Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Hallooo – er det noen som husker at jeg startet denne tråden? Føler meg litt som hun som inviterte til fest og endte opp med at gjestene begynte å krangle i stua… Hva med å svare på mitt innlegg også?

Anonymkode: b331c...9dc

Haha, det skjønner jeg, men vi endte med å forsvare deg i stedet 😂 Hva ville du ha svar på egentlig? Om du er utbrent? Du burde uansett få legen til å starte en ordentlig utredning for å finne årsaken til problemet og utelukke noe alvorlig.. Har du sjekket om du har jernmangel, d-vitaminmangel, B-12 mangel? God bedring uansett ❤️

Anonymkode: 41d54...f31

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Javel. Jeg har selv vært i starten av 30-årene og vært « utbrent». Med litt mer erfaring og motgang, utenlandske inngifte i familien, så ser jeg at jeg kun var uhyre bortskjemt og selvsentrert. Det er greit å føle det, men å få staten til å betale for bagateller,har jeg liten respekt for. Jeg sikter ikke til de som virkelig oppfyller alle kriterier, men de som jeg kjenner godt nol til å si at har hatt for enkle liv og fått en unsunn fokus på seg selv med urealistiske tanker om hva livet innebærer.

Anonymkode: 312bf...60e

Jeg er enig med deg. Jeg har selv vært deprimert, utbrent, sykmeldt, og diverse, som jeg i retrospekt ser at kun skyldtes feil fokus. Likevel, der og da klarte jeg ikke å se det, jeg sov ikke, jeg hadde for vondt, etc. Jeg tror at hvis man skal unngå det, så hjelper det ikke å begynne der og da, mens man er på bunn. Det er i stedet noe man må jobbe for mens man er frisk, for å unngå å komme dit. 

Anonymkode: 35049...55e

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Sånne som deg håper jeg faktisk opplever det HI opplever en gang. For sånt idioti kunne jeg også si før jeg en dag var der selv. Uvitende kaller man sånt. 

Anonymkode: 41d54...f31

Enig! Kommer an på hvilke jobb man har også. Er man lærer eller jobber innenfor helse med en frynsete utbrent kropp så funker ikke det. Med dagens krav er det forventet stor innsats og ingen feil når du er på jobb. Min leder sa engang.. er du ikke frisk nok til å yte 100% når du er på jobb kan dere være hjemme. Mens hun sa i neste setning at man kan jobbe selv om man er litt syk. 
folk skjønte jo ikke hva hun ville frem til. Om jeg drar på jobb nå så klarer jeg å sette meg ned på en stol og ikke klare yte. Da setter jeg kollegaer i beit og brukerne får ikke det de har krav på. I tillegg blir jeg selv dårligere. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er enig med deg. Jeg har selv vært deprimert, utbrent, sykmeldt, og diverse, som jeg i retrospekt ser at kun skyldtes feil fokus. Likevel, der og da klarte jeg ikke å se det, jeg sov ikke, jeg hadde for vondt, etc. Jeg tror at hvis man skal unngå det, så hjelper det ikke å begynne der og da, mens man er på bunn. Det er i stedet noe man må jobbe for mens man er frisk, for å unngå å komme dit. 

Ja det er sant. Men når det skjer ytre belastninger man ikke kan kontrollere som dødsfall, syke barn og der en må kjempe i årevis for å få hjelp og møter avslag på helsehjelp går til slutt en hel familie til grunne og sykmelding blir et faktum. Det er domino effekt. Å ikke gi barn den hjelpen de sårt trenger fører til at barnet blir ytterligere dårlig, og til slutt blir foreldre dårlig. Så systemene vi skryter av fungerer ikke slik de skal 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Ja det er sant. Men når det skjer ytre belastninger man ikke kan kontrollere som dødsfall, syke barn og der en må kjempe i årevis for å få hjelp og møter avslag på helsehjelp går til slutt en hel familie til grunne og sykmelding blir et faktum. Det er domino effekt. Å ikke gi barn den hjelpen de sårt trenger fører til at barnet blir ytterligere dårlig, og til slutt blir foreldre dårlig. Så systemene vi skryter av fungerer ikke slik de skal 

Men derfor må man la være å sette sin lit til systemet og i stedet finne noe som faktisk fungerer. Det å satse på samhold i familien og å klare å skape ro rundt seg når alt stormer, er for eksempel mye mer nyttig. Da hadde man ikke vært så avhengig av systemet, da hadde man heller ikke behøvd å kjempe mot det. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Ja. Jeg husker følelsene og opplevelsene som veldig ekte der og da. Jeg gravde meg selv ned.

Anonymkode: 312bf...60e

Skrevet
Anonym bruker skrev (41 minutter siden):

Men derfor må man la være å sette sin lit til systemet og i stedet finne noe som faktisk fungerer. Det å satse på samhold i familien og å klare å skape ro rundt seg når alt stormer, er for eksempel mye mer nyttig. Da hadde man ikke vært så avhengig av systemet, da hadde man heller ikke behøvd å kjempe mot det. 

For lettere plager - ja. Men alvorlige plager som kreves medisins hjelp så er det forventet at man får hjelp. Hvis ikke hadde det ikke vært helsekøer i Norge, samt tomme sykehus. Man er helt avhengig av systemet når et familiemedlem ikke fungerer. Se for deg en ungdom med anorexia. Familiene stiller opp alt de kan, men det er ikke nok. Eksperter må inn. 
Du mener oppriktig at vi skal betalte skatt og avgifter samtidig godta avsla på helsehjelp når en selv eller de rundt blir syk? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Tror neppe man blir bedre av å gå hjemme i joggebuksen 100% og sulle hele dagene. Være i jobb er bra for psyken. Greier man ikke 100% så iallefall 50%. 

Anonymkode: aadce...e33

Det tenkte jeg og, i mange år. «Alle» sa jo det. Og jeg prøvde å henge med. Det får jeg svi for nå, og jeg blir nok aldri den samme igjen. Hadde jeg fått andre råd, og mer hjelp den gangen, hadde jeg ikke vært 100% ufør i dag.

Anonymkode: 621fc...426

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hallooo – er det noen som husker at jeg startet denne tråden? Føler meg litt som hun som inviterte til fest og endte opp med at gjestene begynte å krangle i stua… Hva med å svare på mitt innlegg også?

Du har ikke noe spørsmål å svare på i HI?

Anonymkode: f216e...a09

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 timer siden):

Blir dere friskere av å gå hjemme? Hjelper det?

Ikke rart man føler seg fjern, rar, asosial og dårlig hukommelse når man aldri møter andre mennesker. 
Hadde det vært en idé å komme seg ut i arbeidslivet igjen?

Anonymkode: 0c2d5...f58

Jeg ble egentlig bare verre av å bare gå hjemme,da begynte jeg å isolere meg helt og ble alvorlig deprimert av å bare gå hjemme å ikke ha noe å gå til,ingen trengte meg. Dagene ble eviglange å det var ikke lenger forskjell på hverdager og helger,noe jeg ikke liker.

Nå er jeg i ett NAV tiltak der jeg stortrives! Nå er jeg heller redd for å ha fri for lenge som i juleferien,for jeg føler jeg må ha noe å gå til for å ha det bra,trenger å ha den faste rutinen.

Sliter forsatt med angst men jeg takler det på en sunnere måte. Jeg kommer meg på jobb selv om jeg har ekstrem angst,for vet at der er det rom for å gå på jobb selv om jeg ikke har det så bra. Å tvinger meg selv til å være litt sosial med de jeg er tryggest på selv i perioder med mye angst. For vet at det egentlig bare blir verre om jeg isolerer meg igjen. 

Anonymkode: b83ed...20b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...