Gå til innhold

Når begynte ditt barn å sykle uten støtte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 52424...614

Skrevet

4

Anonymkode: ea6c3...2bf

Skrevet

August 2011.

Anonymkode: 2f491...24a

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

August 2011.

Anonymkode: 2f491...24a

Når han var 25 1/2 år.

Anonymkode: 89e3b...9bd

Skrevet

Han ene var 2,5 år og han andre 3 år. 
Våre har vært tidlig ute og motorisk flinke. «Flinke» feil ord, fant ikke et bedre. 
Balansesykkel er bedre enn støttehjul 

Anonymkode: ee60d...6e0

Skrevet

Barna her var mere glad i rulleskøyter og sparkesykkel. Så tror de var 6 og 7 år. Det går helt fint. Ikke alle har teken eller int med én gang. 

Anonymkode: c3fc6...8cf

Skrevet

Aldri brukt støttehjul. Brukte de syklene uten pedaler og lærte mye balanse. Gikk så rett på sykkel med pedaler. Var 3,5 år, nesten 4.

Anonymkode: 491d4...951

Skrevet

Tre av dem var 3-4 år, et var 6-7.

Alle hadde balansesykkel først, sånne uten pedaler.

Anonymkode: 348a8...f15

Skrevet

Tror 5 - 6 år, sleit med motorikken. Men det som satt var balansesykkel og en ok bakke, så gikk vi over på sykkel 

Anonymkode: 410de...cd6

Skrevet

Det varierer veldig, men som regel mellom 3 og 10 år. Noen tidligere og noen senere. 

Anonymkode: e06d2...a33

Skrevet

Så vidt jeg kan huske har mine vært 4 år, 3 år, 5 år og 3 år. Vi har hatt en slags balansesykkel/løpesykkel først slik at det ble lettere for dem da de gikk over til tohjulssykkel. Unntaket er nummer tre som rakk å få en trehjulssykkelav besteforeldrene først, så da tok det lenger tid.

Anonymkode: d5387...30b

Skrevet

Åtte. Hun datt stygt første gangen hun prøvde og nektet plent å prøve igjen. Vi måtte overtale i flere år, og det var i hvert fall ikke aktuelt å sykle uten støttehjul, så da ble det slik.

Anonymkode: cba66...f97

Skrevet

Går man rundt og husker på slikt altså? Fire barn og de lærte å sykle etterhvert. Etter størrelsen på den første sykkelen var de vel rundt 3-4 år, men hvem som var først og sist aner jeg ikke. 

Betyr det egentlig noe?

Anonymkode: 3f733...91d

Skrevet

Tror hun var litt over tre år, lærte å sykle første dagen.

Men hun hadde hatt balansesykkel fra hun var to år, så hun trengte bare å lære å tråkke med pedaler, balansen hadde hun jo inne allerede.

Vi kjøpte aldri trehjulssykkel- gikk rett på balansesykkel.

Anonymkode: aab45...e59

Skrevet

7 år 😊

Anonymkode: cbd09...00f

Skrevet

Eldste var 4,5, rett før hun ble 5. Yngste var nesten 7, han var redd og turte ikke helt prøve. Er sånn med mange ting, den eldste er vågal og prøver, nummer to må nærmest dyttes ut. Nå sykles det fra morgen til kveld da, han må bare pushes. Jeg forsøkte meg lokking og oppmuntring, endte med «nå skal du sykle, ferdig snakka». Tre runder og han mestret det. 

Anonymkode: 4b69e...b91

Skrevet

Jeg lurer pga gutten min på 8 kan enda ikke sykle.. kanskje ikke så unormalt likevel? 

Skrevet

4. Masse balansesykkel før det. Tok ca 100 meter på storsykkel før det satt!

Anonymkode: 809b4...57b

Skrevet

Min eldste var 8. mellomste var vel rett før eller rett etter hun ble 4.Yngste er 15 og kan ikke sykle. Men han vil ikke heller

Anonymkode: b38a2...ef7

Skrevet

Eldste var 4, mellomste 7 og yngste sykla uten støttehjul da han var 3

Anonymkode: a8825...74a

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Jeg lurer pga gutten min på 8 kan enda ikke sykle.. kanskje ikke så unormalt likevel? 

Så veldig vanlig er det nok ikke,at 8 åringer ikke kan sykle uten støttehjul. Men min gutt var like treg. Etter fysioterapauten bare hadde øvd med han en time så lærte han faktisk å sykle heldigvis. Vi hadde selvfølgelig øvd mye med han selv å lokket med belønning,men han har alltid vært en forsiktig gutt.

Anonymkode: f6966...03e

Skrevet

3år og 3mnd, 2år og 10mnd, 3år og 10mnd. Sjekket boken min 😊

Anonymkode: 8557f...8d7

Skrevet

Den ene var 5 og den andre 3,5.

Anonymkode: e4757...0ac

Skrevet

6 år

Anonymkode: 6dfce...d3b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...