Gå til innhold

Er du en god nabokjerring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar vare på meg og mine så får andre ta vare på sine.

Anonymkode: c5cad...c53

Skrevet

Jeg kjenner ungene i nabolaget og det er naturlig for meg å følge opp. De får mat om de er hos meg, vi snakker sammen, jeg forsøker å passe på hvordan de oppfører seg mot hverandre. I forhold til hva som måtte skje innenfor hjemmets fire vegger er det vanskeligere. Hadde jeg hatt grunn til bekymring hadde jeg fulgt opp det. 

Skrevet

Selvsagt🙂 Hadde jeg ikke valgt å bry meg ville naboungene i gata fortsatt blitt utsatt for vold og overgrep fra sin far. Så ja, jeg bryr meg. 

Anonymkode: 6c1b4...bc0

Skrevet

Ja, jeg følger med. I løpet av mine tyve år som mor har jeg aldri mistenkt omsorgssvikt eller mishandling, men noen barn setter stor pris på å være med på fjellturer osv fordi det er noe de ikke gjør hjemme. 

Jeg har meldt bekymring for en nevø to ganger og jeg vet at bv har vært inne med veiledning, uten at det har hjulpet så mye. 

Anonymkode: 89fa9...41b

Skrevet

Ja, jeg er en god nabokjerring. Jeg kjenner naboene mine, både voksne og barn og jeg har meldt til barnevernet i et tilfelle. Der handlet det om alkohol. Jeg møtte mor flere ganger snydens full på dagtid og på vei til å møte barnet på skolebussen. Så full at hun faktisk falt inn i hagen min en gang for hun klarte ikke å stå på beina å snakke på en gang. Da ringte jeg og angret ikke et øyeblikk på det. Familien bor fortsatt her og jeg tipper mor har fått hjelp for hun ser mye bedre ut, lukter ikke og sjangler ikke når jeg treffer henne. Veldig snakkesalig er hun ikke lenger, men om det er fordi hun egentlig er sjenert uten alkoholen eller om hun er flau, sur på meg eller noe annet vet jeg ikke. Det spiller ingen rolle. 

Anonymkode: 73d9d...f5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...