Gå til innhold

Han sier aldri unnskyld

Anbefalte innlegg

Skrevet

Påskeferie og påsketur med familie. 
Jeg og samboeren min diskuterer noe, jeg spør han om noe, og han blir sur og snakker nedlatende til meg /kjefter , mens hans familie  står å hører på også bare går han, og jeg sier bare at det var en misforståelse mens samboer tramper av gårde. Samboer så ikke at vi ikke var alene.
Jeg ble skuffa og litt lei meg. Prøvde å late som ingen ting senere, men samboer overser meg. Jeg trekker meg litt unna fordi det er kleint rett og slett. Etter to timer kommer samboer å ber meg være litt mer sosial og ikke bare gjemme meg🤣 jeg hadde blitt med… hvis han hadde unnskyldt den dårlige /slemme væremåten sin mot meg.

han sier ikke unnskyld, han prøver ikke å ordne opp - forventer at jeg later som ingen ting. Sier aldri -aldri unnskyld. Enda han har gjort ting /sagt ting som bør unnskyldes … Altså. Normalt eller ikke, 

Anonymkode: fd7cb...dd2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke normalt. Bare gå så du ikke kaster bort så mye tid på et slikt ubrukelig menneske. Jeg brukte alt for lang tid på å skjønne at dette ikke er riktig. 

Anonymkode: 906d2...8f7

Skrevet

Ikke normalt. Lær av min feil. En slik mann vil du egentlig ikke ha. 

Anonymkode: ad998...a90

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Påskeferie og påsketur med familie. 
Jeg og samboeren min diskuterer noe, jeg spør han om noe, og han blir sur og snakker nedlatende til meg /kjefter , mens hans familie  står å hører på også bare går han, og jeg sier bare at det var en misforståelse mens samboer tramper av gårde. Samboer så ikke at vi ikke var alene.
Jeg ble skuffa og litt lei meg. Prøvde å late som ingen ting senere, men samboer overser meg. Jeg trekker meg litt unna fordi det er kleint rett og slett. Etter to timer kommer samboer å ber meg være litt mer sosial og ikke bare gjemme meg🤣 jeg hadde blitt med… hvis han hadde unnskyldt den dårlige /slemme væremåten sin mot meg.

han sier ikke unnskyld, han prøver ikke å ordne opp - forventer at jeg later som ingen ting. Sier aldri -aldri unnskyld. Enda han har gjort ting /sagt ting som bør unnskyldes … Altså. Normalt eller ikke, 

Anonymkode: fd7cb...dd2

Normalt. Sånn er han. At du gidder å bo sammen med han skjønner ikke jeg. 

Anonymkode: 5b4e5...504

Skrevet

Det unormale er å gjøre ting som trengs å si unnskyld for....

Han kommer aldri til å endre seg, spørsmålet er om du kan leve sånn.

Anonymkode: 465ca...0ed

Skrevet

Dette er ikke normalt å gjøre mot en person man er glad i. Det er heller ikke normalt av hans familie å ikke ta avstand fra slik oppførsel. Så slik sett ser man jo hvor han trolig har det fra.

Du kan ikke endre ham. Gå fra ham før du kaster bort mer av livet ditt på ham, for det vil du bli ødelagt av.

Anonymkode: 04c3c...6cb

Skrevet

Her var det mange som mente noe uten å være tilstede…

Mannen min er heller ikke god på å si unnskyld. Og vi har hatt noen episoder som har vært både upassende og sårende.

Men jeg har jo konfrontert han med det etterpå. Og ja, jeg har hatt ganger hvor jeg har gått å ventet på en unnskyldning. Men da går jeg jo bare rundt og er sår.

Og det er ikke sånn at han ber om unnskyld etter en konfrontasjon, men da får vi i alle fall kranglet oss ferdig.

Familien til min mann er generelt dårlig på å be om unnskyld, så ja han har ikke fått erfare at det er fint, både for den som ber om unnskyld og den som får den.

Men både mannen min og familien hans har andre kvaliteter som det er verdt å ta vare på. Så jeg kvitter meg jo ikke med han fordi han ikke evner å be om unnskyld. 

Så, mitt råd er å tenke gjennom hva som er de gode grunnene til å holde på din kjære. Hvis det er noen rød flagg som du ikke kan leve med, så må du jo si fra om det. Og skjer det ingen endringer, så får du jo vurdere om du skal bli eller gå.

Anonymkode: 4388d...25f

Skrevet

Ikke bare ber han ikke om unnskyldning, men han snakker stygt til deg, går sin vei og oppfører seg deretter som at det er du som har gjort noe galt. Jeg vedder på at om du hadde sagt unnskyld så hadde han ment at det var helt på sin plass. Han skulle ha mye gode kvaliteter og et ønske om å lære og å endre seg for at jeg skulle valgt å bli. Se 10 år fram. Er det dette du vil ha i hver lille konflikt framover? Har du tro på at han vil prøve å endre seg for din skyld?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Så jeg kvitter meg jo ikke med han fordi han ikke evner å be om unnskyld

Det er ikke der det ligger, og det vet du også. 

Anonymkode: 5b4e5...504

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...