Anonym bruker Skrevet 17. april 2025 #1 Skrevet 17. april 2025 Jeg fikk det i 2020 og om jeg forsatt har det blir det nok en konisiering. Har gjort dette tidligere og har ikke mye igjen av livmorhalstappen. Jeg er 36år og føler jeg må slå fra meg tanken om flere barn pga det🥺 kan jeg ikke bare bli kvitt dette viruset. Synd vi ikke fikk vaksine mot dette. Nå sier de det er for sent iom at jeg nå har det. Anonymkode: 72bef...05c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2025 #2 Skrevet 17. april 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg fikk det i 2020 og om jeg forsatt har det blir det nok en konisiering. Har gjort dette tidligere og har ikke mye igjen av livmorhalstappen. Jeg er 36år og føler jeg må slå fra meg tanken om flere barn pga det🥺 kan jeg ikke bare bli kvitt dette viruset. Synd vi ikke fikk vaksine mot dette. Nå sier de det er for sent iom at jeg nå har det. Anonymkode: 72bef...05c En vaksine vil ikke hjelpe mot en infeksjon du allerede har nei. Prøv å fokuser på å gjøre kroppen motstandsdyktig med godt immunforsvar. Kosthold, trening etc så den i det minste har de beste forutsetninger for å klare å bekjempe denne persisterende infeksjonen. Anonymkode: 39d90...0e9
Anonym bruker Skrevet 17. april 2025 #3 Skrevet 17. april 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): En vaksine vil ikke hjelpe mot en infeksjon du allerede har nei. Prøv å fokuser på å gjøre kroppen motstandsdyktig med godt immunforsvar. Kosthold, trening etc så den i det minste har de beste forutsetninger for å klare å bekjempe denne persisterende infeksjonen. Anonymkode: 39d90...0e9 Jeg lever veldig sunt. Sett bort ifra litt alkohol av og til. Trener nesten hver dag, kosthold består av mye grønnsaker, (kål, brokkoli, blomkål søtpotet, redikk osv) Ja jeg håper det forsvinner Anonymkode: 72bef...05c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2025 #4 Skrevet 17. april 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): En vaksine vil ikke hjelpe mot en infeksjon du allerede har nei. Prøv å fokuser på å gjøre kroppen motstandsdyktig med godt immunforsvar. Kosthold, trening etc så den i det minste har de beste forutsetninger for å klare å bekjempe denne persisterende infeksjonen. Anonymkode: 39d90...0e9 Mener du motstandsdyktig mot kreft? Jeg har hatt kraftig celleforandringer tidligere men kroppen ville ikke ha kreft, de sa da at kroppen min ordnet opp selv og det gikk fra Celleforandringer på stadium 3 til 1. Anonymkode: 72bef...05c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2025 #5 Skrevet 17. april 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Mener du motstandsdyktig mot kreft? Jeg har hatt kraftig celleforandringer tidligere men kroppen ville ikke ha kreft, de sa da at kroppen min ordnet opp selv og det gikk fra Celleforandringer på stadium 3 til 1. Anonymkode: 72bef...05c Nei, mente motstandsdyktig mot infeksjonen av et virus, noe HPV er. Når kroppen ordner opp selv så er det viruset som blir håndtert. Uten virus utvikles det heller ikke kreft. Anonymkode: 39d90...0e9
Anonym bruker Skrevet 17. april 2025 #6 Skrevet 17. april 2025 Røyker eller snuser du? Da er å slutte det viktigste du kan gjøre. Ellers er det riktig at en vaksine ikke kan fjerne infeksjonen du har, men den kan hindre ny smitte så jeg hadde absolutt vurdert den om jeg var deg. Anonymkode: a61c9...718
Anonym bruker Skrevet 17. april 2025 #7 Skrevet 17. april 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Røyker eller snuser du? Da er å slutte det viktigste du kan gjøre. Ellers er det riktig at en vaksine ikke kan fjerne infeksjonen du har, men den kan hindre ny smitte så jeg hadde absolutt vurdert den om jeg var deg. Anonymkode: a61c9...718 Snuser kun av og til. Men gjorde ikke det i 2020. Det er bare skremmende å tenke på at jeg må gjennom en konisiering igjen😌 Anonymkode: 72bef...05c
Anonym bruker Skrevet 17. april 2025 #8 Skrevet 17. april 2025 Vaksinen er anbefalt og du bør ta den. Den stopper utviklingen av viruset, og sørger for at det ikke blusser opp igjen. Husk at det er svært liten sjans til å få celleforandringer grunnet hpv. Det trekker seg som regel tilbake. Jeg har også hpv uten celleforandringer og har hatt det i 2 år. Har ikke 16 men andre høygradelige. Kroppen min er i krise for tiden så motstandsdyktig er den nok ikke Anonymkode: 82d4e...fc4
Anonym bruker Skrevet 18. april 2025 #9 Skrevet 18. april 2025 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Vaksinen er anbefalt og du bør ta den. Den stopper utviklingen av viruset, og sørger for at det ikke blusser opp igjen. Husk at det er svært liten sjans til å få celleforandringer grunnet hpv. Det trekker seg som regel tilbake. Jeg har også hpv uten celleforandringer og har hatt det i 2 år. Har ikke 16 men andre høygradelige. Kroppen min er i krise for tiden så motstandsdyktig er den nok ikke Anonymkode: 82d4e...fc4 Er den spesielt utsatt om man er i krise? Jeg har hatt hpv16 siden 2022, skrev feil ista, begynte med lette fordringer så utviklet det seg til hpv16. Hvis jeg har det denne gangen også så må jeg mest sannsynlig konisieres. Anonymkode: 72bef...05c
Anonym bruker Skrevet 18. april 2025 #10 Skrevet 18. april 2025 Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Er den spesielt utsatt om man er i krise? Jeg har hatt hpv16 siden 2022, skrev feil ista, begynte med lette fordringer så utviklet det seg til hpv16. Hvis jeg har det denne gangen også så må jeg mest sannsynlig konisieres. Anonymkode: 72bef...05c «Startet med lette forandringer og utviklet seg til hpv16»? Hpv16 er viruset du er smittet med. Dette er viruset som forårsaket de lette celleforandringene og hvis viruset ikke blir borte, kan det drive celleforandringene videre til mer alvorlige forandringer. Anonymkode: 39d90...0e9
Anonym bruker Skrevet 18. april 2025 #11 Skrevet 18. april 2025 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Vaksinen er anbefalt og du bør ta den. Den stopper utviklingen av viruset, og sørger for at det ikke blusser opp igjen. Husk at det er svært liten sjans til å få celleforandringer grunnet hpv. Det trekker seg som regel tilbake. Jeg har også hpv uten celleforandringer og har hatt det i 2 år. Har ikke 16 men andre høygradelige. Kroppen min er i krise for tiden så motstandsdyktig er den nok ikke Anonymkode: 82d4e...fc4 Nei det gjør det ikke. Er anbefalt med tanke på at man ikke blir smittet av andre HPV infeksjoner i tillegg men HPV vaksinen er kun en profylaktisk vaksine og ikke en terapeutisk vaksine. Altså den forhindrer en infeksjon men behandler ikke en allerede eksisterende infeksjon. Anonymkode: 39d90...0e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå