Anonym bruker Skrevet 25. april #1 Skrevet 25. april Fikk besøk av en jobb venninne nå i kveld, hun synes det var så rart at jeg hadde på meg olabukse når jeg var hjemme og slappet av. Pleier alltid å ha på samme bukse hele dagen. Er det så veldig rart? Anonymkode: 1ee6d...8ee
Anonym bruker Skrevet 25. april #2 Skrevet 25. april Noen syns det er rart, andre ikke. Spiller det egentlig noe rolle hva andre tenker så lenge du gjør det som er riktig for deg? Jeg har forresten også på meg olabukser hele dagen Anonymkode: abc1c...4d7
Anonym bruker Skrevet 25. april #3 Skrevet 25. april Ikke rart i det hele tatt! Bruker aldri annet enn olabukser hjemme 😊 Anonymkode: 696cf...f6e
Anonym bruker Skrevet 25. april #4 Skrevet 25. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Fikk besøk av en jobb venninne nå i kveld, hun synes det var så rart at jeg hadde på meg olabukse når jeg var hjemme og slappet av. Pleier alltid å ha på samme bukse hele dagen. Er det så veldig rart? Anonymkode: 1ee6d...8ee Nei, selvfølgelig er ikke det rart. Olabukse er verdens mest brukte plagg. Anonymkode: 71a7d...ca1
Anonym bruker Skrevet 25. april #5 Skrevet 25. april For meg er det rart. Det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å bytte bukse til noe mer behagelig. Men tror ikke jeg hadde tenkt på hva andre gikk med. Anonymkode: b8d4e...14e
Anonym bruker Skrevet 26. april #6 Skrevet 26. april Ikke rart i det hele tatt. Det er et uformelt og komfortabelt plagg som passer til nesten alt mulig, inkludert hjemmekos. Anonymkode: 81037...811
Anonym bruker Skrevet 26. april #7 Skrevet 26. april Det er mer rart at hun kommenterer det enn at du har det på Anonymkode: a75ae...c56
Anonym bruker Skrevet 26. april #8 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (9 timer siden): For meg er det rart. Det første jeg gjør når jeg kommer hjem er å bytte bukse til noe mer behagelig. Men tror ikke jeg hadde tenkt på hva andre gikk med. Anonymkode: b8d4e...14e Hvorfor bruker du klær som ikke er behagelige, og som du føler behov for å bytte så snart du går inn døra hjemme? Jeg går i olabukse hele dagen, men jeg har behagelige olabukser, da. Anonymkode: f49d3...6ea
Anonym bruker Skrevet 26. april #9 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hvorfor bruker du klær som ikke er behagelige, og som du føler behov for å bytte så snart du går inn døra hjemme? Jeg går i olabukse hele dagen, men jeg har behagelige olabukser, da. Anonymkode: f49d3...6ea Ikke mwg du spør, men jeg er tykk og jeans strammer rundt magen. Derfor skifter jeg til mer behagelig tøy når jeg kommer hjem. I tillegg liker jeg ikke å sitte i sofaen med klær jeg har sittet på offentlige steder med, så jeg skifter alltid, uansett. Anonymkode: f2f92...d70
Anonym bruker Skrevet 26. april #10 Skrevet 26. april Jeg pleier å bytte klær når jeg kommer hjem, men det er mer fordi jeg har en litt syk greie med hygiene. Borteklærne er liksom litt urene. Kan gjerne ta på meg en annen olabukse når jeg kommer hjem. Anonymkode: 68a33...7cb
Anonym bruker Skrevet 26. april #11 Skrevet 26. april HI her, tusen takk for alle svar🙂 20 hours ago, Anonym bruker said: Spiller det egentlig noe rolle hva andre tenker så lenge du gjør det som er riktig for deg? Nei det gjør ikke det, men begynner jo å tenke litt når hun ble hel sjokkert over at jeg hadde på olabukse hjemme. Er en kollega som nå omgåes privat med i det siste. Og første gang hun kom ganske spontant innom, så hun kjenner jo meg ikke slik som mine andre venninnner. Anonymkode: 1ee6d...8ee
Anonym bruker Skrevet 26. april #12 Skrevet 26. april Jeg synes det er litt rart, men å bli så sjokkert at man må kommentere det til folk er jo litt spesielt. Anonymkode: a1ab9...81a
Anonym bruker Skrevet 26. april #13 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg synes det er litt rart, men å bli så sjokkert at man må kommentere det til folk er jo litt spesielt. Anonymkode: a1ab9...81a Olabukse er vel et av de vanligste klesplaggene i verden, så at man bruker olabukse også hjemme kan da vel ikke være så rart? Anonymkode: f49d3...6ea
Anonym bruker Skrevet 26. april #14 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Olabukse er vel et av de vanligste klesplaggene i verden, så at man bruker olabukse også hjemme kan da vel ikke være så rart? Anonymkode: f49d3...6ea Jeg synes det er litt rart, det har jeg vel lov til? Anonymkode: a1ab9...81a
Anonym bruker Skrevet 26. april #15 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (17 minutter siden): Jeg synes det er litt rart, det har jeg vel lov til? Anonymkode: a1ab9...81a For all del. 👖 Anonymkode: f49d3...6ea
Anonym bruker Skrevet 26. april #16 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (9 timer siden): Ikke mwg du spør, men jeg er tykk og jeans strammer rundt magen. Derfor skifter jeg til mer behagelig tøy når jeg kommer hjem. I tillegg liker jeg ikke å sitte i sofaen med klær jeg har sittet på offentlige steder med, så jeg skifter alltid, uansett. Anonymkode: f2f92...d70 Olabukser* Anonymkode: 71a7d...ca1
Anonym bruker Skrevet 26. april #17 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Olabukser* Anonymkode: 71a7d...ca1 Olabukse er vel ikke veldig vanlig å si? Dongeribukse er vel det som brukes mest. Anonymkode: a1ab9...81a
Anonym bruker Skrevet 26. april #18 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (47 minutter siden): Olabukse er vel ikke veldig vanlig å si? Dongeribukse er vel det som brukes mest. Anonymkode: a1ab9...81a Jo, hvis du er 65+ Anonymkode: 68a33...7cb
Anonym bruker Skrevet 26. april #19 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Jo, hvis du er 65+ Anonymkode: 68a33...7cb Eller om man er vanlig norsk som faktisk kan prate norsk. "Jeans" høres bare dumt ut. Men språket vårt har vært under regresjon lenge. Er så dumt å høre folk under 40 år prate i dag. Til og med eldre sitter å lirer av seg dumme fraser som "ish", "basically", "dealbreaker" og andre idiotiske ting... Sitter jeg i møte på jobb å hører noen prate slik, får jeg vondt i ørene. Jeg blir rett og slett flau. Beklager avsporing🏳️ Anonymkode: 71a7d...ca1
Anonym bruker Skrevet 26. april #20 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Olabukser* Anonymkode: 71a7d...ca1 Olabukse var et merkenavn som etterhvert ble et kallenavn (stort sett på Østlandet) på dongeri/denim bukser. Så siden du virker opptatt av å bruke rett så burde du vite at olabukse ikke er korrekt😉 Anonymkode: 5fddd...d9b
Anonym bruker Skrevet 26. april #21 Skrevet 26. april Olabukser er det ingen i mils omkrets som sier her iallfall… Forbinder det med gamle østlandsfruer 😂 Pleier stort sett kaste jobbklærne i jeg kommer inn døra hjemme, ingenting er så behagelig som joggebuksene mine. Men får jeg besøk, så tar jeg gjerne på dongeribuksa igjen. Anonymkode: 6b82a...5a8
Anonym bruker Skrevet 26. april #22 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Olabukser* Anonymkode: 71a7d...ca1 Jeg kaller det jeans. Jeg håper det klør deg. Anonymkode: f2f92...d70
Anonym bruker Skrevet 26. april #23 Skrevet 26. april Jeg gjør det samme, går kun i olabukser. Superbehagelig. Mistenker at de som ikke gjør det har veldig ubehagelige eller alt for trange jeans som ikke er behagelige å slappe av i. Mine jeans er veldig behagelige Anonymkode: ad1d6...b9f
Anonym bruker Skrevet 26. april #24 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Olabukser er det ingen i mils omkrets som sier her iallfall… Forbinder det med gamle østlandsfruer 😂 Pleier stort sett kaste jobbklærne i jeg kommer inn døra hjemme, ingenting er så behagelig som joggebuksene mine. Men får jeg besøk, så tar jeg gjerne på dongeribuksa igjen. Anonymkode: 6b82a...5a8 Morsomt. Jeg er 40 år og mannen min 42. Vi sier olabukser begge to. Vi er fra Oslo. Foreldrene våre igjen sa noen gang dongeribukser. Så dét er det jeg tenker på som ordet gamlinger bruker. Å si jeans eller andre engelske ord høres for meg litt dansk ut 😂 Men jeg får vel ta inn over meg at vi som er født på midten av 80-tallet begynner å bli gamle nå! Anonymkode: ad1d6...b9f
Anonym bruker Skrevet 26. april #25 Skrevet 26. april Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Morsomt. Jeg er 40 år og mannen min 42. Vi sier olabukser begge to. Vi er fra Oslo. Foreldrene våre igjen sa noen gang dongeribukser. Så dét er det jeg tenker på som ordet gamlinger bruker. Å si jeans eller andre engelske ord høres for meg litt dansk ut 😂 Men jeg får vel ta inn over meg at vi som er født på midten av 80-tallet begynner å bli gamle nå! Anonymkode: ad1d6...b9f Her har jeg aldri hørt noen si olabukse, ikke noe særlig jeans heller tror jeg, folk sier dongeribukse, Så har nok noe med hvor man bor kanskje ja. Anonymkode: a1ab9...81a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå