Gå til innhold

Kjøpe bryllupsgave som ikke står på lista.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i bryllup til en kusine.

De ønsker seg egentlig kun penger, me. Har lagt ut en liten ønskeliste.

Her var jeg for sent ute, og det eneste som ikke er reservert er i en prisklasse langt over det jeg kan gi.

Jeg har utrolig lite lyst å gi penger. Er det skikkelig fy-fy å gå bort fra gavelisten (det må jeg jo uansett) og heller gi noe annet?

Anonymkode: fb735...846

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Skal i bryllup til en kusine.

De ønsker seg egentlig kun penger, me. Har lagt ut en liten ønskeliste.

Her var jeg for sent ute, og det eneste som ikke er reservert er i en prisklasse langt over det jeg kan gi.

Jeg har utrolig lite lyst å gi penger. Er det skikkelig fy-fy å gå bort fra gavelisten (det må jeg jo uansett) og heller gi noe annet?

Hva er vitsen? Er gaven for dem eller deg? Føles det ikke bedre å gi noe de ønsker seg? Alle vet at random gaver bare blir loppemarkedmat etter en stund. De ønsker seg penger, men du vil likevel ikke gi det? Hvorfor?

Anonymkode: 8f743...7fb

Skrevet

Ønskelister er bare forslag. Det er vell så hyggelig å få noe som du tenker vil passe perfekt til parret.

Anonymkode: afcff...d79

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Ønskelister er bare forslag. Det er vell så hyggelig å få noe som du tenker vil passe perfekt til parret.

Says nobody... eller var du ironisk?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva er vitsen? Er gaven for dem eller deg? Føles det ikke bedre å gi noe de ønsker seg? Alle vet at random gaver bare blir loppemarkedmat etter en stund. De ønsker seg penger, men du vil likevel ikke gi det? Hvorfor?

Jeg har veldig dårlig råd.

Helt siden jeg fikk invitasjon har jeg spart alt jeg kan. Ikke spist middag f.eks 1 dag i uken, men heller tatt en brødskive. Ikke så mye for dem, men fordi jeg synes det er så ekstremt flaut å komme med så lite.

Jeg hadde håpet å komme opp i 500 kr (som jeg forstår er innafor), men det klarer jeg ikke.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har veldig dårlig råd.

Helt siden jeg fikk invitasjon har jeg spart alt jeg kan. Ikke spist middag f.eks 1 dag i uken, men heller tatt en brødskive. Ikke så mye for dem, men fordi jeg synes det er så ekstremt flaut å komme med så lite.

Jeg hadde håpet å komme opp i 500 kr (som jeg forstår er innafor), men det klarer jeg ikke.

Kan du ikke la være å dra da? Du må jo ha kjole osv også og det høres jo ikke ut som du burde prioritere noe annet enn mat... evt kunne du vært med på gave fra feks foreldrene dine? Og du da legger i det du kan?

Annonse

Skrevet

Says nobody... eller var du ironisk?

Sier jeg.

Det kommer kanskje an på hvor materialistisk du er, men i min omgangskrets brukes ønskelister som tips til dem som ikke kjenner oss godt nok til å finne på noe selv eller liknende.

Skrevet

Kan du ikke la være å dra da? Du må jo ha kjole osv også og det høres jo ikke ut som du burde prioritere noe annet enn mat... evt kunne du vært med på gave fra feks foreldrene dine? Og du da legger i det du kan?

Hun skal selvfølgelig ikke bli hjemme selv om hun ikke har mye penger. De aller fleste klarer seg uten nye klær til et selskap. Enten bruker man noe man har fra før eller så låner man av venner eller familie.

Skrevet

Jeg håper virkelig ikke du hører på utsagn her om at du bør bli hjemme eller ikke kan kjøpe noe annet enn det som står på listen. Folk altså!! 

De har jo invitert deg, og det viktigste er at du kommer og koser deg sammen med dem på dagen deres. Så finner du en fin gave som du har råd til- og det er absolutt bra nok. Hvis noen ikke synes det, er de overfladiske, materialistiske, og ikke verd å lytte til. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (40 minutter siden):

Sier jeg.

Det kommer kanskje an på hvor materialistisk du er, men i min omgangskrets brukes ønskelister som tips til dem som ikke kjenner oss godt nok til å finne på noe selv eller liknende.

Da har dere jo ikke skjønt konseptet. Ingen vil ha gaver som noen mener passer perfekt, det gjør de aldri. For de som bryr seg om at man skal få det en vil ha bruker lista.  

Skrevet

Jeg ville kjøpt en fin gave utenfor ønskelista. Helt latterlig med gaver om en bare kan komme med noe fra en bestillingsliste. Da kan en like godt slutte med gaver.

Skrevet

Det er virkelig helt uproblematisk, kjøp noe fint og kos deg i selskap.

De har invitert deg fordi de ønsker deg der, hva du har med som gave er ikke så viktig altså.

Noe av det jeg har brukt mest av det vi fikk til bryllupet er et salatbestill i stål, kan ikke ha kostet mange hundrelappene :)

Anonymkode: 8b477...e00

Skrevet

Du er invitert fordi de vil ha deg der 😊 For meg hadde det viktigste vært om du kom. Så gi en koselig gave 😊

Jeg er i samme situasjon som deg. Og i familiesammenkomster hvor det forventes «stor» gave spør jeg foreldrene mine om det er mulig å sette meg også på kortet om jeg bidrar med det jeg kan. Det er ikke for å være smålig, men rett og slett fordi jeg ikke har råd til å dra ellers. Det er ikke noe å sette av til andre ting enn den daglige økonomien/barna.

Hadde jeg stått i en annen økonomisk situasjon hadde det så klart vært helt annerledes, jeg elsker å kunne gi gaver til de jeg er glad i 😊

Anonymkode: 32036...9b0

Annonse

Skrevet

Litt avhengig av hva slags folk du skal til, ville jeg gått for noe med mer affeksjonsverdi enn reell verdi. Jeg fikk avlegger fra en staude fra barndomshjemmet til en god tante, det var en veldig hyggelig gave. Jeg mener det er lov å tenke helt annerledes, mange har det meste de ønsker seg å syns det er hyggeligere med mer gjennomtenkte gaver. 

Skrevet

Klart du kan kjøpe noe annet! De fineste gavene jeg har fått er de gavene jeg ikke engang visste jeg ønska meg.

Anonymkode: e159e...f5f

Skrevet

Her kjøpte vi fra listen, i tillegg kjøpe vi en bok om øl til brudgommen. Vi kjenner han best. Så han ble glad for det. 😊 blir mye vinglass og bestikk. 

Anonymkode: 71802...efe

Skrevet

Selvfølgelig kan du kjøpe noe annet! Det er ei ønskeliste. Ikke ei bestillingsliste. Sier som andre over her at noe av det fineste jeg har fått er ting jeg ikke visste at jeg ønsket meg. Vi fikk en gammel serveringskje i sølv av min farmor til bryllupet. Hun var minstepensjonist med en bråte barnebarn og hadde ikke mye penger til overs, så hun ga bort sølv som hun hadde arvet. Den sto ikke på noen liste, men den er jeg så glad i og jeg tenker ekstra på henne hver gang jeg bruker den. Tenk gjerne litt annerledes. Da jeg var fattig student og var bedt i bryllup ga jeg en gang bort selbuvotter der jeg strikket inn datoen for bryllupet til brudeparet. Ikke store garnkostnaden, men mye arbeid og omtanke. 

Skrevet

Selvfølgelig kan du gi en gave som ikke står på ønskelisten!!

Anonymkode: 2ad62...622

Skrevet

Selvfølgelig, jeg sier som mange andre, selvfølgelig gir du noe utenom ønskelisten.

Skrevet

Det er klart du kan gi noe utenom. Det er ikke ei handleliste. Og du skal i hvert fall ikke sprenge budsjettet ditt. 

Ha det hyggelig i bryllupet!

Skrevet

Jeg kjøpte til et vennepar som giftet seg et «dating-kit» for dagene som kommer etterpå, sånn husk å ta vare på- og elsk hverandre inn i framtiden og. Hver lille ting fikk et lite kort/lapp på….. den gaven kan du gjøre så stor og liten som du vil selv. Jeg la med en bok om par kommunikasjon(kjøpt på mammutsalg), smågodt, to lokale øl- en fra hvert sted de kom fra, spill(sånn der samtalespill, og er yatzy- spillene var og kjøpt på 40%), fuktighetskrem/massasje greier og kinobilletter.  Putta alt i en skoeske og pynta den litt…… ble veldig godt mottatt av både brudepar og andre gjester. 

Gaver er jo tanken bak❤️kjøp noe som er greit for deg, og gå på festen med god samvittighet. Du er jo invitert fordi du er ønsket der! 

Anonymkode: 09d51...2e4

Skrevet

Gi noe annet, men vær så snill å tenke på tre ting.

1. Gi noe du er ganske sikker på at de vil like fordi du kjenner dem og derfor tilpasser gaven din etter det du vet at de med all sannsynlighet vil sette pris på, og ikke noe du selv ville likt. Og ikke kjøp pyntegjenstander, bilder ol! Med mindre du vet med 100 % sikkerhet at de sikler etter akkurat en slik vase eller det spesielle maleriet, så bare la være. 

2. I den grad det er mulig, gi noe som er enkelt å bytte slik at de ikke blir sittende igjen med noe som de ikke liker eller trenger, men ikke føler de kan kvitte seg med heller. 

3. Det går an å gi en opplevelse i gave. Dette innebærer jo at du kjenner dem, så hvis du for eksempel vet at de elsker en bestemt komiker, så kanskje billetter til en forestilling? Eventuelt med tilbud om barnepass slik at det ikke blir stress for dem.

Anonymkode: de32e...c52

Skrevet

Selvfølgelig kan du gi noe annet. De får nok masse av det som står på lista uansett. 

Anonymkode: 8b06b...700

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...