Anonym bruker Skrevet 16. april #1 Skrevet 16. april NAV-arien: Trygd, tårer og tastaturhelter Sted: En digital slagmark (Forumet “Skravle”) Tid: Nåtid. Internett er både scene og krigssone. Stil: Humoristisk, melodramatisk, med hint av samtidskomposisjon og EDM-breaks mellom replikkene. ROLLELISTE: Anonymia87 – Forumets selvutnevnte sannhetsforkjemper. Har 12.893 innlegg og null filter. MammaTilFire123 – Mor til fire, men aller mest opptatt av andres ansvar. Dobbeltmoralsk diva. FrøkenFakta – Elsker statistikk og “jeg har lest en rapport”-argumentasjon. SlitenIPysj – Tidligere NAV-ansatt, nå bitter forum-kriger med Ironi som våpen. NilsNevrotisk – Den eneste mannen. Føler seg konstant angrepet, men nekter å logge av. Koret av Kommentarfeltet – Gretten, ironisk, alltid med en ny "varm" mening. AKT I – “AAP OG ANDRE DOMMEDAGER” (Åpningsscene – Lys blå glød fra mobilskjermer, elektronisk støy. Alle karakterene logger inn samtidig med hver sin unike notification-lyd) Koret av Kommentarfeltet: (messende) “En ny tråd har våknet – den handler om NAV! Rekordmange unge – på AAP nå. Hva skjer med verden, og hvor ble det av skammen?” Anonymia87 (resitativ, snerrende): “Skamme seg bør de! 20 år og allerede på trygd? Vi gikk med avisen i storm da vi var barn!” MammaTilFire123 (arier, dramatisk): “Men tenk på psykisk helse! De er sensitive – og har TikTok!” (pause, ser ut i publikum) “...og ja, jeg får litt støtte selv, men det er helt annerledes.” SlitenIPysj (spydig rap-beat): “Dere snakker som om det er gøy å stå i NAV-kø! Prøv å bli kontrollert hver tredje uke med urinprøve, da, bro.” (pause) “Også snakker du om skam, mens du bruker arbeidstid på dette forumet?” AKT II – “STATISTIKK, SKJULT HÅN OG CAPS LOCK” FrøkenFakta (ariosa, med kalkulator-lyder): “Tallene viser: Vi bruker 47% mer på unge uføre enn før. Men kausalitet er ikke det samme som korrelasjon!” (koret sukker kollektivt) NilsNevrotisk (tenorarie, overdrevet lidende): “Typisk – ingen vil høre på menn! Jeg bare sa at jeg kjenner noen som utnytter systemet, og plutselig er jeg ‘problematisk’??” Koret av Kommentarfeltet (sarkastisk kanon): “Du sa: ‘Lat ungdom fortjener ingenting’ ...og så ble du forvirra over motbør, min venn?” AKT III – “LOGG AV ELLER DØR DU DER” MammaTilFire123 (gjeninntreden, indignert): “Jeg er faktisk pedagog! Så jeg vet hva jeg snakker om! Men her inne er det visst ikke lov å være ærlig lenger…” Anonymia87 (avsluttende tirade): “Ærlig? Du postet nettopp at ungdom burde sendes på gård for å ‘føle på kroppen hvordan det er å jobbe’. I forrige tråd gråt du over at eldste fikk lekser i 2. klasse.” SlitenIPysj (avslutter med et sukk og et glass rødvin): “Internett, kjære... du gir meg både migrene og mening.” Koret (crescendo, EDM-basert): “Og så logger vi av... til vi logger oss på igjen. Skravle, krangle, late som vi er venner – helt til neste tråd.” SLUTT Anonymkode: eb953...718
Anonym bruker Skrevet 16. april #3 Skrevet 16. april Hvis noen orker å lese det blir jeg oppriktig imponert! Anonymkode: 8fd0a...dd2
Anonym bruker Skrevet 16. april #4 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Hvis noen orker å lese det blir jeg oppriktig imponert! Anonymkode: 8fd0a...dd2 Er forsøk på hersketeknikk? Nok til at du måtte kommentere for å stikke litt? Jeg leste alt og er enig med HI - imponert? Anonymkode: 4c2e9...7c6
Anonym bruker Skrevet 16. april #5 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (43 minutter siden): NAV-arien: Trygd, tårer og tastaturhelter Sted: En digital slagmark (Forumet “Skravle”) Tid: Nåtid. Internett er både scene og krigssone. Stil: Humoristisk, melodramatisk, med hint av samtidskomposisjon og EDM-breaks mellom replikkene. ROLLELISTE: Anonymia87 – Forumets selvutnevnte sannhetsforkjemper. Har 12.893 innlegg og null filter. MammaTilFire123 – Mor til fire, men aller mest opptatt av andres ansvar. Dobbeltmoralsk diva. FrøkenFakta – Elsker statistikk og “jeg har lest en rapport”-argumentasjon. SlitenIPysj – Tidligere NAV-ansatt, nå bitter forum-kriger med Ironi som våpen. NilsNevrotisk – Den eneste mannen. Føler seg konstant angrepet, men nekter å logge av. Koret av Kommentarfeltet – Gretten, ironisk, alltid med en ny "varm" mening. AKT I – “AAP OG ANDRE DOMMEDAGER” (Åpningsscene – Lys blå glød fra mobilskjermer, elektronisk støy. Alle karakterene logger inn samtidig med hver sin unike notification-lyd) Koret av Kommentarfeltet: (messende) “En ny tråd har våknet – den handler om NAV! Rekordmange unge – på AAP nå. Hva skjer med verden, og hvor ble det av skammen?” Anonymia87 (resitativ, snerrende): “Skamme seg bør de! 20 år og allerede på trygd? Vi gikk med avisen i storm da vi var barn!” MammaTilFire123 (arier, dramatisk): “Men tenk på psykisk helse! De er sensitive – og har TikTok!” (pause, ser ut i publikum) “...og ja, jeg får litt støtte selv, men det er helt annerledes.” SlitenIPysj (spydig rap-beat): “Dere snakker som om det er gøy å stå i NAV-kø! Prøv å bli kontrollert hver tredje uke med urinprøve, da, bro.” (pause) “Også snakker du om skam, mens du bruker arbeidstid på dette forumet?” AKT II – “STATISTIKK, SKJULT HÅN OG CAPS LOCK” FrøkenFakta (ariosa, med kalkulator-lyder): “Tallene viser: Vi bruker 47% mer på unge uføre enn før. Men kausalitet er ikke det samme som korrelasjon!” (koret sukker kollektivt) NilsNevrotisk (tenorarie, overdrevet lidende): “Typisk – ingen vil høre på menn! Jeg bare sa at jeg kjenner noen som utnytter systemet, og plutselig er jeg ‘problematisk’??” Koret av Kommentarfeltet (sarkastisk kanon): “Du sa: ‘Lat ungdom fortjener ingenting’ ...og så ble du forvirra over motbør, min venn?” AKT III – “LOGG AV ELLER DØR DU DER” MammaTilFire123 (gjeninntreden, indignert): “Jeg er faktisk pedagog! Så jeg vet hva jeg snakker om! Men her inne er det visst ikke lov å være ærlig lenger…” Anonymia87 (avsluttende tirade): “Ærlig? Du postet nettopp at ungdom burde sendes på gård for å ‘føle på kroppen hvordan det er å jobbe’. I forrige tråd gråt du over at eldste fikk lekser i 2. klasse.” SlitenIPysj (avslutter med et sukk og et glass rødvin): “Internett, kjære... du gir meg både migrene og mening.” Koret (crescendo, EDM-basert): “Og så logger vi av... til vi logger oss på igjen. Skravle, krangle, late som vi er venner – helt til neste tråd.” SLUTT Anonymkode: eb953...718 Du glemte ei viktig gruppe her inne. De som har en skrivefeil. Du verden for et oppstyr det blir om noen har skrevet komma feil eller en dobbeltkonsonant. Anonymkode: 4c2e9...7c6
Anonym bruker Skrevet 16. april #6 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Er forsøk på hersketeknikk? Nok til at du måtte kommentere for å stikke litt? Jeg leste alt og er enig med HI - imponert? Anonymkode: 4c2e9...7c6 Jeg orka bare første setning. Anonymkode: b809d...f3d
Anonym bruker Skrevet 17. april #7 Skrevet 17. april Veldig bra skrevet, men som du ser - svin og perler... Anonymkode: 66cf6...11d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå