Gå til innhold

Helt ærlig, ser du ned på overvektige mennesker?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hehe, jeg har da ikke tapt noe som helst. Jeg har svart på his spørsmål og ytret min mening. At folk blir butthurt av det var som forventet, men det er ikke noe jeg kan ta ansvar for.

Anonymkode: 74213...070

At folk argumenterer mot deg og påpeker at du har gått tom for argumenter selv betyr ikke at man er butthurt. Men det er en typisk hersketeknikk man tyr til når man går tom. Du beviser bare de andres poeng når du insisterer på å fortsette. 

Anonymkode: 50acc...f74

Anonym bruker skrev (19 minutter siden):

At folk argumenterer mot deg og påpeker at du har gått tom for argumenter selv betyr ikke at man er butthurt. Men det er en typisk hersketeknikk man tyr til når man går tom. Du beviser bare de andres poeng når du insisterer på å fortsette. 

Anonymkode: 50acc...f74

Men du og andre her driver også med hersketeknikk så det synger etter. Å komme med påstandener av typen «du ser ned på overvektige», «du er kunnskapsløs», «du eier ikke selvinnsikt» og «du er gått tom for argumenter» ER hersketeknkkk. Det er også hersketeknikk å kritisere meg for å kuppe tråden når jeg svarer på disse beskyldningene.

INGEN av dere har klart å forklare hvorfor min påstand om at overvekt i de fleste tilfeller ikke skyldes psykisk eller fysisk sykdom, men livsstil, gjør meg til fordomsfull mot overvektige. Det er så jeg lurer på om flertallet her inne i det hele tatt vet hva fordommer er for noe? Å beskylde noen for å være kunnskapsløse basert på uenighet om ett smalt tema er jo også ganske freidig, men veldig, veldig  typisk dib. 

Sånn som du, som påstår at jeg liksom «har gått tom for argumenter». Akkurat det vet du absolutt ingenting om. Det har i det hele tatt vært lite argumenter i denne tråden, det har vært «å herregud du er så teit og dum»-svar. Og du forventet argumenter i retur?

Jeg lurer oppriktig på hvordan flere av dere fungerer i en betalt jobb og i samfunnet for øvrig med denne logikken og manglende evnen til å takle uenighet. Her er eneste metode å skyte tilbake med hvor dum og slem meningsmotstanderen er, for deretter å beskylde meningsmotstanderen for å ikke ha argumenter 😆 Nivået her inne er jo helt krise.

Og så det er sagt: jeg kommer til å fortsette å svare til brukere som svarer meg. Hvis man ikke kan håndtere det uten å komme med beskyldninger om kupping, så la være å svare meg.

Sånn. SAKEN nå damer. Klarer dere det, uten å måtte komme med disse lamme personangrepene?

Hva er overvektig? 10 kg for mye ift BMI? De fleste er jo litt overvektig hvis man skal følge BMI. Sjelden jeg ser direkte store overvektige folk i den grad at det vekker oppmerksomhet. Jeg tenker ikke så mye over vekt på andre. Min kollega er overvektig - skikkelig stor, men har aldri tenkt hun er noe dårligere enn andre av den grunn 

Anonymkode: 609ea...db5

Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Men det var vel ikke det du skrev, var det vel? Du skrev:

Det har en helt annen fordømmende klang. 

Anonymkode: c412f...f3b

Det er fortsatt akkurat det samme. Og ikke minst sant. De aller aller fleste overvektige, meg selv inkludert, veier for mye fordi vi gir ertete for lysten på mat, godteri og kaloriholdig drikke. Hadde jeg bare vært tørst så hadde jeg valgt vann. Men jeg fikk så innmari lyst på den cappuccinoen da jeg gikk forbi espressohouse på vei til jobb, og jeg valgte cola til den altfor store lunchporsjonen, og jeg klarere ikke å la vær å spise sjokolade i kaffepausen. Og da jeg kom hjem valgte jeg potetgull istedenfor en gulrot fordi jeg var sulten og middagen var ikke ferdig. 

Og sånn blir de fleste overvektige. Også jeg. Hadde jeg tatt litt flere gode valg samt trent litt mer så hadde jeg fint veid 10 kg mindre. Men viljestyrken min er elendig! Jeg ervikke psykisk syk av den grunn altså😅

Anonymkode: 9d7cd...76a

Hva legger du I å se ned på noen? Alle mennesker har hode og mindre gode sider. Det å ikke klare å styre kaloriinntaket i forhold til forbruket er jo en mindre god side, men den veies lett opp av for eksempel å være smart eller flink til å lage mat. Hvis jeg skulle sett ned på alle som har noe negativt ved seg og opp til alle som har noe positivt ved seg ville jeg fort fått kink i nakken.

Anonymkode: ae794...7be

Annonse

Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Hva legger du I å se ned på noen? Alle mennesker har hode og mindre gode sider. Det å ikke klare å styre kaloriinntaket i forhold til forbruket er jo en mindre god side, men den veies lett opp av for eksempel å være smart eller flink til å lage mat. Hvis jeg skulle sett ned på alle som har noe negativt ved seg og opp til alle som har noe positivt ved seg ville jeg fort fått kink i nakken.

Ikke hode sider, men gode sider 😊

Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Det er fortsatt akkurat det samme. Og ikke minst sant. De aller aller fleste overvektige, meg selv inkludert, veier for mye fordi vi gir ertete for lysten på mat, godteri og kaloriholdig drikke. Hadde jeg bare vært tørst så hadde jeg valgt vann. Men jeg fikk så innmari lyst på den cappuccinoen da jeg gikk forbi espressohouse på vei til jobb, og jeg valgte cola til den altfor store lunchporsjonen, og jeg klarere ikke å la vær å spise sjokolade i kaffepausen. Og da jeg kom hjem valgte jeg potetgull istedenfor en gulrot fordi jeg var sulten og middagen var ikke ferdig. 

Og sånn blir de fleste overvektige. Også jeg. Hadde jeg tatt litt flere gode valg samt trent litt mer så hadde jeg fint veid 10 kg mindre. Men viljestyrken min er elendig! Jeg ervikke psykisk syk av den grunn altså😅

https://www.med.uio.no/om/aktuelt/blogg/2023/ma-overvektige-bare-ta-seg-sammen.html

Anonymkode: c412f...f3b

Anonym bruker skrev (56 minutter siden):

Ja, nå er jo vi nordmenn riktignok et sykt folkeslag, men at vi skal ha blitt så mye sykere siden 70-tallet, når overvekt og fedme virkelig eksploderte, virker litt lite sannsynlig 😊 Hvis over halvparten av befolkningen har overvekt og fedme på grunn av psykisk eller fysisk sykdom så er det mildt sagt oppsiktsvekkende. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ja, nå er jo vi nordmenn riktignok et sykt folkeslag, men at vi skal ha blitt så mye sykere siden 70-tallet, når overvekt og fedme virkelig eksploderte, virker litt lite sannsynlig 😊 Hvis over halvparten av befolkningen har overvekt og fedme på grunn av psykisk eller fysisk sykdom så er det mildt sagt oppsiktsvekkende. 

Den skulle være et svar til… 76a

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Joda, noen blir regelrett feite på grunn av medisinske tilstander. 
Men for de aller fleste handler overvekt om å gjøre de riktige valgene. Vi VELGER i aller høyeste grad hva vi spiser og drikker. Det er svært få av oss (i den store sammenhengen) som lider sv en medisinsk tilstand som gir fedme eller som lider av en alvorlig spiseforstyrrelse. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...