Gå til innhold

Var dette innafor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når meg og min partner inviterte vår venne par på spille kveld og tenkte vi kunne sponse ei pizza på dem, at vi kjøper 2 pizzaer (pizzabakeren). Da mente plutselig hun at mannen og hun alltid kjøper 2 til hver da han spiser litt mer. Var det innafor å be dem vippse for den 3 pizzaen? Det er jo ikke så billig med store pizzaer heller når disse to kostet ca 259kr hver. Hun virket ikke helt begeistret på det men vippset for den ene pizzaen. 

Anonymkode: 231a1...e71

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I min cerden er det veldig rart, men om dere pleier å spleise på mat er det sikkert greit. En annen gang kan dere jo lage maten selv. Det er mye billigere så da får dere nok råd til å la gjestene spise seg mette uten at dere må blakke dere.

Anonymkode: 49ab5...910

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

I min cerden er det veldig rart, men om dere pleier å spleise på mat er det sikkert greit. En annen gang kan dere jo lage maten selv. Det er mye billigere så da får dere nok råd til å la gjestene spise seg mette uten at dere må blakke dere.

Anonymkode: 49ab5...910

Vi har også noen ganger invitert på middag der vi lager mer mat og de også invitert oss på middag og bare noe spillkveld på snacks.

men denne gang var jo det mer invitert til spillkveld her uten å lage middag. Men var spontant pizzabakeren bestilling vil jeg si

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Når meg og min partner inviterte vår venne par på spille kveld og tenkte vi kunne sponse ei pizza på dem, at vi kjøper 2 pizzaer (pizzabakeren). Da mente plutselig hun at mannen og hun alltid kjøper 2 til hver da han spiser litt mer. Var det innafor å be dem vippse for den 3 pizzaen? Det er jo ikke så billig med store pizzaer heller når disse to kostet ca 259kr hver. Hun virket ikke helt begeistret på det men vippset for den ene pizzaen. 

Jeg tenker at 2 store pizzaer burde holde i massevis for 4 voksne og hadde nok sagt akkurat det. Supplert med noe snacks kanskje.

Skrevet

Å llegge føringer for hvor mye mat verten skal bestille er jo veldig spesielt da. Man spiser det man får til det er tomt, og er man sulten deretter kjøper man noe på tur hjem. Man legger ikke inn bestilling på ekstra mat for andres regning. Så jeg synes det var helt greit å be om at de betalte for den ekstra pizzaen selv.

Skrevet

Det har aldri noen sinne falt meg inn å kreve penger for mat jeg serverer gjester. Om gjesten hadde klagd på mengden så hadde jeg bedt vedkommende ta seg en brødskive og trolig ikke invitert hen igjen.

Anonymkode: 39b35...3b3

Skrevet

Dere er så rare😂 alt dere klarer å lage en sak av. 

Her er dere like rare begge parene. For det første så oppfører man seg når man er gjest, og det innebærer ikke å kritisere mengden mat vertskapet serverer. For det andre så ber man ikke gjester om å vippse for mat om det ikke er spesifikt avtalt. 

Anonymkode: 2923e...f1c

Skrevet

Det naturlige her ville vært at gjestene sa "Ta en pizza til, så vipser jeg deg for den!" 

Anonymkode: 4ab4a...b0b

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det naturlige her ville vært at gjestene sa "Ta en pizza til, så vipser jeg deg for den!" 

Anonymkode: 4ab4a...b0b

Nettopp, man står ikke å forventer at de andre skal kjøpe 1-2-3-4 ekstra pizzaer i andres beregning fordi ens mann spiser som en elefant hehe

Anonymkode: 85654...09a

Skrevet

Er dette samme spillkvelder der venneparet vil drikke alkohol og du ikke?

Anonymkode: 44fee...716

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Dere er så rare😂 alt dere klarer å lage en sak av. 

Her er dere like rare begge parene. For det første så oppfører man seg når man er gjest, og det innebærer ikke å kritisere mengden mat vertskapet serverer. For det andre så ber man ikke gjester om å vippse for mat om det ikke er spesifikt avtalt. 

Anonymkode: 2923e...f1c

Kanskje ikke så avtalt, men jeg sa jeg spanderer en pizza på dere og hvilken pizza/topping de vil ha med da siden vi selv var litt sultne før de kom

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...