Anonym bruker Skrevet 23. april 2025 #1 Skrevet 23. april 2025 Jeg sliter litt med at jeg blir ofte og fort oppblåst som en ballong magen føles stramt og som det er mye luft inn i magen og sliter kanskje med å fjerne vannvekt fra kroppen og fjeset mitt ser også noen ganger litt opplåst ikke like gale som magen men føler meg helt javlig og støgg Og sliter med selvtilliten min når jeg ser hvor opplåst jeg er.. jeg er litt lubben og sliter litt med vekt til vanlig veier ca 80kg høyde 165 cm. Og lurer på om noen av dere har vert i liggnende situasjon eller gått til legen? Jeg har bestilt time og er redd jeg ikke får noe hjelp en bare «drikk mer vann, hold deg mer aktiv, spis mindre ditt og datt, det blir 230kr takk»🙄😣 Anonymkode: 203c6...fd9
Anonym bruker Skrevet 23. april 2025 #2 Skrevet 23. april 2025 Hvis du har forsøkt alle «vanlige» triks selv, så er det selvfølgelig helt innafor gå til legen. Anonymkode: 2abad...1fd
Anonym bruker Skrevet 23. april 2025 #3 Skrevet 23. april 2025 Legen kan ta en del blodprøver for å utelukke allergier, og gi gode råd om kosthold. Anonymkode: fa381...86a
Anonym bruker Skrevet 23. april 2025 #4 Skrevet 23. april 2025 Søk opp SIBO. Det er bakterievekst i tarmen som kan gjøre en oppblåst, og det kan føre til forstoppelse/diare. Flere med IBS har sener fått vite at de har SIBO. Det er veldig likt, men ulik behandling. Anonymkode: b9f8a...80e
Anonym bruker Skrevet 23. april 2025 #5 Skrevet 23. april 2025 Jeg har vært plaget med magen hele livet. Trodde i mange år det var melk som var problemet, men ble egentlig ikke bedre ved å kutte det heller. Slo meg til ro med sensitiv mage. Muligens IBS. Jeg har svært høy terskel for å gå til lege, og dette er på ingen måte god nok grunn for meg. Tidlig i 40 årene hadde jeg noen kilo flere enn jeg ønsket å ha, så bestemte meg for å legge om kostholdet litt og prøve å gå ned disse kiloene. Bestemte meg for å prøve lavkarbo/smartkarbo. 50-70 karbo om dagen, hvert fall i starten. I kornprodukt er det mye karbo så i tillegg til søtsaker/sukker, så kuttet jeg også kornprodukter. Det gikk ikke mange dagene før jeg var helt fin i magen, noe jeg ikke kunne huske å ha vært noen sinne. Det var en utrolig følelse. Dette er rundt 7 år siden nå, og magen er fortsatt fin og velfungerende så lenge jeg holder meg unna kornprodukter. Det hjelper ikke med bare glutenfritt, det må være kornfritt også. Anonymkode: 490b3...f80
HvittHus Skrevet 23. april 2025 #6 Skrevet 23. april 2025 I tillegg til rådene over kan du kjøpe Bitterstern. Det er et urteprodukt som stimulerer fordøyelde og minsker gassplager. På meg virket det helt utrolig bra da tarmen min gikk helt amok etter bruk av jerntilskudd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå