Anonym bruker Skrevet 22. april #1 Skrevet 22. april Har du tatt tog med barn over lengre strekning? Tips? Har en 8-åring og en 10-åring, og i forbindelse med 17.mai skal vi nordover og besøke familie. Togturen tar 15timer. Bytter tog 2 ganger, men er lange etapper. Bør vi ta en hotellovernatting? Ser litt på Trondheim, men det er dyrt. Kan velge en avgang som kun er dagtid, så slipper nattog. Men må jo opp tidlig, tror vi må reise ca 06.00 i og er fremme ca 23 om kvelden. Anonymkode: d7110...76e
Anonym bruker Skrevet 22. april #2 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Har du tatt tog med barn over lengre strekning? Tips? Har en 8-åring og en 10-åring, og i forbindelse med 17.mai skal vi nordover og besøke familie. Togturen tar 15timer. Bytter tog 2 ganger, men er lange etapper. Bør vi ta en hotellovernatting? Ser litt på Trondheim, men det er dyrt. Kan velge en avgang som kun er dagtid, så slipper nattog. Men må jo opp tidlig, tror vi må reise ca 06.00 i og er fremme ca 23 om kvelden. Anonymkode: d7110...76e Nattog må jo være perfekt. Da sover dere jo mye av tiden i deres egen kupé. Anonymkode: 64466...03c
Anonym bruker Skrevet 22. april #3 Skrevet 22. april Ville heller flydd, om mulig. Nattog hvis ikke fly er mulig. Anonymkode: c2541...215
Anonym bruker Skrevet 22. april #4 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Nattog må jo være perfekt. Da sover dere jo mye av tiden i deres egen kupé. Anonymkode: 64466...03c Koster 1500 kr mer, da sover vi heller på hotell for samme prisen inkludert frokost. Anonymkode: d7110...76e
Anonym bruker Skrevet 22. april #5 Skrevet 22. april Jeg ville tatt natt-tog, uten tvil. Uansett om dere har sovekupe eller ikke. Det er vanligvis mye roligere på toget om natta, og lettere å sove / slappe av. Ta med en liten pute og et lite teppe. Men i og med at du vurderer hotell, så er det jo en mulighet å bruke de kronene på sovekupe i stede for. Det kan jo være litt gøy for ungene også det å kjøre natt-tog. Anonymkode: 3a65c...abf
Anonym bruker Skrevet 22. april #6 Skrevet 22. april Jeg omformulerer innlegget og håper folk forstår... Har du reist langt med barn på tog? Har du tips? Jeg skriver at hotell er dyrt, så får jeg tips om sovekupé som er sykt dyrt og uten frokost. Så spørsmålet mitt er altså, har du reist med barn så lenge og har du tips? Anonymkode: d7110...76e
Anonym bruker Skrevet 22. april #7 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Jeg ville tatt natt-tog, uten tvil. Uansett om dere har sovekupe eller ikke. Det er vanligvis mye roligere på toget om natta, og lettere å sove / slappe av. Ta med en liten pute og et lite teppe. Men i og med at du vurderer hotell, så er det jo en mulighet å bruke de kronene på sovekupe i stede for. Det kan jo være litt gøy for ungene også det å kjøre natt-tog. Anonymkode: 3a65c...abf Det er ikke rolig på nattoget, enkelte sitter og snakker og ler til kl 02. Sitte og sove hele natta er ikke deilig selv med 15 pledd og puter. Anonymkode: d7110...76e
Anonym bruker Skrevet 22. april #8 Skrevet 22. april Høres ut som en dårlig ide. Ta fly. Anonymkode: 79e3d...672
Anonym bruker Skrevet 22. april #9 Skrevet 22. april Det kan gå fint. Er ungene gode på å være ute blant folk? Shoppingsenter, restauranter og slikt? Hvis slike småturer er stress, ville jeg ikke gått for tog så lenge. Men hvis de takler slike situasjoner uten problem, kan en lang togtur også gå fint. Bare skru av alle regler for skjerm og slikt. Ta med puter og pledd, og bestill gjerne i familievogna. Og hvis du får til, så bestill seter som sitter i grupper på 4/6. Anonymkode: 951cb...0a9
Anonym bruker Skrevet 22. april #10 Skrevet 22. april Vi bestilte plasser langt fremme i toget, hadde da 2 benker og bord. I tillegg var bord rett over oss ledig, så barna satt der og kunne legge seg ned litt. Hadde med spill, ipad, tegnesaker, god mat og drikke og litt digg. Vår tur tok bare 8 timer, nen gikk fort og barna koste seg. Men hadde nok bestilt hotell, da får dere avbrekk , god seng og dusj i tillegg til frokost. Blir og en kjekkere tur for barna Anonymkode: fab8b...eed
Anonym bruker Skrevet 22. april #11 Skrevet 22. april Hva tenker du om tiden da? Hvor lenge varer denne ferien? Om en natt på hotell gjør at dere får veldig liten tid med de dere skal besøke hadde jeg droppet det. Skal dere være en stund hadde jeg tatt en pause på hotell. Jeg har ikke kjørt så lenge med barn, men har kjørt f.eks Oslo-Bergen og det er ikke noe problem. Ipad, headsett, lydbøker, tegnesaker osv så går det fint. Vi har alltid bestilt seter med bord i midten. Tog er jo genialt på den måten at man kan rusle litt innimellom. En tur til familievognen, en tur for å kjøpe en vaffel eller is i cafeteriavognen osv bryter opp litt. Anonymkode: eb510...5c8
Anonym bruker Skrevet 22. april #12 Skrevet 22. april Ja vi var på interrail I 2023. Tok da nattog fra Düsseldorf til München. Hadd vanlige seter. Det var siste gang uten sovekupe. Sov dessverre ikke godt. Mine klarte seg fint på toget. Hadde kryssordblad, magnetsjakk og kortspill. Ingen nettbrett eller tlf Anonymkode: 292b3...f1c
Anonym bruker Skrevet 22. april #13 Skrevet 22. april Det burde gå fint😊 på toget kan man gå litt rundt, besøke kafévognen eller lekerommet. Sørg for å ta med litt aktivieter/spill, snacks og mat. (Togmaten er DYR). Last ned filmer på forhånd. Sørg for ekstra 4G. Nettet på toget er ikke så mye å skryte av. Mine unger elsker å ta toget og vi tar bergensbanen x antall ganger i året pga familie. En av gangene jeg tok toget alene med dem (den gang 0,2,4 og 9 år), tok togturen 18-20 timer. Toget kjørte inn i et snøras på finse og der er det ikke bilvei😅 men det gikk fint det også. Barna klarte heldigvis å sovne, så for de så var ikke togturen så lang. Anonymkode: 25312...321
Anonym bruker Skrevet 22. april #14 Skrevet 22. april Det går helt sikkert fint. Men hvor lenge skal dere være borte? Bortkasta å sitte 30 timer på tog på dagtid om dere kun skal være borte ei langhelg. Anonymkode: 5677f...4de
Anonym bruker Skrevet 22. april #15 Skrevet 22. april Med såpass store barn tenker jeg at det går helt fint å ta hele turen i en jafs. Dere får jo litt pause ved togskifte, og med nok aktiviteter og mat/snacks kan det bli en hyggelig tur. Vi tok nettopp buss i 7 t med tiåringen, der er man jo helt fastspent hele turen, men med rette innstillingen går det bra. Og så lurer jeg jo litt på dere som har så sterke meninger om noe hi ikke spør om - hva driver dere? Hi skal ta tog, da er det lite relevant at du ville tatt fly. Anonymkode: 8654b...ef1
Anonym bruker Skrevet 22. april #16 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det kan gå fint. Er ungene gode på å være ute blant folk? Shoppingsenter, restauranter og slikt? Hvis slike småturer er stress, ville jeg ikke gått for tog så lenge. Men hvis de takler slike situasjoner uten problem, kan en lang togtur også gå fint. Bare skru av alle regler for skjerm og slikt. Ta med puter og pledd, og bestill gjerne i familievogna. Og hvis du får til, så bestill seter som sitter i grupper på 4/6. Anonymkode: 951cb...0a9 Ja de takler slike situasjoner helt fint. Ja tenker også at slike 4/6 grupper er viktig. Laste ned filmer, mat/snacks og litt spill så tenker jeg det skal gå fint. Anonymkode: d7110...76e
Anonym bruker Skrevet 22. april #17 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (4 timer siden): Vi bestilte plasser langt fremme i toget, hadde da 2 benker og bord. I tillegg var bord rett over oss ledig, så barna satt der og kunne legge seg ned litt. Hadde med spill, ipad, tegnesaker, god mat og drikke og litt digg. Vår tur tok bare 8 timer, nen gikk fort og barna koste seg. Men hadde nok bestilt hotell, da får dere avbrekk , god seng og dusj i tillegg til frokost. Blir og en kjekkere tur for barna Anonymkode: fab8b...eed Ja heller mot en hotellovernatting. Dusje, sove godt, hotellfrokost, og oppleve en ny by i samme slengen. Anonymkode: d7110...76e
Anonym bruker Skrevet 22. april #18 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (3 timer siden): Hva tenker du om tiden da? Hvor lenge varer denne ferien? Om en natt på hotell gjør at dere får veldig liten tid med de dere skal besøke hadde jeg droppet det. Skal dere være en stund hadde jeg tatt en pause på hotell. Jeg har ikke kjørt så lenge med barn, men har kjørt f.eks Oslo-Bergen og det er ikke noe problem. Ipad, headsett, lydbøker, tegnesaker osv så går det fint. Vi har alltid bestilt seter med bord i midten. Tog er jo genialt på den måten at man kan rusle litt innimellom. En tur til familievognen, en tur for å kjøpe en vaffel eller is i cafeteriavognen osv bryter opp litt. Anonymkode: eb510...5c8 De har fått fri fra skolen en uke, så med helg har vi 10 dager inkl reise. Slutter tidlig fredag. Oslo-bergen, er det 6-7 timer eller? Hvis vi tar en overnatting vil det bli ca 7 timer med tog. Tror kanskje det er nok for én etappe. Anonymkode: d7110...76e
Anonym bruker Skrevet 22. april #19 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (3 timer siden): Ja vi var på interrail I 2023. Tok da nattog fra Düsseldorf til München. Hadd vanlige seter. Det var siste gang uten sovekupe. Sov dessverre ikke godt. Mine klarte seg fint på toget. Hadde kryssordblad, magnetsjakk og kortspill. Ingen nettbrett eller tlf Anonymkode: 292b3...f1c Sitte i vanlig sete hele natten er uaktuelt ja 🫣 Anonymkode: d7110...76e
Anonym bruker Skrevet 22. april #20 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Det burde gå fint😊 på toget kan man gå litt rundt, besøke kafévognen eller lekerommet. Sørg for å ta med litt aktivieter/spill, snacks og mat. (Togmaten er DYR). Last ned filmer på forhånd. Sørg for ekstra 4G. Nettet på toget er ikke så mye å skryte av. Mine unger elsker å ta toget og vi tar bergensbanen x antall ganger i året pga familie. En av gangene jeg tok toget alene med dem (den gang 0,2,4 og 9 år), tok togturen 18-20 timer. Toget kjørte inn i et snøras på finse og der er det ikke bilvei😅 men det gikk fint det også. Barna klarte heldigvis å sovne, så for de så var ikke togturen så lang. Anonymkode: 25312...321 😱 wow 👏👏 tar av meg hatten for deg 🤩 Anonymkode: d7110...76e
Anonym bruker Skrevet 22. april #21 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Det går helt sikkert fint. Men hvor lenge skal dere være borte? Bortkasta å sitte 30 timer på tog på dagtid om dere kun skal være borte ei langhelg. Anonymkode: 5677f...4de 10 dager Anonymkode: d7110...76e
Anonym bruker Skrevet 22. april #22 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Med såpass store barn tenker jeg at det går helt fint å ta hele turen i en jafs. Dere får jo litt pause ved togskifte, og med nok aktiviteter og mat/snacks kan det bli en hyggelig tur. Vi tok nettopp buss i 7 t med tiåringen, der er man jo helt fastspent hele turen, men med rette innstillingen går det bra. Og så lurer jeg jo litt på dere som har så sterke meninger om noe hi ikke spør om - hva driver dere? Hi skal ta tog, da er det lite relevant at du ville tatt fly. Anonymkode: 8654b...ef1 Ja kanskje det kan gå fint. Er jo både billigere å ta hele turen i ett, i tillegg til mer tid med familien. Anonymkode: d7110...76e
Anonym bruker Skrevet 22. april #23 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Ja kanskje det kan gå fint. Er jo både billigere å ta hele turen i ett, i tillegg til mer tid med familien. Anonymkode: d7110...76e Jeg ville tatt en overnatting på veien opp, og kjørt i et strekk ned igjen. Ned igjen er de slitne, fulle av inntrykk og setter større pris på tid "for seg selv" med headset og lydbok, musikk eller film på ipad'en. Mine unger elsker å sitte sånn, se ut av vinduet og høre på musikk. Det har de eksket fra de var ganske små. Anonymkode: eb510...5c8
Anonym bruker Skrevet 22. april #24 Skrevet 22. april Jeg ville lagt inn en overnatting på veien. I sommer skal jeg med to barn på 10 og 7 til USA. Flyet er direkte og tar 8 timer. Derfra er det 4 timers kjøretur dit vi skal. Vi kommer derfor til å sove en natt på hotell før vi reiser videre. Altså før vi blir hentet av bil som skal kjøre oss 4 timer Anonymkode: 7aa67...b57
Anonym bruker Skrevet 23. april #25 Skrevet 23. april Anonym bruker skrev (8 timer siden): Jeg ville tatt en overnatting på veien opp, og kjørt i et strekk ned igjen. Ned igjen er de slitne, fulle av inntrykk og setter større pris på tid "for seg selv" med headset og lydbok, musikk eller film på ipad'en. Mine unger elsker å sitte sånn, se ut av vinduet og høre på musikk. Det har de eksket fra de var ganske små. Anonymkode: eb510...5c8 Godt poeng 😁 Anonymkode: d7110...76e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå