Gå til innhold

Russekort. Har du tanker om dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en russ nå. Han er litt breial og kjekkas, men en fornuftig gutt i bunn. Jeg håper at jeg har lykkes i oppdragelsen i å gi gode verdier. 
Jeg tok opp dette med russekort og jeg sa, jeg håper du bruker hodet litt når du lager dette. Husk at et fleip sagt høyt ikke alltid egner seg like godt på trykk. 
Jeg ble glad da jeg så det, et harmløst ordspill. Flere på hans kull har russekort som har rasistiske undertoner, er kvinnediskriminerende eller bare jævlig platt humor. 
Jeg har pratet mye om dette med å behandle kvinner med respekt, ikke være ufin om de ikke fylle kroppskravet de har. For alle har en preferanse selvsagt, men man skal aldri snakke nedsettende om de som ikke oppfyller kravet. Jeg har vært beintøff på at man ALLTID skal behandle ALLE med respekt. Muligens til det kjedsommelige. 
Gutter er gutter, men det er ikke rom for sjåvinistisk oppførsel. Jeg vet det er slike unge menn i hans kull. Kommentarer som at ræva er for stor for setene i bussen. Flatere kasse enn Gustav (godt trent gutt) og du er ikke med. 
Har du pratet med din russ om dette og var deres russekort noe som gav litt dårlig smak i munnen?

Anonymkode: 3870b...a20

Skrevet

Alle de tingene du snakker om har selvfølgelig vi også snakket om, men akkurat russekortene har vi fokusert samtalen rundt hvem som er mottagere 

Vi har snakket om at russekortene i hovedsak går til barnehage og småskolebarn, så bilder og vitser må tilpasses det. 

Så russekortene her i huset har vært ganske søte og uskyldige. De er veldig glad i barn og har innsett at det ikke er vennene som spør etter russekort, det er barn...

Eldste hadde et ordspill og nest eldste en Alle barna vits som han lo så fælt av som barn at bestemor lo med så hun tisset på seg. Et godt minne rett og slett.

Anonymkode: f7db6...74b

Skrevet

Dattera mi hadde tacky setninger på sitt russekort, men ikke så altfor ille. Hun er lett å lede, og selv om jeg aldri så mye prenta inn i henne hva gode verdier og holdninger er så hjalp ikke det i russetiden. 
Sønnen min er russ neste år og kommer til å ha en helt annen fremtoning. Ikke vet han om han gidder, og hvis han skal ha russekort så blir det av den morsomme sorten som alle kan le av. Kjærsten hans er russ i år og har harmløse setninger på sitt hjemmelagde russekort

Anonymkode: 7a7f0...867

Skrevet

Sønnen min er russ nå men har ikke egne russekort. De har lagd et felles russekort for bussen og min sønn har ikke hatt så mange innspill til hva som skulle stå der. Men det er noe i den retning om at de liker puppa til andres mammaer. 

Anonymkode: 45d8b...5e2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...