Anonym bruker Skrevet 19. april #1 Skrevet 19. april Jeg bor på et sted med høye fjell og utfordrende topper. Nå er det så in å løpe på topptur med utstyr for titusenvis. Presse grenser og legge ut på sosiale media. Folk må roe seg ned å begynne ha respekt for naturen og ikke overvurdere seg selv. Hver sommer er det redningshelikopter ukentlig for å plukke ned folk som ikke kommer seg ned fra fjellet og sitter i en fjellhylle å fryser etter det har blitt mørkt. det er ikke bare legge ut på tur uten å sjekke hverken egen kondis, terreng, tid og sikkerhet. Klær og mat. Anonymkode: 2dc5d...915
Anonym bruker Skrevet 19. april #2 Skrevet 19. april Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Jeg bor på et sted med høye fjell og utfordrende topper. Nå er det så in å løpe på topptur med utstyr for titusenvis. Presse grenser og legge ut på sosiale media. Folk må roe seg ned å begynne ha respekt for naturen og ikke overvurdere seg selv. Hver sommer er det redningshelikopter ukentlig for å plukke ned folk som ikke kommer seg ned fra fjellet og sitter i en fjellhylle å fryser etter det har blitt mørkt. det er ikke bare legge ut på tur uten å sjekke hverken egen kondis, terreng, tid og sikkerhet. Klær og mat. Anonymkode: 2dc5d...915 Vel, er ikke bare byfolk som er sånn. Opplevd flere lokale som har blitt tatt av skred, måtte bli hentet ned av helikopter og alpin redningsgruppe opp til flere ganger. Dette har vært erfarne turfolk med god kjennskap til naturen osv. Jobber som frivillig og har vært med på flere redningsaksjoner. Anonymkode: 715ff...8a1
Anonym bruker Skrevet 19. april #3 Skrevet 19. april Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Vel, er ikke bare byfolk som er sånn. Opplevd flere lokale som har blitt tatt av skred, måtte bli hentet ned av helikopter og alpin redningsgruppe opp til flere ganger. Dette har vært erfarne turfolk med god kjennskap til naturen osv. Jobber som frivillig og har vært med på flere redningsaksjoner. Anonymkode: 715ff...8a1 Ja man har også den gruppen. Det farlige der er at man blir så «vant til» å ferdes i fjellene at man begynner å bli uforsiktig. En jeg kjenner løp opp på fjellet - opp og ned på 2,5 time. Der andre folk bruker guide og har sikring og bruker 4 timer en vei. Han som løp opp og ned på 2,5 time endte med å skli og falle utfor et stup og omkom. Det er lett å bli litt vant. Jeg kjenner det slev også. Tidligere var jeg på topptur 2 ganger i uka, og jeg jogget der andre holdt seg fast- nettopp fordi en blir så trygg. Da skal det så lite til. Anonymkode: 2dc5d...915
Anonym bruker Skrevet 19. april #4 Skrevet 19. april Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Ja man har også den gruppen. Det farlige der er at man blir så «vant til» å ferdes i fjellene at man begynner å bli uforsiktig. En jeg kjenner løp opp på fjellet - opp og ned på 2,5 time. Der andre folk bruker guide og har sikring og bruker 4 timer en vei. Han som løp opp og ned på 2,5 time endte med å skli og falle utfor et stup og omkom. Det er lett å bli litt vant. Jeg kjenner det slev også. Tidligere var jeg på topptur 2 ganger i uka, og jeg jogget der andre holdt seg fast- nettopp fordi en blir så trygg. Da skal det så lite til. Anonymkode: 2dc5d...915 Ja, er det jeg mener. Man kan ikke skrive byfolk da, det gjelder alle grupper. Anonymkode: 715ff...8a1
Anonym bruker Skrevet 19. april #5 Skrevet 19. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, er det jeg mener. Man kan ikke skrive byfolk da, det gjelder alle grupper. Anonymkode: 715ff...8a1 Ja, men her jeg bor er det ofte by folk- turistbåter osv. de legger på tur i dongeribukse og høye hæler også, men tror de er mer tydelig nå på at det er bratt og ikke bare småturer. Anonymkode: 2dc5d...915
Anonym bruker Skrevet 19. april #6 Skrevet 19. april 2 hours ago, Anonym bruker said: Ja, men her jeg bor er det ofte by folk- turistbåter osv. de legger på tur i dongeribukse og høye hæler også, men tror de er mer tydelig nå på at det er bratt og ikke bare småturer. Anonymkode: 2dc5d...915 Dette gjelder vel mest utenlandske turister vil jeg tro? Anonymkode: 46a39...156
Anonym bruker Skrevet 19. april #7 Skrevet 19. april Merker godt at de oppvokst i byen er mer nasjonalistiske enn bygdefolk og oppsøker veldig det norske i helger og ferier. De er på fjellet og viser seg frem med ski, som for en bygdedame er like normalt som å gå med søppel. Tok meg en tur litt på impuls i joggebukse og boblejakke fra Cubus. Jeg skulle bare en snartur ut, men turistene hadde virkelig kledd seg for skitur med veldig mye utstyr. Anonymkode: ada75...376
Anonym bruker Skrevet 19. april #8 Skrevet 19. april Syns det innlegget ditt var så negativt ladet! Hva med å heller oppfordre folk til å være forsiktige? Anonymkode: 5166f...392
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå