Anonym bruker Skrevet 21. april 2025 #1 Skrevet 21. april 2025 Hva tenker dere? Det er jo hennes dag, og hun har virkelig ikke lyst på verken koldtbord, snitter eller gryterett. Hun vil kun ha sushi. Selv er jeg litt skeptisk i og med at det kommer en del eldre som antakelig ikke er like fan, men igjen, det er jo hennes dag. Hva tenker dere? Anonymkode: 10866...4cd
Anonym bruker Skrevet 21. april 2025 #2 Skrevet 21. april 2025 Hva med sushi og i tillegg ha et lite koldtbord med annen mat? På den måten blir alle fornøyd 😊 Anonymkode: 1239e...2d5
Anonym bruker Skrevet 21. april 2025 #3 Skrevet 21. april 2025 Da ville jeg har hatt for det meste sushi, men også hatt litt røkelaks, eggerøre og spekemat i tillegg Anonymkode: b1201...a6a
Anonym bruker Skrevet 21. april 2025 #4 Skrevet 21. april 2025 Vi har vært i konfirmasjon hvor det ble servert sushi etter konfirmantene ønske. Masse god sushi:) Men det ble servert en del andre ting også sånn at alle gjestene fikk noe de likte. Sushi er konkurranse «sært», spesielt for den eldre garde som kanskje ikke vant til slikt. Blant annet var det spekemat, karbonader, salater og kyllingspyd. Konfirmanten bør kunne få sushi hvis hun veldig gjerne ønsker det. Men hun bør også tenke på de andre gjestene Anonymkode: a5417...0dc
Anonym bruker Skrevet 21. april 2025 #5 Skrevet 21. april 2025 Jeg ville hatt sushien som en del av koldtbordet. Må ikke være enten eller. Anonymkode: bb50b...a17
Anonym bruker Skrevet 21. april 2025 #6 Skrevet 21. april 2025 Jeg var i et bryllup en gang som serverte sushi. Det var ikke spes vellykket fordi folk ble veldig fort ferdige å spise. Lenge før taler og sånn var ferdig. Man klarer kanskje ikke spise så mye på en gang og man blir også fort sulten igjen. Jeg ville hatt sushi, men noe annet tapas/koldtbordet i tillegg. Kan jo ha litt asiatisk tema med satay kyllingspyd, stekt ris , vårruller og misosuppe i tillegg? Anonymkode: 97bde...c5e
Anonym bruker Skrevet 21. april 2025 #7 Skrevet 21. april 2025 Dette fikk meg til å tenke på når min gammeltante fikk servert hamburger hjemme hos oss for 1 gang. Hun forstod ikke at burgeren skulle imellom brødene 🤣 Anonymkode: b1aee...be3
Anonym bruker Skrevet 21. april 2025 #8 Skrevet 21. april 2025 Jeg tenker det er helt uproblematisk, men hun ønsker vel at alle skal få noe de liker i selskapet hennes? Jeg vet om konfirmanter som har ønsket alt fra kinamat til taco, da har man bare laget en buffet med litt forskjellig så både gammeltanten på 84 og fetteren på 7 år har funnet noe de liker. En venninne hadde konfirmasjon i fjor, sønnen hennes ønsket kinamat. Da bestilte de take-away fra en kinarestaurant til 20 stk, litt forskjellig mat, også hadde de litt spekemat og mer tradisjonell mat som karbonader o.l. i tillegg. Ville gjort noe av det samme i deres tilfelle. Bestilt ganske mye sushi, og hatt litt forskjellig annet i tillegg. Anonymkode: c9f12...40c
Anonym bruker Skrevet 21. april 2025 #9 Skrevet 21. april 2025 Mine ville ha tapas- som «gamlisene» ikke likte, vi gjorde som foreslått over. Hadde tapas og spedde på med noen solide koldtbord retter også. Alle fornøyd, inkl konfirmantene! Lykke til! Anonymkode: ba69e...f18
Anonym bruker Skrevet 21. april 2025 #10 Skrevet 21. april 2025 Jeg er ikke enig i at det bare er konfirmantens dag jeg. Jeg syns forslagene over med å inkorporere sushien er gode, men jeg syns slike dager også skal ha litt for alle. Anonymkode: 26d2b...006
Anonym bruker Skrevet 21. april 2025 #11 Skrevet 21. april 2025 Min vil også ha sushi og jeg har sagt at da blir det sushi i tillegg til koldtbord. I vår familie er det er stort flertall som ikke spiser sushi. Anonymkode: 40295...c9f
Anonym bruker Skrevet 22. april 2025 #12 Skrevet 22. april 2025 Det hadde vår datter i fjor, men vi utvidet med annen asiatisk mat også, som vårruller, dumplings og litt annet. Det gikk strålende! Anonymkode: 71d06...d4d
Anonym bruker Skrevet 22. april 2025 #13 Skrevet 22. april 2025 Dere bør ha noe i tillegg til sushi i så fall. Jeg har vært i konfirmasjon hvor mange av gjestene bare pirket i maten og det var veldig mye rester igjen, det var et trist skue. Anonymkode: 57207...8de
ulenissen Skrevet 22. april 2025 #14 Skrevet 22. april 2025 Mellomste her vil ha sushi til konfirmasjonen. Vi bestiller fra Sumo- da blir det Susi og litt andre asiatiske retter som er en del av deres levering til selskap. Jeg tenker det er konfirmanten sin dag. Går utifra at alle finner noe de liker- får smake på noe nytt. Godt mulig de eldre ikke synes det er noe særlig, men det gjør heller ikke de yngre i store dager der det er snitter, gryter osv som blir servert. Da må de smile pent og være høflige, i denne konfirmasjonen må de eldre gjøre det. Om noen går sulten fra middagen får de forsyne seg ekstra av kakebordet.
Anonym bruker Skrevet 22. april 2025 #15 Skrevet 22. april 2025 Å la konfirmanten bestemme maten vitner om en familie som ikke evner å se gjestene sine og ta hensyn til de. Min datter får velge den maten hun vil ha i sin konfirmasjon, men det er helt uaktuelt å ikke ta hensyn til gjestene og tilrettelegge maten slik at gjestene også får noe de liker. Anonymkode: 154f2...4a5
Anonym bruker Skrevet 22. april 2025 #16 Skrevet 22. april 2025 Min datter ønsker også sushi så her går vi for kombinasjonen tapas og sushi. Min far og svigerfar vet jeg ikke spiser sushi så med å kombinere håper vi at alle skal finne noe de liker. Ja, det er konfirmantene dag, men kjekt at alle finner noe de vil spise også. Anonymkode: 9aeba...a2e
Anonym bruker Skrevet 22. april 2025 #17 Skrevet 22. april 2025 Ja, det er konfirmantens dag, men den er også for gjestene som har betalt for dagen med gaver og gjerne reise. Sånn sett er jo Sushi helt greit, for det kan enkelt serveres som en del av et "tapas"-/ koldtbord / bufeet. Anonymkode: cdd89...da1
Anonym bruker Skrevet 22. april 2025 #18 Skrevet 22. april 2025 Jeg har vært i konfirmasjon med sushi etter konfirmantens ønske. De hadde i tillegg pølser til barna og gryte til de eldre. Sønnen min ønsket gryte i sin, men peoplepleaser som jeg er så lagde jeg tapas. Og gryte. Det ER ikke gjestene som skal diktere maten. I vårt bryllup serverte vi hjort. Ikke alle likte det heller, men det kunne jeg ikke ta hensyn til Anonymkode: ad5e9...b1a
Anonym bruker Skrevet 22. april 2025 #19 Skrevet 22. april 2025 Sushi er ikke noe alle spiser. Jeg skjønner ikke å ønske seg «bare sushi» hvorfor vil hun bare ha dette? Det har vel ikke noe å si om man har sushi og andre ting? Hun tar jo bare det hun vil ha? Jeg ville ikke bare hatt sushi, elsker sushi selv men mine foreldre skjønner ikke greia, de spiser det, men koser seg ikke med det. Et selskap skal jo være koselig for alle, om selskapet blir ødelagt av det ikke bare er sushi så tenker jeg konfirmanten trenger å lære litt om å være vert. Anonymkode: 67335...ede
Anonym bruker Skrevet 22. april 2025 #20 Skrevet 22. april 2025 ulenissen skrev (7 timer siden): Mellomste her vil ha sushi til konfirmasjonen. Vi bestiller fra Sumo- da blir det Susi og litt andre asiatiske retter som er en del av deres levering til selskap. Jeg tenker det er konfirmanten sin dag. Går utifra at alle finner noe de liker- får smake på noe nytt. Godt mulig de eldre ikke synes det er noe særlig, men det gjør heller ikke de yngre i store dager der det er snitter, gryter osv som blir servert. Da må de smile pent og være høflige, i denne konfirmasjonen må de eldre gjøre det. Om noen går sulten fra middagen får de forsyne seg ekstra av kakebordet. Så trist syn du har på gjestene dine. Dette er folk som har satt av dagen, tatt på og kanskje kjøpt penklær og brukt penger på gave. Så gidder ikke du å sørge for at alle får mat de liker. Det er jo bare å servere noe i tillegg til sushi. Lage en gryte, du vet jo at de eldre liker det. Det er ungdommens konfirmasjonsdag ja, men synes ikke de skal få bestemme alt selv. Anonymkode: 4b92c...ef7
Anonym bruker Skrevet 22. april 2025 #21 Skrevet 22. april 2025 ulenissen skrev (7 timer siden): Mellomste her vil ha sushi til konfirmasjonen. Vi bestiller fra Sumo- da blir det Susi og litt andre asiatiske retter som er en del av deres levering til selskap. Jeg tenker det er konfirmanten sin dag. Går utifra at alle finner noe de liker- får smake på noe nytt. Godt mulig de eldre ikke synes det er noe særlig, men det gjør heller ikke de yngre i store dager der det er snitter, gryter osv som blir servert. Da må de smile pent og være høflige, i denne konfirmasjonen må de eldre gjøre det. Om noen går sulten fra middagen får de forsyne seg ekstra av kakebordet. For en merkelig holdning du har til de som kommer for å feire barnet ditt. Som vert hadde jeg synes det var skikkelig trist hvis det var folk som gikk sultne fra bordet. Anonymkode: 57207...8de
Anonym bruker Skrevet 22. april 2025 #22 Skrevet 22. april 2025 Det hadde ikke kommet på tale med kun sushi. Greit det er hennes dag, men alle liker ikke sushi og det er svindyrt. Anonymkode: cdf7e...fc0
Anonym bruker Skrevet 22. april 2025 #23 Skrevet 22. april 2025 Her hadde vi sushi men også koldtbord i tillegg. Fungerte veldig bra og alle var fornøyd. Anonymkode: 5a917...1c7
Anonym bruker Skrevet 23. april 2025 #24 Skrevet 23. april 2025 Da jeg og mine slektninger ble konfirmert på 90 tallet, var det standard med koldtbord. Men konfirmanten fikk velge en rett som ikke er typisk koldtbord. Jeg valgte da rømmegrøt i tillegg, søskenbarn valgte pizza. Så jeg tenker at sushi ved siden av koldtbord/tapas er en fin løsning. Anonymkode: e608e...66d
ulenissen Skrevet 24. april 2025 #25 Skrevet 24. april 2025 Anonym bruker skrev (På 22.4.2025 den 17.41): Så trist syn du har på gjestene dine. Dette er folk som har satt av dagen, tatt på og kanskje kjøpt penklær og brukt penger på gave. Så gidder ikke du å sørge for at alle får mat de liker. Det er jo bare å servere noe i tillegg til sushi. Lage en gryte, du vet jo at de eldre liker det. Det er ungdommens konfirmasjonsdag ja, men synes ikke de skal få bestemme alt selv. Anonymkode: 4b92c...ef7 Sier du det samme til tante Olga som serverer snitter eller Gud forby Amrikansk gryte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå