Gå til innhold

Hotellferie med små barn

Anbefalte innlegg

Når barna er så små at de må legge seg ganske tidlig, hva gjør dere på kvelden på hotellferie?

Jeg blir alltid sittende igjen oppe alene for mannen legger seg når ungene legger seg. Så enten leser jeg, sitter på balkongen eller går tur og gjør ting i nærområdet. Kjører kanskje en tur også.

Siden jeg gjør dette mener jo da mannen at de kveldene han plutselig ikke legger seg at det er hans tur, selv om det ikke var avtalt noe, jeg bare måtte finne på noe når han la seg. Og da går han som regel og setter seg i baren og drikker. Pleier ikke se seg rundt. 

Det jeg lurer på da er jo hvorfor han ikke kunne vært sammen med meg? I det minste en kveld? Holdt meg med selskap, skravlet, spilt kort hva som helst. Kvelder på ferieturer er så ensomt for meg, det virker jo ikke som han er interessert i å tilbringe tid med meg?

Hva gjør dere på kvelder på hotell når dere har barn som sover der?

Anonymkode: f1cd6...d43

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/144453808-hotellferie-med-sm%C3%A5-barn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi sitter på verandaen med en øl, ser en film sammen, leser i hver vår bok osv. enkelte ganger ønsker en av oss å gå seg en tur, handle mat til neste dag eller ta seg en treningstur. Inngang avvisa går alene og setter seg i baren

Anonymkode: 2efd9...b46

Vi har egentlig alltid hatt med ungene ut på kvelden og de har ikke lagt seg tidlig. Var de små nok til å sove i vogn så gjorde de det ute. Vokst opp sånn selv, at ungene er med hele dagen og kvelden. Siesta ofte midt på dagen under et tre i skyggen eller på rommet. Ofte avslapping /soving på ettermiddagen før vi gikk ut sent for å spise middag. La ungene seg før oss så gjorde vi alt fra å sitte sammen, spille kort, lese eller ta en løpetur. 

Annonse

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Når barna er så små at de må legge seg ganske tidlig, hva gjør dere på kvelden på hotellferie?

Jeg blir alltid sittende igjen oppe alene for mannen legger seg når ungene legger seg. Så enten leser jeg, sitter på balkongen eller går tur og gjør ting i nærområdet. Kjører kanskje en tur også.

Siden jeg gjør dette mener jo da mannen at de kveldene han plutselig ikke legger seg at det er hans tur, selv om det ikke var avtalt noe, jeg bare måtte finne på noe når han la seg. Og da går han som regel og setter seg i baren og drikker. Pleier ikke se seg rundt. 

Det jeg lurer på da er jo hvorfor han ikke kunne vært sammen med meg? I det minste en kveld? Holdt meg med selskap, skravlet, spilt kort hva som helst. Kvelder på ferieturer er så ensomt for meg, det virker jo ikke som han er interessert i å tilbringe tid med meg?

Hva gjør dere på kvelder på hotell når dere har barn som sover der?

Vi har vært på diverse ferier fra barna var helt små og da har vi gått ut og spist på kveldene og barna har vært med oss. Det er helt normalt i andre land at barna er oppe og er med ut om kveldene og vi har gjort det samme med våre når vi er på reise og det har fungert veldig fint.  De har enten sovet en dupp på ettermiddagen før vi går ut, eller sovet i vogna mens vi er ute og det har fungert helt fint. Når vi er på ferie tar vi ting litt som det passer og følger ikke klokka og hverdagsrutinene. Barna kan f.eks. sove 1-2 timer på ettermiddagen, være med ut og spise om kvelden og legge seg når vi kommer tilbake til rommet/leiligheten og sover lenger på morgenen.

Anonymkode: 403d2...ad2

Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Vi har vært på diverse ferier fra barna var helt små og da har vi gått ut og spist på kveldene og barna har vært med oss. Det er helt normalt i andre land at barna er oppe og er med ut om kveldene og vi har gjort det samme med våre når vi er på reise og det har fungert veldig fint.  De har enten sovet en dupp på ettermiddagen før vi går ut, eller sovet i vogna mens vi er ute og det har fungert helt fint. Når vi er på ferie tar vi ting litt som det passer og følger ikke klokka og hverdagsrutinene. Barna kan f.eks. sove 1-2 timer på ettermiddagen, være med ut og spise om kvelden og legge seg når vi kommer tilbake til rommet/leiligheten og sover lenger på morgenen.

Veldig enig med deg. Dessuten er barna alltid meget velkommne til å være med ut på feks restaurant mange steder ❤️

På ferie har vi ca samme døgnrytme alle sammen. De helt små barna sover i vogn, mens fra de er 3-4 år er de med til alle går hjem. Som regel er vi voksne også tidlig trøtte pga sol og aktiviteter, men om vi ikke legger oss med barna sitter vi på terassen og leser eller prater. 

Ingen gjør noe på egenhånd på kveldstid. På dagen har mannen alltid en treningsøkt, og jeg kan ligge alene på solsengen mens han tar barna. 

Har du prøvd å ta dette opp i forkant av ferieturer? Det høres litt stusselig ut slik dere har det, og jeg skjønner godt at det er kjipt. 

Anonymkode: 32523...6fa

Anonym bruker skrev (16 timer siden):

De er for store til å sove på dagen og for små til å være ute hele kvelden. De må legge seg rundt 22-23 ellers bikker de over. Men jeg orker ikke sove allerede da. 

Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

De er for store til å sove på dagen og for små til å være ute hele kvelden. De må legge seg rundt 22-23 ellers bikker de over. Men jeg orker ikke sove allerede da. 

Allerede kl 23? Kjører du rundt midt på natta?

Du må jo snakke med mannen om at du føler deg ensom på ferie

Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

De legger seg alt fra 21-23, og 23 er virkelig ikke midt på natta altså. Jeg legger meg da hvertfall ikke så tidlig på ferie. 

Jeg har jo snakket med ham, det jeg spør om her er hva andre gjør siden han tenker dette er en fin løsning. Han vil sove eller drikke alene på bar.

mamma til adhd gutt<3 skrev (3 timer siden):

Veldig enig med deg. Dessuten er barna alltid meget velkommne til å være med ut på feks restaurant mange steder ❤️

Vi er jo ute og spiser først. De får jo middag😅 Det er etterpå jeg tenker når klokka bikker 22-23 og jeg blir igjen alene oppe.

Annonse

Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Vi er jo ute og spiser først. De får jo middag😅 Det er etterpå jeg tenker når klokka bikker 22-23 og jeg blir igjen alene oppe.

Vi har alltid lagt oss når vi kom inn igjen når ungene var mindre . Ofte ved midnatt. Vi hadde ofte siesta alle sammen også. Hvor store er ungene dine da? 

Når de var veldig små sov vi alle sammen midt på dagen. Så var de like lenge som oss våkne. Etter hvert har de bare vært oppe like lenge som oss uten søvn også. At din mann vil sitte alene å drikke på bar om kveldene tyder på helt andre problemer enn at ungene må legge seg tidlig. 

Anonymkode: 23944...580

5 hours ago, Anonym bruker said:

Kl 23 er ikke midt på natta og ihvertfall ikke på ferie

Anonymkode: 30234...814

Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Kl 23 er ikke midt på natta og ihvertfall ikke på ferie

Anonymkode: 30234...814

Nei, men hun drar ut kl 23, så så sant hun ikke snur på fortauet så er hun ute midt på natta. Er ok det, men ikke noe jeg kan relatere til. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (5 timer siden):

Vi har alltid lagt oss når vi kom inn igjen når ungene var mindre . Ofte ved midnatt. Vi hadde ofte siesta alle sammen også. Hvor store er ungene dine da? 

9 og 11. Ingen av oss greier sove på dagen, og det ønsker vi heller ikke da vi er på ferie. Er mer det der med at de voksne kan gjøre noe sammen jeg lurer på. Det kan da ikke være normalt at jan skyr det som pesten? Vi gjør sjelden noe utenom Ferier også da han jobber turnus.

Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Nei, men hun drar ut kl 23, så så sant hun ikke snur på fortauet så er hun ute midt på natta. Er ok det, men ikke noe jeg kan relatere til. 

Du tuller? Legger meg da sjelden før 12-01 i hverdagen, men på ferie skal jeg byssan kl 23? Eh... da vil jeg nyte livet, oppleve osv. 2-3 er midt på natta 

Anonym bruker skrev (7 timer siden):

På ferie/sydentur er ingen for store til å sove litt på dagen og når barna er ute og bader på dagen og lenge oppe om kvelden så tar de gjerne en siesta på ettermiddagen selvom de har sluttet med det hjemme.  Men hvis de ikke trenger å legge seg før i 23 tida så skjønner jeg ikke problemet for da har dere jo tid til å gå ut om kveldene. Vi har alltid hatt barna med oss ut på kveldene når vi er på ferie, men jeg er fornøyd med å legge oss i 23 tida. Er ikke ute etter å være oppe til langt på natt og sitte på barer når vi er på familieferie med barna.

Anonym bruker skrev (1 time siden):

9 og 11. Ingen av oss greier sove på dagen, og det ønsker vi heller ikke da vi er på ferie. Er mer det der med at de voksne kan gjøre noe sammen jeg lurer på. Det kan da ikke være normalt at jan skyr det som pesten? Vi gjør sjelden noe utenom Ferier også da han jobber turnus.

Ok. Da snakker vi da ikke om små barn? 
Hvorfor kan dere ikke gå ut på kvelden alle sammen for å hygge dere? Mine holdt gjerne på med litt fotball med andre barn, løp litt rundt eller bare hygget seg med is mens vi voksne satt med en kaffe eller lignende og pratet. 

Anonym bruker skrev (1 time siden):

Du tuller? Legger meg da sjelden før 12-01 i hverdagen, men på ferie skal jeg byssan kl 23? Eh... da vil jeg nyte livet, oppleve osv. 2-3 er midt på natta 

Å ville nyte livet og oppleve ting etter kl 23 når man reiser på ferie med barn er spesielt. De fleste av oss er nok fornøyde med et glass vin på balkongen på det tidspunktet. 

Uansett er det eneste som kan hjelpe på situasjonen at du og mannen blir enige om premissene for ferieturene. 

mamma til adhd gutt<3 skrev (22 minutter siden):

Ok. Da snakker vi da ikke om små barn? 
Hvorfor kan dere ikke gå ut på kvelden alle sammen for å hygge dere? Mine holdt gjerne på med litt fotball med andre barn, løp litt rundt eller bare hygget seg med is mens vi voksne satt med en kaffe eller lignende og pratet. 

Problemet er jo at hi sin kveld ikke starter før kl 23, og da er nok barna vel fornøyde med dagen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...