Anonym bruker Skrevet 16. april #1 Skrevet 16. april På arbeidsplassen sender lederen mail til eksterne vi skal ha møte med, hvor viktig informasjon deles. Jeg settes ikke i kopi. Kommer deretter i møtet tidligere enn leder og antar at de ikke vet, så later som ingenting, men kjenner på et ubehag rundt det å tilbakeholde informasjon. Deretter kommer min leder inn, og det viser seg at de er informert. Det er feks. snakk om at vi skal trekke oss fra deler av et prosjekt og at de tjener mindre penger. Evt. at en nøkkelperson i et prosjekt har sagt opp eller at vi velger å ikke gå videre med de i det hele tatt. Selv er jeg informert, men blir usikker på hva jeg kan si og ikke kan si. Å sette meg i kopi, hadde ikke det vært normal praksis? Anonymkode: aa5fd...811
Anonym bruker Skrevet 16. april #2 Skrevet 16. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Å sette meg i kopi, hadde ikke det vært normal praksis? Anonymkode: aa5fd...811 Jo, definitivt. Anonymkode: 22de5...c95
Anonym bruker Skrevet 16. april #3 Skrevet 16. april Dette må du kreve at leder gjør. Hvis ikke framstår bedriften dårlig.. Anonymkode: ab120...dc4
Anonym bruker Skrevet 16. april #4 Skrevet 16. april Det er ikke sikkert du skal være kopi på eposten om det også er andre ting som tas opp der. Men det er klart du skal være informert. Før dere skal i møtet skal du være informert om hva møtet inneholder, hva de vet og selskapets strategi. Det går utover selskapets profesjonalitet når du ikke vet dette. Muligens er det ubehagelig og forvirrende for alle og det er jo i alle fall ikke ønskelig i en allerede utfordrende situasjon. Anonymkode: 2e84e...ce3
Anonym bruker Skrevet 17. april #5 Skrevet 17. april Høres ut som det trengs en liten opprydding i interne rutiner hos dere. 1. ved møteinnkalling sendes en agenda, der skal alle som deltar på møtet være inkludert. 2. man sender da virkelig ikke taushetsbelagt/sensitiv informasjon via mail? Anonymkode: 865fc...00d
Anonym bruker Skrevet 17. april #6 Skrevet 17. april Anonym bruker skrev (20 timer siden): På arbeidsplassen sender lederen mail til eksterne vi skal ha møte med, hvor viktig informasjon deles. Jeg settes ikke i kopi. Kommer deretter i møtet tidligere enn leder og antar at de ikke vet, så later som ingenting, men kjenner på et ubehag rundt det å tilbakeholde informasjon. Deretter kommer min leder inn, og det viser seg at de er informert. Det er feks. snakk om at vi skal trekke oss fra deler av et prosjekt og at de tjener mindre penger. Evt. at en nøkkelperson i et prosjekt har sagt opp eller at vi velger å ikke gå videre med de i det hele tatt. Selv er jeg informert, men blir usikker på hva jeg kan si og ikke kan si. Å sette meg i kopi, hadde ikke det vært normal praksis? Anonymkode: aa5fd...811 Jo, be om å bli satt på kopi Anonymkode: 75571...9e1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå