Anonym bruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Fikk besøk av nevø og niese som er tenåringer. De kjørte tog et par timer. Det var masse meldinger fra foreldre om det gikk bra. Til slutt masse hjerter og "I love you my sweetheart" noe sånt. Hun svarte tilbake " love you" Er ikke dette "bomull oppdragelse"? De var bare her for en dag. Anonymkode: 40192...47b
Anonym bruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april Det har jo ikke noe med oppdragelse å gjøre egentlig, men kommunikasjon. Om den familien kommuniserer på den måten plager jo ikke det noen. Barna kan være både selvstendige og godt oppdratt for det. Anonymkode: c96eb...da7
Anonym bruker Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april Det var da bare hyggelig og en måte de ønsker å kommunisere på. Anonymkode: 1f0db...199
Rhapsody in blue Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april Er vel ikke bomullsbarn å oppdra barn som tar tog alene? Tror du har misforstått hva bomullsbarn er, de tar ikke tog alene!
Anonym bruker Skrevet 22. april #5 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Fikk besøk av nevø og niese som er tenåringer. De kjørte tog et par timer. Det var masse meldinger fra foreldre om det gikk bra. Til slutt masse hjerter og "I love you my sweetheart" noe sånt. Hun svarte tilbake " love you" Er ikke dette "bomull oppdragelse"? De var bare her for en dag. Anonymkode: 40192...47b Seriøst... bare hyggelig. Anonymkode: 6bd49...141
Anonym bruker Skrevet 22. april #6 Skrevet 22. april Noen bare kommuniserer sånn. Har ei kusine som har et veldig nært forhold til mammaen sin. De avslutter alle samtaler med "elsker deg" og en suss. Ei anna kusine kaller sin 12-åring kronisk for "vennen". Selv hadde jeg blitt gal om mamma sendte meg stadige meldinger som tenåring på tur alene, men alle er forskjellige. Litt avhengig av alder og hvor vant de er med å reise alene, men i det store og hele er det ikke akkurat krise med tett kommunikasjon med barna sine. Min på 12 reiser alene med fly og ferierer én uke hos morfar i Trøndelag om sommeren. Første gang var han 7 år. Mens min niese på samme alder sover ikke borte hos familie engang uten å snakke med mamma 5 ganger i løpet av kvelden. Begge deler er helt greit. Anonymkode: b40f9...7bf
Anonym bruker Skrevet 23. april #7 Skrevet 23. april Hver sin smak, men jeg ville tenkt at det var f**n til mas! Anonymkode: 631c2...0a5
Anonym bruker Skrevet 23. april #8 Skrevet 23. april Jeg har en venninne med et sånt forhold til ungene sine. Der er ungene i 20 årene og studerer utenbys. Godt oppdratte, hyggelige, empatiske og veldig selvstendig unge voksne. Ingenting galt med oppdragelsen altså. Men venninnen min får sikkert 10-20 snap om dagen fra dem, og de snakker sammen hver dag. Hun vet hva de har spist til middag, hvem de har vært sammen med, hvor de er osv absolutt hele tiden. Mine to eldste studerer også utenbys. God oppdradde unge voksne som klarer seg bra det også. Vi har kontakt kanskje en gang i uka 🙈 Jeg aner ikke hva de driver med fra dag til dag med mindre vi tilfeldigvis snakkes den dagen og de sier hva de skal. Begge deler er helt normalt, en mellomting er kanskje å foretrekke. Jeg synes jeg hører for sjelden fra mine, men skjønner jo at de er i en fase av livet hvor mamma ikke spiller hovedrollen. Hver familie har sin kommunikasjonsform, uten at det er snakk om dårlig oppdragelse. Anonymkode: c96eb...da7
Anonym bruker Skrevet 24. april #9 Skrevet 24. april Litt "klissete" måte å kommunisere på etter min smak, men noen er sånn. Det har ikke noe med "bomullsbarn" å gjøre og de kan være godt oppdratt og selvstendige likevel. Anonymkode: 20484...9d5
Anonym bruker Skrevet 24. april #10 Skrevet 24. april Anonym bruker skrev (23 timer siden): Hver sin smak, men jeg ville tenkt at det var f**n til mas! Anonymkode: 631c2...0a5 Du hadde tenkt det ja. Ungdommen syns det nok er koselig. Ungdommer trenger foreldrene like mye som småbarn. Husker mamma sende med en god -tur- lapp da jeg skulle på leirskole. Den lappen hadde jeg lommeboka i maaaaaange år. Så for noen kan det faktisk bety mye. Uansett trenger vel ikke du å gå rundt å gnage på dette? Det fins negative folk, og det fins positive som ikke forstår at dette er noe annet enn bare hyggelig. Anonymkode: 6bd49...141
MissSaigon Skrevet 24. april #11 Skrevet 24. april Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Du hadde tenkt det ja. Ungdommen syns det nok er koselig. Ungdommer trenger foreldrene like mye som småbarn. Husker mamma sende med en god -tur- lapp da jeg skulle på leirskole. Den lappen hadde jeg lommeboka i maaaaaange år. Så for noen kan det faktisk bety mye. Uansett trenger vel ikke du å gå rundt å gnage på dette? Det fins negative folk, og det fins positive som ikke forstår at dette er noe annet enn bare hyggelig. Anonymkode: 6bd49...141 Hun gnager da ikke, hun svarer i en tråd. Jeg er enig med resten i at dette ikke kvalifiserer til begrepet bomullsbarn, de har bare en annerledes måte å kommunisere på enn hi og hennes familie. Jeg syns det høres koselig ut. Selv er vi vel sånn midt på skalaen, sender mye snap og har nesten daglig kontakt, men det er ikke så mye hjerter og suss.
Anonym bruker Skrevet 24. april #12 Skrevet 24. april Sånn jeg kunne gjort med mine barn. Ikke noe galt med det. Min datter svarer det samme. Men min sønn bare ok😂 Hadde kanskje ikke ringt hele tiden. Men hadde ringt på veien. De er ikke bomullsbarn. Selvstendige og godt oppdratte. Anonymkode: d7825...51c
Anonym bruker Skrevet 25. april #13 Skrevet 25. april MissSaigon skrev (21 timer siden): Hun gnager da ikke, hun svarer i en tråd. Jeg er enig med resten i at dette ikke kvalifiserer til begrepet bomullsbarn, de har bare en annerledes måte å kommunisere på enn hi og hennes familie. Jeg syns det høres koselig ut. Selv er vi vel sånn midt på skalaen, sender mye snap og har nesten daglig kontakt, men det er ikke så mye hjerter og suss. Jo, hun tenker så mye på dette at hun må snakke om det her. Anonymkode: 6bd49...141
Anonym bruker Skrevet 25. april #14 Skrevet 25. april Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Jo, hun tenker så mye på dette at hun må snakke om det her. Anonymkode: 6bd49...141 Hun har én (kort) kommentar i tråden, mens du bretter ut uinteressante og irrelevante opplysninger om deg selv. Så hvem som gnager her kan det være flere meninger om. Anonymkode: 1f0db...199
Anonym bruker Skrevet 25. april #15 Skrevet 25. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jo, hun tenker så mye på dette at hun må snakke om det her. Anonymkode: 6bd49...141 Sånn som du gjør mener du. Anonymkode: 5b18d...42f
Anonym bruker Skrevet 25. april #16 Skrevet 25. april Anonym bruker skrev (På 24.4.2025 den 8.53): Du hadde tenkt det ja. Ungdommen syns det nok er koselig. Ungdommer trenger foreldrene like mye som småbarn. Husker mamma sende med en god -tur- lapp da jeg skulle på leirskole. Den lappen hadde jeg lommeboka i maaaaaange år. Så for noen kan det faktisk bety mye. Uansett trenger vel ikke du å gå rundt å gnage på dette? Det fins negative folk, og det fins positive som ikke forstår at dette er noe annet enn bare hyggelig. Anonymkode: 6bd49...141 Gnage? Jeg har en -1- kort kommentar i tråden. Er det å gnage? Anonymkode: 631c2...0a5
MissSaigon Skrevet 25. april #17 Skrevet 25. april Anonym bruker skrev (3 timer siden): Jo, hun tenker så mye på dette at hun må snakke om det her. Anonymkode: 6bd49...141 Jeg tror du må lære deg å sjekke anonymkodene før du kjefter på folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå