Gå til innhold

Linked som arena for å dele privatliv med oppturer og nedturer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Linkedin er CV’er delt med nettverk. Det « se og blir sett» det handler om, med økonomisk vinning som mål, i all hovedsak. Man søker etter jobb, kandidater til stillinger og man profilerer seg. Alt man gir like, vet man veldig godt at blir sett av andre.

Hva tenker dere om dette som arena for å spre visdomsord basert på familietragedier, gjerne med bilder? Eller en arena for å vise betydningen av barn og « work life balance» etc? 

Anonymkode: 81f56...5e9

Skrevet

Komplett på trynet.

Anonymkode: 8760f...c81

Skrevet

Helt misforstått.

Linkedin er en profesjonell arena, jobbrelatert. Man holder selvfølgelig privatlivet unna.

Anonymkode: 95a5f...20e

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Helt misforstått.

Linkedin er en profesjonell arena, jobbrelatert. Man holder selvfølgelig privatlivet unna.

Anonymkode: 95a5f...20e

Jeg har hovedinnlegget og sier meg enig. Jeg ser at en god del slike innlegg på LinkedIn får veldig mange likes. Jeg lurer nesten på om slike litt sjokkerende og private innslag brukes for å få oppmerksomhet, som om all PR er god PR. De som liker, prøver å sette seg i et godt lys ved å fremstå empatiske for svært mange mennesker. Jeg har selv gjort mine erfaringer og kan trygt si jeg har litt andre verdier etter hendelsene i livet mitt med tap av familie osv. men aldri om jeg hadde profilert meg på noe av det.

Skrevet

Det kommer ann på. Jeg tenker at LikedIn skal være en profesjonell SOME-plattform, men så er vi alle mennesker. Vi har oppturer og nedturer, både privat og i jobbsammenheng. Å dele dette er helt innfor, men fokuset bør være på det proffesjonelle. Hvis du opplever noe privat, som kan linkes med noe jobbrelatert, er det helt greit å dele, tenker jeg. 

Anonymkode: d52ca...521

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Linkedin er CV’er delt med nettverk. Det « se og blir sett» det handler om, med økonomisk vinning som mål, i all hovedsak. Man søker etter jobb, kandidater til stillinger og man profilerer seg. Alt man gir like, vet man veldig godt at blir sett av andre.

Hva tenker dere om dette som arena for å spre visdomsord basert på familietragedier, gjerne med bilder? Eller en arena for å vise betydningen av barn og « work life balance» etc? 

Hvorfor i all verden vill du legge ut dette?

Forstår heller ikke hvorfor folk legger ut dette på Face?

Anonymkode: 7d993...e17

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Hvorfor i all verden vill du legge ut dette?

Forstår heller ikke hvorfor folk legger ut dette på Face?

Anonymkode: 7d993...e17

Jeg vil på ingen måte dele slike hendelser. Jeg reagerer når jeg ser det dukker opp pga. folk i eget nettverk som liker. Det er også skjult budskap i mye med en politisk undertone, som når fedre deler noe vedr. pappapermisjon og poster bildet av seg selv på tur med vogn. Det er folk som har mistet hunden sin og deler hvor stor sorgen er og hvor grei arbeidsgiver er som har gitt fri til å sørge, men ofte etterfulgt av en formaning. Noen legger ut bilder av turen til Afrika for å fortelle om hvor heldige vi er i Norge. Andre forteller om utbrenthet og kampen de har i hverdagen. Listen er lang. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Jeg vil på ingen måte dele slike hendelser. Jeg reagerer når jeg ser det dukker opp pga. folk i eget nettverk som liker. Det er også skjult budskap i mye med en politisk undertone, som når fedre deler noe vedr. pappapermisjon og poster bildet av seg selv på tur med vogn. Det er folk som har mistet hunden sin og deler hvor stor sorgen er og hvor grei arbeidsgiver er som har gitt fri til å sørge, men ofte etterfulgt av en formaning. Noen legger ut bilder av turen til Afrika for å fortelle om hvor heldige vi er i Norge. Andre forteller om utbrenthet og kampen de har i hverdagen. Listen er lang. 

Mye av det du beskriver her kan være relevant for arbeidslivet, og da tenker jeg det er helt greit å dele på LinkedIn. Men skjulte undertoner er jeg generelt ikke noe tilhenger av. Slike poster scroller jeg forbi.

Anonymkode: d52ca...521

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...