Anonym bruker Skrevet 17. april 2025 #1 Skrevet 17. april 2025 Min samboer er sur fordi vi ikke har nok sex. Jeg misliker at han aldri kan kose, leie og vise kjærlighet uten at det er sex han egentlig er ute etter. Jeg sa at alt henger sammen. Har jeg det bra, og vi har det bra, vil jeg ha mer sex. Opplever jeg avstand, kaldhet, så vil jeg ikke ha og føler meg bare brukt. Det ene er wn diskuskjon, og det andre noe helt annet, mente han. Så du kan ha sex selv om vi ikke er på talefot, sa jeg. Ja, det kunne han. Han mente at jeg godt kunne gjøre « noe» for å glede han, selv om jeg ikke ville ha sex. Han sammenligner det med når han lager middag til meg selv om han ikke har lyst. Jeg spurte om han følte seg brukt etterpå, men det gjorde han egentlig ikke. Jeg tenker at sex og den for for intimitet ikke kan sammenlignes med middag. Vi har sex ca. 2 ganger per måned og had små barn. Jeg har aldri hatt sterkt behov for sex, men lysten forsvinner helt når omsorgen og kjærligheten i hverdagen forsvinner. Nå er det nesten så jeg kan lukte hva han er ute etter, for det startet alltid med litt åsmisking/ falskhet. Det føles så vondt og sårt. Jeg mistet totalt lysten. Han mener det er urettferdig at jeg ikke tilpasser meg og endrer meg når jeg ber han gjøre det. Anonymkode: 7a203...220
Anonym bruker Skrevet 17. april 2025 #2 Skrevet 17. april 2025 Det høres ut for meg som dere har en helt ulik forståelse av problemet. Han tror at det handler om en slags "gidder ikke" og for deg er det noe som går dypere. Når han sammenligner det med å lage middag til noen selv om man ikke har lyst så viser det at han ikke skjønner at problemet ikke er noe du alene kan fikse. Han sitter egentlig med nøkkelen her, men det skjønner han kanskje ikke? Om du får omsorg, omtanke, gode ord, en klem eller et kyss uten baktanke og press, så får du kanskje mer lyst på sex? Samtidig så sliter han sikkert han også. Han har lyst på sex med deg, men får det ikke. Kanskje dere kunne oppsøke hjelp sammen slik at dere forstår hverandre bedre? Anonymkode: dee78...b66
Anonym bruker Skrevet 17. april 2025 #3 Skrevet 17. april 2025 Parterapi! En venninne forsøkte i mange år med en slik mann. Til slutt hadde han overbevist henne om at hun var frigid, og hun trodde det etterhvert selv også. Til slutt gikk hun fra ham. Spol et par år frem, hun begynte å date, og oppdaget at hun ikke var i nærheten av frigid, men tvert om hadde høy sexlyst. Det var for henne mannen som var feil, han bidro minimalt selv og krevde at hun skulle stille opp når han forventet sex, at hun jo måtte tenne på ham siden han tente på henne, det emosjonelle taklet han ikke. Jeg ville forsøkt parterapi, for om begge to ønsker å endre dette og få forholdet til å fungere så er det faktisk mulig å reparere. Det krever vilje og innsats over tid fra begge parter. Anonymkode: b2379...c28
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå