Anonym bruker Skrevet 16. april #1 Skrevet 16. april Vært her i to dager. Er alene med dem. De er 14 år. Jeg lager frokost, lunsj og middag, men de er konstant sure. Vil ingenting, bare sitte med telefonen på tiktok. Nå skulle jeg legge minstemann og spurte pent om de kunne gå på butikken, for å kjøpe litt ost og kjeks som vi kan kose oss med, men nei, det kunne de ikke. Det er 200 meter å gå. Da sa jeg at jeg kan gå i butikken, men da må de rydde over stua og sette inn i oppvaskmaskinen, men nei.. Det kunne de heller ikke. I dag fikk de påskeegg, ett med godteri og ett med masse sminke fra favorittmerket. I morgen har jeg bestilt bord på restaurant, men kjenner at det frister mest å reise hjem… Anonymkode: c941a...f4b
Anonym bruker Skrevet 16. april #2 Skrevet 16. april Å være mutt er hos meg innafor. Det er litt sånn normal tenårinsatferd. Å ikke ville bidra er ikke greit og mine får høre det i klar tekst når de sier ‘nei’. Og så har jeg måtte øve meg på å ikke stille spørsmål, for da må jeg også tåle svaret, men heller gi beskjed om hva jeg vil de skal gjøre Anonymkode: 3bd45...e14
Anonym bruker Skrevet 16. april #3 Skrevet 16. april Ja, helt greit at de vil være på rommet og at humøret ikke er på topp, men jeg orker ikke å være tjener for så store barn. Prøver det jeg kan for å gjøre det hyggelig, men blir bare møtt av et surt blikk og «NEI!!». Anonymkode: c941a...f4b
Anonym bruker Skrevet 16. april #4 Skrevet 16. april Hvor gammel er minstemann? Ikke rettferdig for han at påskeferien blir avbrutt pga eldre søsken. Hadde tatt med minstemann på restaurant imorgen og latt de sure drittungene være igjen, for ja, det er det de er! Hadde aldri tolerert sånn oppførsel Anonymkode: 50865...4bd
Anonym bruker Skrevet 16. april #5 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Ja, helt greit at de vil være på rommet og at humøret ikke er på topp, men jeg orker ikke å være tjener for så store barn. Prøver det jeg kan for å gjøre det hyggelig, men blir bare møtt av et surt blikk og «NEI!!». Anonymkode: c941a...f4b Skjønner godt at du blir lei❤️ Selv om man er mamma ønsker man ikke å bli behandlet som dritt. Er det mulig å snakke med dem om dette? Ikke for å gi dem skyld, men for å bedre stemningen og at ungdommene også har et ansvar Anonymkode: 3bd45...e14
Anonym bruker Skrevet 16. april #6 Skrevet 16. april Nei, egentlig ikke, men helt innafor å inndra bådeee påskeegg og telefonr til de begynner å oppføre seg skikkelig. Anonymkode: 65952...d40
Anonym bruker Skrevet 16. april #7 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hvor gammel er minstemann? Ikke rettferdig for han at påskeferien blir avbrutt pga eldre søsken. Hadde tatt med minstemann på restaurant imorgen og latt de sure drittungene være igjen, for ja, det er det de er! Hadde aldri tolerert sånn oppførsel Anonymkode: 50865...4bd Han er tre år. Han er happy uansett hvor vi er, men ja… Enig med deg. Gode råd til hva jeg kan gjøre da? Vet det finnes større problemer, men nå har jeg grått en skvett. Vil bare ha det hyggelig. Anonymkode: c941a...f4b
Anonym bruker Skrevet 16. april #8 Skrevet 16. april Du skal ikke stille spørsmål om du ikke vil akseptere svaret. Vil du at de skal handle så sier du det. Alle må bidra og nei er ikke et alternativ. Du må sette deg i respekt og om det innebærer å skru av nettet eller ta bort andre goder så må du stå i det. Og resturantbesøk er bare for dem som kan oppføre seg. Hva mener de om å dra hjem nå? Anonymkode: 36fd3...c2a
Anonym bruker Skrevet 16. april #9 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Skjønner godt at du blir lei❤️ Selv om man er mamma ønsker man ikke å bli behandlet som dritt. Er det mulig å snakke med dem om dette? Ikke for å gi dem skyld, men for å bedre stemningen og at ungdommene også har et ansvar Anonymkode: 3bd45...e14 Tusen takk. Jeg skal snakke med dem nå som minstemann har sovnet. Anonymkode: c941a...f4b
Anonym bruker Skrevet 16. april #10 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Du skal ikke stille spørsmål om du ikke vil akseptere svaret. Vil du at de skal handle så sier du det. Alle må bidra og nei er ikke et alternativ. Du må sette deg i respekt og om det innebærer å skru av nettet eller ta bort andre goder så må du stå i det. Og resturantbesøk er bare for dem som kan oppføre seg. Hva mener de om å dra hjem nå? Anonymkode: 36fd3...c2a Tror ikke de vil hjem, for de har gledet seg masse til å reise hit. Har ikke lyst til å bare være sint, sur og straffe dem heller. Vil heller at de skal forstå at de ikke kan oppføre seg sånn, men kanskje smart å skru av nettet noen timer. 😅 Anonymkode: c941a...f4b
Anonym bruker Skrevet 16. april #11 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Tror ikke de vil hjem, for de har gledet seg masse til å reise hit. Har ikke lyst til å bare være sint, sur og straffe dem heller. Vil heller at de skal forstå at de ikke kan oppføre seg sånn, men kanskje smart å skru av nettet noen timer. 😅 Anonymkode: c941a...f4b Jeg tror ikke at det er sannsynlig at de plutselig skjønner at de må oppføre seg. Hva om du viser dem at du er lei deg og si at du vurderer å reise hjem siden dette ikke er noe hyggelig for deg? De har også ansvar for at du skal ha det bra, de er store nok til å få litt ansvar. Anonymkode: 36fd3...c2a
Anonym bruker Skrevet 16. april #12 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg tror ikke at det er sannsynlig at de plutselig skjønner at de må oppføre seg. Hva om du viser dem at du er lei deg og si at du vurderer å reise hjem siden dette ikke er noe hyggelig for deg? De har også ansvar for at du skal ha det bra, de er store nok til å få litt ansvar. Anonymkode: 36fd3...c2a Enig med deg. Man kommer kanskje lengst med ærlighet. Anonymkode: c941a...f4b
Anonym bruker Skrevet 16. april #13 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Tror ikke de vil hjem, for de har gledet seg masse til å reise hit. Har ikke lyst til å bare være sint, sur og straffe dem heller. Vil heller at de skal forstå at de ikke kan oppføre seg sånn, men kanskje smart å skru av nettet noen timer. 😅 Anonymkode: c941a...f4b Det er en vanskelig alder det der. Men for min hadde ikke det å reise hjem vært en straff, for da kunne hun vært sammen med venner i stedet. Inndra heller telefoner og si at de kan få dem tilbake to timer etter at de har fullført det du har bedt om. Og at dette kommer til å skje hver gang de ikke gjør som du sier. Anonymkode: 4a79b...c98
the amazing spidermamma Skrevet 16. april #14 Skrevet 16. april Jeg skjønner ikke helt hvorfor du bare godtar at de ikke "kan" hjelpe til med noe som helst. Det har faktisk krav på å lære seg at alle må bidra. Hvordan skal de bli ålreite folk hvis du bare løper rundt og står på pinne for dem og godtar sure svar? Jeg er ikke noen tante Sofie, akkurat, men verken 12- eller 14-åringen hadde sluppet unna med å ikke gidde å hjelpe til. Håper du tar en alvorsprat med dem. Du trenger ikke å være sint, men de er store nok til å forstå at det ikke er noe hyggelig å være på tur med noen som oppfører seg sånn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå