Anonym bruker Skrevet 19. april #1 Skrevet 19. april Det er påske, og den skal nytes. Det ene familieselskapet etter det andre. De de voksne drikker vin eller øl til maten, riktignok ikke mer enn et par glass og ingen blir ubehagelig fulle De som kjører, eller er gravide møte forståelse for at de ønsker å drikke alkoholfritt, men ellers ikke. Jeg tar gjerne et glass vin selv, men vår 18 åring drikker ikke, han sier selv at han ikke ser vitsen i det, og syns ikke det smaker godt. Selv når han takker nei, og heller vil ha pepsi max til maten blir det mas om hvorfor han ikke ønsker vin eller øl. Er så lei av at familie prøver å presse alkohol på de som selv ikke ønsker det. Andre med tilsvarende press i familien, forslag til hvordan ta det opp? Syns det er totalt uakseptabelt Anonymkode: cddce...64f
Anonym bruker Skrevet 19. april #2 Skrevet 19. april Det hadde jeg bare adressert der og da. Om de pusher på og lurer på hvorfor sønnen din ikke vil ha alkohol hadde jeg sagt høyt og tydelig at nå får de gi seg, valg av drikke er ikke noe som må hverken begrunnes eller forklares. Har man lyst på det ene eller det andre er det 100% greit. Anonymkode: 1b37b...fcd
Anonym bruker Skrevet 19. april #3 Skrevet 19. april Bruk ordet drikkepress. Da blir det fort stille Anonymkode: d72dc...861
Anonym bruker Skrevet 19. april #4 Skrevet 19. april Hadde og sagt høyt at dette ikke er greit, og at det de driver med, heter drikkepress. Gjerne forklare for dem, at en bestemmer selv om en vil drikke eller ikke. Min sønn på 18, sa nettopp til kompiser som bare vil drikke, at han var sliten men kunne komme innom en tur bare for drøs, og det respekterte de. Og det er slik det skal være Anonymkode: 719b7...5f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå