Gå til innhold

Hagemøbler og trekk

Anbefalte innlegg

Vi har kjøpt hagemøbler som egentlig ikke skal trenge å dekkes til i løpet av sesongen, altså er i sånn stoff der regnet går rett igjennom, men bør enten dekkes til eller tas inn om vinteren. Vi har ikke mulighet til å lagre inne, så de må stå ute om vinteren. Samtidig tenker jeg at det kan være greit å dekke til møblene også i sommerhalvåret hvis det er meldt skikkelig drittvær i  flere dager eller uker i strekk, hvis vi skal reise bort ol. Dette har medført at jeg lurer på et par ting der jeg håper noen kan dele erfaringer. 

1. Jeg har funnet en solid presenning, skikkelig kvalitet, som tåler absolutt alt av vær. Utfordringen er at den er tung, 12 kg, så jeg ser ikke helt for meg at det vil være en enkel og grei sak å "bare slenge over" sånn her og der. At det vil være utmerket til vinteren derimot er jeg ikke i tvil om. 

2. Jeg finner også en del trekk som er lager til hagemøbler spesifikt, men disse er generelt ikke laget for å tåle kulde og snø om vinteren, og derfor uegnet for vinterlagring. Det positive er at de er lette i vekt med sine omtrent 3-4 kilo, formsydd for formålet og sikkert relativt lette og raske å ta av og på.

Hva ville dere valgt dersom dere bare har råd til én av delene? Og hva gjør dere andre som har slike hagemøbler som kan stå ute hele sesongen? Og ikke har plass inne om vinteren. 

Anonymkode: 51da3...4fe

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453848-hagem%C3%B8bler-og-trekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Har kjøpt presenning fra Jernia som tåler snø og kulde, er et norsk produkt me huske ikke navnet 

Anonymkode: d019c...f87

Dette merket er det fant jeg ut nå:

https://bagin.no

Anonymkode: d019c...f87

Har kjøpt en dobbel pressening med maljehull rundt kanten og tau. Om vinteren drar jeg de inntil husveggen der det er litt overbygg på verandaen, har presseningen over og fester med tau rundt.

Om sommeren står de ubeskyttet hele tiden, men er det meldt skikkelig dritvær eller vi skal reise bort drar jeg alle møblene inntil veggen under den overbygde delen av verandaen.

Anonymkode: e52c7...5c0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...