Gå til innhold

Blir Athanasius Schneider ny Pave etter sin uttalelse om muslimsk invasjon av Europa?

Anbefalte innlegg

Jeg er normalt ikke så interessert i valg av ny Pave. Men Schneider sin uttalelse om muslimer i Europa, er nye takter. Jeg er helt enig i det han sier, men nesten litt forbauset over at han snakker så frimodig. Særlig med tanke på den forrige Pavens svært innvandringsliberale holdning.

Endret av Lus
  • Lus endret tittelen til Blir Athanasius Schneider ny Pave etter sin uttalelse om muslimsk invasjon av Europa?

Fortsetter under...

MissSaigon skrev (2 timer siden):

Nei, det blir han nok ikke. Og bra er det. 

Hvorfor synes du det er bra? Den voldsomme tilstrømningen av fremedkulturelle til Europa. Er det noe bra for oss egentlig??

Anonymkode: f1602...220

Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Hvorfor synes du det er bra? Den voldsomme tilstrømningen av fremedkulturelle til Europa. Er det noe bra for oss egentlig??

Anonymkode: f1602...220

Og hva kan en Pave gjøre med det? Annet enn å spre redsel og hat, eventuelt. En Pave har ingen reel makt eller påvirkning på lands politikk.

Annonse

Østerdølen skrev (1 time siden):

Og hva kan en Pave gjøre med det? Annet enn å spre redsel og hat, eventuelt. En Pave har ingen reel makt eller påvirkning på lands politikk.

Fortelle om det islamske dilemma, for eksempel. Koranen (Allah) bekrefter bibelen. Bibelen motsier koranen. Altså er koranen falsk. Hvis bibelen i seg er forandret eller forfalsket, slik mange muslimer hevder, så gjør det problemet bare verre, da har koranen (Allah) bekreftet en bok som er forfalsket. Det betyr at islam er falsk. Uansett så er islam falsk.

https://islamicdilemma.com/

Anonymkode: 45f5c...a80

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Fortelle om det islamske dilemma, for eksempel. Koranen (Allah) bekrefter bibelen. Bibelen motsier koranen. Altså er koranen falsk. Hvis bibelen i seg er forandret eller forfalsket, slik mange muslimer hevder, så gjør det problemet bare verre, da har koranen (Allah) bekreftet en bok som er forfalsket. Det betyr at islam er falsk. Uansett så er islam falsk.

Det er din tro og din vurdering. Om du uansett tror en bok som er skrevet 500 hundre år etter at Jesus levde, bygget på muntlige historier og ord gått fra mann til mann i uendelige generasjoner, med alle ulike tolkninger og personlige vurderinger som ekte, står det på din regning. 

Jeg tror ikke på noen av bøkene, det er min tolkning.

Østerdølen skrev (9 minutter siden):

Det er din tro og din vurdering. Om du uansett tror en bok som er skrevet 500 hundre år etter at Jesus levde, bygget på muntlige historier og ord gått fra mann til mann i uendelige generasjoner, med alle ulike tolkninger og personlige vurderinger som ekte, står det på din regning. 

Jeg tror ikke på noen av bøkene, det er min tolkning.

Hva? Det står svart på hvitt i koranen. Jeg bryr meg ikke om tro eller vurdering. Det står svart på hvitt i koranen. Hvis det stemmer, det du sier, at bibelen er forandret, er en falsk bok, full av løgner, så betyr det at koranen som bekrefter bibelens sannhet, bekrefter at bibelen er Allahs ord og 100% sann, at islam derfor er falsk. Uansett hvordan du vrir og vender på det så betyr det at islam er falsk. Men prøv gjerne å vri på det litt til!

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva? Det står svart på hvitt i koranen. Jeg bryr meg ikke om tro eller vurdering. Det står svart på hvitt i koranen. Hvis det stemmer, det du sier, at bibelen er forandret, er en falsk bok, full av løgner, så betyr det at koranen som bekrefter bibelens sannhet, bekrefter at bibelen er Allahs ord og 100% sann, at islam derfor er falsk. Uansett hvordan du vrir og vender på det så betyr det at islam er falsk. Men prøv gjerne å vri på det litt til!

Igjen: Du tror på en bok/bøker som noen mennesker har skrevet etter eget velbefinnende... Disse bøkene er ikke mer "sannferdig" enn en kokebok. At du kan påstå at en bok er en sannhet, mens en annen er falsk er fordi du tror, ikke fordi du vet sannheten.

Østerdølen skrev (5 minutter siden):

Igjen: Du tror på en bok/bøker som noen mennesker har skrevet etter eget velbefinnende... Disse bøkene er ikke mer "sannferdig" enn en kokebok. At du kan påstå at en bok er en sannhet, mens en annen er falsk er fordi du tror, ikke fordi du vet sannheten.

Det står i koranen. Du kan lese det selv. 7:157, 18:27, 6:114-115, 5:43, 5:47, 5:68. Om bibelen er en løgnerbok som er laget av mennesker, vet du da hva vi kan konkludere med? At islam er falsk, som påstår at en løgnerbok som er laget av mennesker, er sannferdig og gitt oss av Allah.

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Det står i koranen. Du kan lese det selv. 7:157, 18:27, 6:114-115, 5:43, 5:47, 5:68. Om bibelen er en løgnerbok som er laget av mennesker, vet du da hva vi kan konkludere med? At islam er falsk, som påstår at en løgnerbok som er laget av mennesker, er sannferdig og gitt oss av Allah.

Og Bibelen er like falsk, for Bibelen ER laget av mennesker.

Annonse

Østerdølen skrev (4 minutter siden):

Og Bibelen er like falsk, for Bibelen ER laget av mennesker.

Noe som betyr at islam er falsk. Uansett hvordan du vrir og vender på det, @Østerdølen, så betyr det at islam er falsk.

Paven har jo selvsagt stor påvirkning, selv om han ikke formelt har myndighet til å bestemme noe når det kommer til innvandringsrelaterte spørsmål. Paven er imidlertid det religiøse overhodet for verdens største kirkesamfunn, så pavens standpunkt i slike saker vil naturlig nok ha en viss gjennomslagskraft allikevel. Det er synd du setter likhetstegn mellom selvoppretholdelsedrift og hat. Det er jo tydelig i land med store muslimske diaspora, at dette ikke fungerer særlig bra. Og det er alt i dag, hvor de tross alt utgjør et mindretall.

Endret av Admin
Ryddet for slettet sitat. Admin
Lus skrev (23 minutter siden):

Paven har jo selvsagt stor påvirkning, selv om han ikke formelt har myndighet til å bestemme noe når det kommer til innvandringsrelaterte spørsmål. Paven er imidlertid det religiøse overhodet for verdens største kirkesamfunn, så pavens standpunkt i slike saker vil naturlig nok ha en viss gjennomslagskraft allikevel. Det er synd du setter likhetstegn mellom selvoppretholdelsedrift og hat. Det er jo tydelig i land med store muslimske diaspora, at dette ikke fungerer særlig bra. Og det er alt i dag, hvor de tross alt utgjør et mindretall.

Det er synd at du bruker begreper som er tatt rett ut av brune gruppers holdninger. Eurabia er et velkjent begrep for de som mener at Islam skal ta over verden, og at de må bekjempes for å opprettholde egen rase, kultur eller religion. Dette er velkjente konspirasjonsteorier som er tilbakevist en rekke ganger. Samme opplever jødene. Jøder var/ er farlige, de hadde skumle hensikter, kom som en bølge inn over Europa, disse måtte jo også bekjempes på grunn av vår rase/kultur/religion, måtte de ikke? 

Ser du nå hva jeg mener med at ALLE religioner er falske? De fører bare til hat, drap og "deg mot meg". Den tidligere Paven forsøkte å bruke religion til å samle ALLE menneskene, ikke spre hat mot andre religioner basert på konspirasjonsteorier.

Endret av Østerdølen
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Pøh… begge deler er eventyr. 

Anonymkode: c4c65...eb2

Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Vi får håpe den katolske kirke har noe bedre å hoste opp enn denne fyren. Noe annet ville vært nitrist.

Anonymkode: c4c65...eb2

En grundig, og reflektert analyse du kommer med her. Den tilfører debatten noe vesentlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...