du mener at"-retorikken her inne er anmasende. Finn deg en gråstein og krangle med hvis du kjenner på det behovet. Anonymkode: 5914d...424
Anonym bruker Skrevet 26. april #13 Skrevet 26. april Kontrasten mellom vår nasjonaldag med barnetog og andre land med militærparader er årsaken til benevnelsen. Det er alles dag, men har jo i noen år nå blitt mindre hyggelig for barn på grunn av voksnes fyll. Jeg tar ikke med mine barn til sentrum nettopp på grunn av det. Anonymkode: f0ac1...73e
Anonym bruker Skrevet 26. april #14 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Kontrasten mellom vår nasjonaldag med barnetog og andre land med militærparader er årsaken til benevnelsen. Det er alles dag, men har jo i noen år nå blitt mindre hyggelig for barn på grunn av voksnes fyll. Jeg tar ikke med mine barn til sentrum nettopp på grunn av det. Anonymkode: f0ac1...73e Og nå åpner Bystyret i Oslo for alkoholservering fra kl 08!!! Hvordan i helsikke kan man gå mot alle råd på denne måten? Altså, folk ER idioter. https://www.nrk.no/stor-oslo/bystyret-sier-ja-til-skjenking-fra-klokken-08-pa-oslos-utesteder-17.-mai-1.17392091 Anonymkode: ff1f8...651
Anonym bruker Skrevet 26. april #15 Skrevet 26. april Haha! Jeg ser en ganske tydelig tendens hos folnfødt fra ca. 1990 som ikke har barn selv. De blir rett og slett sjalu når det må tilrettelegges og tas hensyn til barn eller folk som har barn. HVA MED MEG, SKAL IKKE NOE AV DETTE VÆRE TIL MEG!?! Slapp av, selv om du ikke kan få litt av kollegaens ammefri så kan du fortsatt spise så mange is du vil på 17.mai, men du må betale selv. Det må ikke femåringene og jeg skjønner at det gjør vondt. Anonymkode: dc8dd...db5
Anonym bruker Skrevet 26. april #16 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Haha! Jeg ser en ganske tydelig tendens hos folnfødt fra ca. 1990 som ikke har barn selv. De blir rett og slett sjalu når det må tilrettelegges og tas hensyn til barn eller folk som har barn. HVA MED MEG, SKAL IKKE NOE AV DETTE VÆRE TIL MEG!?! Slapp av, selv om du ikke kan få litt av kollegaens ammefri så kan du fortsatt spise så mange is du vil på 17.mai, men du må betale selv. Det må ikke femåringene og jeg skjønner at det gjør vondt. Anonymkode: dc8dd...db5 Fiffig 🤭🤭 Anonymkode: 35b36...049
Anonym bruker Skrevet 26. april #17 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Haha! Jeg ser en ganske tydelig tendens hos folnfødt fra ca. 1990 som ikke har barn selv. De blir rett og slett sjalu når det må tilrettelegges og tas hensyn til barn eller folk som har barn. HVA MED MEG, SKAL IKKE NOE AV DETTE VÆRE TIL MEG!?! Slapp av, selv om du ikke kan få litt av kollegaens ammefri så kan du fortsatt spise så mange is du vil på 17.mai, men du må betale selv. Det må ikke femåringene og jeg skjønner at det gjør vondt. Anonymkode: dc8dd...db5 Dette var bare flaut Anonymkode: 7bf45...4a9
Anonym bruker Skrevet 26. april #18 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (10 timer siden): Helt enig! Ingen andre flagg en det norske og samiske har noe å gjøre på 17 mai Anonymkode: fbb22...544 Egentlig har vel ikke det samiske flagget heller noe i den feiringen å gjøre. Samene er også en del av den norske befolkningen. Vi feirer grunnloven og nasjonen. Der er det norske flagget dekkende for alle innbyggerne. Anonymkode: fb493...2e8
Anonym bruker Skrevet 26. april #19 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Haha! Jeg ser en ganske tydelig tendens hos folnfødt fra ca. 1990 som ikke har barn selv. De blir rett og slett sjalu når det må tilrettelegges og tas hensyn til barn eller folk som har barn. HVA MED MEG, SKAL IKKE NOE AV DETTE VÆRE TIL MEG!?! Slapp av, selv om du ikke kan få litt av kollegaens ammefri så kan du fortsatt spise så mange is du vil på 17.mai, men du må betale selv. Det må ikke femåringene og jeg skjønner at det gjør vondt. Anonymkode: dc8dd...db5 For et flaut innlegg... Anonymkode: fb23b...e6f
Anonym bruker Skrevet 26. april #20 Skrevet 26. april Enig. Men alle klarer å holde seg edru til etter barnetoget. Eller drill hjemme dere som ikke har barn og dra ut på byen om ettermiddagen Anonymkode: c7327...33f
Anonym bruker Skrevet 26. april #21 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jada. Men det går greit å unngå flatfyll i gatene likevel. Anonymkode: 5914d...424 Anonym bruker skrev (13 timer siden): Så du mener at det å mene at 17. mai er alle som bor i Norge sin dag, og ikke bare barnas er ensbetydende med flatfylla? Jeg er helt enig med HI, men det betyr ikke at jeg går på flatfylla på 17. mai Anonymkode: 789ee...55a Østerdølen skrev (7 timer siden): Er det behovet for flatfyll fra morgen til kveld du tenker på? Eller er det bruk av flagg? Jeg tenker vel at vi voksne fint kan klare å holde oss edru frem til 12, etter at barnetogene har gått...Vi har fortsatt mange timer igjen til å velte oss i vin, øl og andre alkoholvarer... Når det gjelder flagg, er jeg enig med de andre. Norges nasjonaldag, norske og samiske/kvenske flagg. Hvor skriver HI noe om fyll? Anonymkode: 5b751...fe0
Anonym bruker Skrevet 26. april #22 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Hvor skriver HI noe om fyll? Anonymkode: 5b751...fe0 Det lurer jeg også på... Nei, her inne dras det feilaktig til konklusjoner med en gang. Alle ser hvem som kom med den konklusjonen først... Anonymkode: fb23b...e6f
Østerdølen Skrevet 26. april #23 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det lurer jeg også på... Nei, her inne dras det feilaktig til konklusjoner med en gang. Alle ser hvem som kom med den konklusjonen først... Anonymkode: fb23b...e6f Og det var faktisk ikke meg... Jeg spør, for det er slik jeg (og flere andre) oppfattet innlegget.
Anonym bruker Skrevet 26. april #24 Skrevet 26. april Østerdølen skrev (4 minutter siden): Og det var faktisk ikke meg... Jeg spør, for det er slik jeg (og flere andre) oppfattet innlegget. Da drar du jo egenh konklusjoner med en gang, for alkohol og fyll er ikke nevnt med et eneste ord i HI Anonymkode: 5b751...fe0
Anonym bruker Skrevet 26. april #25 Skrevet 26. april Østerdølen skrev (4 minutter siden): Og det var faktisk ikke meg... Jeg spør, for det er slik jeg (og flere andre) oppfattet innlegget. Så det nå, det var faktisk ikke deg, vel min feil. Dere drar konklusjoner med gang. 17. mai er for alle, og har ingenting med flatfyll å gjøre. Hi skriver ingenting om det. Det er tusenvis av voksne nordmenn som koser seg uten alkohol på 17. mai. Det er en familiedag. Anonymkode: fb23b...e6f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå