Gå til innhold

Hvor mange par sko har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hva man skal med 50 par sko fatter jeg ikke. Sløseri og overforbruk rett og slett. 

Jeg har hverdagssko, joggesko, tursko, sandaler, pensko og bunadsko. Holder i lange baner. 

Anonymkode: 60ecd...4d1

Synes du ja

Anonymkode: 36ba7...651

Fortsetter under...

Skrevet
Anonym bruker skrev (58 minutter siden):

Hva man skal med 50 par sko fatter jeg ikke. Sløseri og overforbruk rett og slett. 

Jeg har hverdagssko, joggesko, tursko, sandaler, pensko og bunadsko. Holder i lange baner. 

Da må nok du skifte ut sko oftere enn oss med mer å velge i.

Hvordan du klarer deg med ett par ‘hverdagssko’ skjønner jeg ikke helt. Går du i de samme skoene uansett vær og vind, og ikke minst antrekk? 

Anonymkode: 6e419...885

Skrevet

Joggesko, vintersko, pensko, sandaler og terrengsko. Så 5…. Trenger ikke mer. Kjøper nye når de gamle er utslitt. Hater sko.

Anonymkode: b6a4b...68c

Skrevet

Fort å glemme noen 😅 

Sandaler, 2 par. Ene paret til sommerklær, andre litt grovere bruk som pusle i hagen eller telttur. 

Et par joggesko, skal kjøpe et par til, da disse er til trening. Forrige hverdagsjoggeskoene slet jeg ut i fjor. 

Et par pumps, til fest og finstas. Har et par til i skapet jeg ikke bruker, føttene er ikke samme som ung, men vil ikke kvitte meg før jeg vet om ungdommen en dag vi ha de. 

Et par hverdags sko til kontoret. 

Et par vintersko til hverdag, boots 

Et par skikkelige tursko, finnes ikke dårlig vær, bare dårlige klær. 

Så har jeg to til i skapet, et par sko til å løpe om vinteren. Et par pene støvletter jeg egentlig ikke helt skjønner hvorfor jeg fremdeles har i skapet, igjen er ikke føttene slik de engang var 👵🏻

Anonymkode: 112cf...b3c

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 timer siden):

Et voksent menneske som bare har 2 par sko høres utrolig rart ut.

Jeg har i underkant av 30 par.

Anonymkode: 24712...2db

30 par trenger man virkelig ikke

det holder med vinstersko, sommersko og gummistøvler

Anonymkode: c2836...6d2

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Du pynter deg tydeligvis aldri. Ei heller går du i skogen eller på fjelltur. Sandaler trenger du sikkert ikke da du sannsynligvis bor i Antarktisk, og bunad har du nok aldri hørt om engang.

Anonymkode: e3e57...259

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er veldig mye man ikke trenger, vil tro over 90% av det man har trenger man ikke. Men det betyr jo ikke at man ikke kan ha det og bruke det av den grunn? Å kun bruke det man trenger for å overleve ser jeg ikke vitsen med

Anonymkode: 36ba7...651

Skrevet

Jeg har 1 par til hverdags, men kanskje totalt 20 par, medreknet støvler, tøfler, pensko osv.

Anonymkode: 88f57...d07

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Det blir vel tre. Hvilke to har du? 

Blir nysgjerrig, liker minimalistisk, men hvilke sko bruker du da i bryllup, på tur i fjellet og når du trener? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tror faktisk du må si litt om livet ditt. Ikke trening. Ikke pynting. Ikke sandaler. Ikke fjelltur. Ikke forskjell på jobb og fritid. Brukes vinterskoene både midtvinters i minus tjue og i øsregn og 5 grader i oktober? Er sommerskoene til bruk fra snøen går? Blir nysgjerrig. Jeg er enig i at man ikke trenger 30 skopar. Det du beskriver virker veldig vanskelig med et vanlig liv. 

Anonymkode: f08ae...a4e

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Det blir vel tre. Hvilke to har du? 

Blir nysgjerrig, liker minimalistisk, men hvilke sko bruker du da i bryllup, på tur i fjellet og når du trener? 

nå har ikke jeg vært i bryllup siden jeg var 10 år så di skoene passer meg nok ikke

når jeg går tur bruker jeg sommersko

trening på senter har jeg ikke råd til så da trenger jeg ikke sko til det

gummistøvler har jeg ikke fått kjøpt enda

når jeg skal bort er det sjeldent jeg gidder og bruke pensko, er ingen som ser dem uansett

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg tror faktisk du må si litt om livet ditt. Ikke trening. Ikke pynting. Ikke sandaler. Ikke fjelltur. Ikke forskjell på jobb og fritid. Brukes vinterskoene både midtvinters i minus tjue og i øsregn og 5 grader i oktober? Er sommerskoene til bruk fra snøen går? Blir nysgjerrig. Jeg er enig i at man ikke trenger 30 skopar. Det du beskriver virker veldig vanskelig med et vanlig liv. 

jeg liker og pynte meg men jeg bruker lite pensko siden jeg har lært og ta av meg på beina når jeg er på besøk så da gidder jeg ikke ta på vonde sko som ingen ser uansett

jeg går så og si alderi på fejlltur det ender bare med at jeg hvaner på krykker bokstavelig talt

jeg jobber ikke, er 100 prosent ufør, fritid bruker jeg sommersko\vintersko kommer ann på årstid

hvor lenge jeg bruker vintersko kommer jo veldig ann på grader, jeg tokk fram sommersko for ca en mnd siden

det er ikke vanskelig og ikke kjøpe masse sko man ikke trenger, eneste jeg savner er gummistøvler til hagen og regnvær og noen sko det er lett og ta på seg når jeg går mye ut og inn

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

Jeg  ville slengt på et par pensko, men så lenge man ikke driver med spesielle aktiviteter trenger man  egentlig ikke mer. Gummistøvler til regnvær,  de samme skoene kan brukes til mye. Om sommeren, fra snøen går til den legger seg, kan man gå lange fotturer,  til stranda, jobbe i hagen eller gå i butikker i et par litt kraftige joggesko. Om vinteren  kan du gjøre det samme i et  par gode vinterstøvler.   Det  er klart det eer eeilig å ha litt flere par, men det er jo egentlig ikke nødvendig.

Anonymkode: 32374...eb0

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Jeg med 30 par. Selv om jeg har mange sko, så er mange av de gamle, det ene paret med vintersko er nærmere 15 år, de er fantastisk gode. jeg kan ikke gå med de samme skoene hele tiden, er nødt til å variere hvis ikke får jeg vondt i knær og hofter. Ikke alle skoene jeg bruker like mye, noen kunne jeg sikkert kvittet meg med og. Det er ikke sånn at jeg kjøper meg flere par nye sko hvert år. Mine siste kjøp var for 2 år siden, da kjøpte jeg treningssko til innebruk og joggesko til ute.

Anonymkode: 24712...2db

Skrevet

Tipper jeg har 15-20 med pensko og alt. Har ikke så mange sko, men det blir jo litt med treningssko, pensko, vintersko, støvletter, bunadssko og sneakers osv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Da må nok du skifte ut sko oftere enn oss med mer å velge i.

Hvordan du klarer deg med ett par ‘hverdagssko’ skjønner jeg ikke helt. Går du i de samme skoene uansett vær og vind, og ikke minst antrekk? 

Ja. Er det så utrolig da? Jeg har fem meter fra bilen til jobben. Regner det etter jobb og jeg skal på tur med hunden går jeg ned tursko. Regner det ikke er det joggesko. Sjokkerende? Neppe. 

Skrevet

Jeg tipper at jeg har mellom 30 og 40 par. 15 av de brukes jevnlig. Resten, som bunadsko, alt med høye hæler og skistøvler, brukes sjeldnere. Jeg tok et røsk i skoskapet for noen måneder siden og kvittet meg med en del par pensko som jeg ikke har brukt på flere år, rett og slett fordi jeg er eldre og ikke gidder å ha krampe i leggene og vondt i føttene bare fordi skoene er lekre. Jeg må innse at tiden med veldig høye hæler er forbi og jeg holder meg til mer moderat høyde til pent. Strengt tatt trenger jeg ikke så mange par, men jeg liker å matche sko til antrekk og jeg liker å ha litt å bytte på. Føttene mine liker det også. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 timer siden):

Du pynter deg tydeligvis aldri. Ei heller går du i skogen eller på fjelltur. Sandaler trenger du sikkert ikke da du sannsynligvis bor i Antarktisk, og bunad har du nok aldri hørt om engang.

Anonymkode: e3e57...259

haha jeg prynter meg jeg men gidder ikke ta på meg vonde pensko som ingen ser uansett

nei jeg går ikke i fjellet det har jeg ikke balanse til da er det krykker neste det gidder jeg ikke igjen men går av og til på plen eller asfalt med vanelig hverdags sko

nei jeg bor overhode ikke i antarktisk, skjønner ikke hvor det kommer fra

jo jeg har hørt om bunad ja men har ikke lyst på et drirt dyrt plagg som alderi blir brukt, hadde død av varme da

men når du er så sur uten noen som helst grunn er vel det fordi du bruker alt for mye penger på sko. luksusfellen??

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

haha jeg prynter meg jeg men gidder ikke ta på meg vonde pensko som ingen ser uansett

nei jeg går ikke i fjellet det har jeg ikke balanse til da er det krykker neste det gidder jeg ikke igjen men går av og til på plen eller asfalt med vanelig hverdags sko

nei jeg bor overhode ikke i antarktisk, skjønner ikke hvor det kommer fra

jo jeg har hørt om bunad ja men har ikke lyst på et drirt dyrt plagg som alderi blir brukt, hadde død av varme da

men når du er så sur uten noen som helst grunn er vel det fordi du bruker alt for mye penger på sko. luksusfellen??

Pensko trenger da ikke å være vonde. Og så skjønner jeg ikke aegumentet om at ingen ser dem, blir du usynlig med dem på? 

Skrevet

8 par. Der inkluderer absolutt alt. Sandaler, treningssko, spinningsko, to par vintersko, to par joggesko. Og et par pensko.

Anonymkode: e3175...6d4

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

nå har ikke jeg vært i bryllup siden jeg var 10 år så di skoene passer meg nok ikke

når jeg går tur bruker jeg sommersko

trening på senter har jeg ikke råd til så da trenger jeg ikke sko til det

gummistøvler har jeg ikke fått kjøpt enda

når jeg skal bort er det sjeldent jeg gidder og bruke pensko, er ingen som ser dem uansett

Takk for at du tok deg bryet. Da skjønner jeg 😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...