Anonym bruker Skrevet 22. april #26 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (1 time siden): HI tror at hun må trene etter jobb. Det betyr ikke at det er riktig. Når noen påpeker at du gir råd som kan medføre død, så bør øve opp evnen til å ta ting til etteretning. Anonymkode: ddfb0...edb Kjære vene, man skal ta alle råd her inne med en klype salt, dine og. Anonymkode: aaf28...212
Anonym bruker Skrevet 22. april #27 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (På 21.4.2025 den 15.22): Jeg har fått påvist veldig høyt blodtrykk (180/120). Jeg må ned i vekt og i form. Men problemet er at jeg er dønn utslitt når jeg kommer hjem fra jobb. Jeg bruker meg helt opp på jobb så etter middagen er spist er det såvidt jeg greier komme meg på sofaen og der ligger jeg til jeg skal legge meg. Hvis jeg setter på en vask med klær ligger den ofte våt i maskinen til neste dag og grytene står med rester til dagen etter om ikke mannen er hjemme og tar dem. Det å gå ut for å gå en tur virker helt uoverkommelig. Er det helt usannsynlig å spørre etter delvis sykmelding for å komme ovenpå? Anonymkode: c09f8...c57 Får du det, skulle jeg gjerne hatt det også. Tror man må redusere stillingen sin eller si man er suicidal til fastlegen for å bli hørt. Er det uoverkommelig å gå eller sykle til jobb? Dette er den enkleste form for trening fordi det uansett er transportetappe. Anonymkode: 3ea39...a91
Anonym bruker Skrevet 22. april #28 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Får du det, skulle jeg gjerne hatt det også. Tror man må redusere stillingen sin eller si man er suicidal til fastlegen for å bli hørt. Er det uoverkommelig å gå eller sykle til jobb? Dette er den enkleste form for trening fordi det uansett er transportetappe. Anonymkode: 3ea39...a91 Er du helt fjern, eller?? «Får du det skal jeg og». Hvis du er syk får du sykmelding. HI har åpenbart ikke vært hos legen da innlegget ble skrevet, jeg er helt sikker på at legen mener hun skal sykmeldes. Man på ingen måte si man er suicidal for å få en sykmelding når man er syk! Anonymkode: 532fc...f35
Anonym bruker Skrevet 22. april #29 Skrevet 22. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): HI tror at hun må trene etter jobb. Det betyr ikke at det er riktig. Når noen påpeker at du gir råd som kan medføre død, så bør øve opp evnen til å ta ting til etteretning. Anonymkode: ddfb0...edb Jeg kan da ikke vurdere hvorvidt det er riktig at hi må trene eller ikke. Det kan ikke du heller. Jeg gir et tips til hi som er knytta til spørsmålet hun stiller, nemlig hva hun gjør når hun er for sliten til å trene etter jobb. Ingenting av det du skriver kommer jeg til å ta til etterretning, så du kan dra den «dette skjønner du visst ikke noe av» til noen andre. Skaff deg litt oppdragelse. Anonymkode: df20a...9f7
Anonym bruker Skrevet 22. april #30 Skrevet 22. april Med dette trykket får du vel blodtrykkssenkende?? Anonymkode: 88667...5d9
J_29 Skrevet 22. april #31 Skrevet 22. april Trykket går jo ikke umiddelbart ned når du trener, så å ikke få blodtrykkssenkende er hårreisende. Du burde også begynne i små steg. Hvor gammel er du?
prekæs Skrevet 23. april #32 Skrevet 23. april Du trenger hjelp til å komme i gang og det får du hjelp til av legen din. Hvis det innebærer en sykemelding, tar du den og benytter sykemeldingen til å bedre helsa. Livsfarlig med så høyt blodtrykk, men du må ta grep med kosthold og aktivitet i tillegg. Det snakker du med legen om.
Anonym bruker Skrevet 23. april #33 Skrevet 23. april Har du fått beskjed om at du må trene? Eller er det noe du tenker du bør? Ta samtalen med legen først. Jeg er selv arbeidsgiver, å ha en ansatt på jobb med de verdiene ville jeg vært litt engstelig for. Nå vet jeg ikke hva du jobber med eller hvordan din arbeidsgiver er, men ut fra egen erfaring er stress og lange dager noe som påvirker blodtrykket feil vei. Muligheten til kortere dager, eventuelt å kunne legge seg ned midt på dagen, er vel det jeg umiddelbart ville tenkt var riktig i en periode, til du fikk kontroll på blodtrykket. Anonymkode: 00f2b...843
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå