Gå til innhold

Rar lukt på rommet til 13 åringen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en datter på 13, om den siste tiden har det vært en rar lukt på rommet hennes.

Hun sier det er parfyme og neglelakk,men det stemmer ikke helt med lukten.

Begynner å misstenke av det kan være verping. 

På torsdag skal hun være borte hele dagen.

Hadde dere da lett gjennom hele rommet hennes?

Anonymkode: 7ff0b...319

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Verping? mener du vaping?

Hva lukter det da?

Anonymkode: 32d6c...d01

Skrevet

Nei, hadde ikke brutt tilliten med å snoke. Det er ikke greit. Barna må få ha sitt privatliv. 

Anonymkode: b32bf...7a4

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Verping? mener du vaping?

Hva lukter det da?

Anonymkode: 32d6c...d01

Ja, det gjør jeg.

En slik søtlig rar lukt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Nei, hadde ikke brutt tilliten med å snoke. Det er ikke greit. Barna må få ha sitt privatliv. 

Anonymkode: b32bf...7a4

Samtidig så skal vi som foreldre passe på barna og hun er bare 13

Skrevet

Du kan evt ta en ordentlig vask inn på der så ser du om lukten forsvinner.

Anonymkode: e7cbe...d90

Skrevet

Hadde tatt en skikkelig rundvask, skifta på senga osv. I en slik runde kan man alltids også ‘finne’ noe😀 

(ved mistanke om noe ungdommene er for unge til eller som er ulovlig ryker det litt i privatlivet. så lenge de bor under mitt tak) 

Anonymkode: 6d70a...80c

Skrevet

Jeg synes du skal si rett ut at du ikke synes det lukter parfyme og at du lurer på hva det er. Om hun enten røyker hasj eller vaper er det noe du som forelder må vite for å kunne hjelpe henne eller styre henne i riktig retning. 
Er det parfyme det lukter får hun vise deg hvilken parfyme det er.

Anonymkode: 678ab...f75

Skrevet

Søtlig lukt- sikker på at det ikke lukter hasj? 

Anonymkode: 7eea6...815

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Vi har en datter på 13, om den siste tiden har det vært en rar lukt på rommet hennes.

Nei hadde ikke lett igjennom rommet hennes. Her i huset respekterer vi alle privatlivet, ingen går igjennom rommet til noen andre

Hadde spurt henne igjen om det ikke kan være noe annet enn parfyme og neglelakk. Og sagt at jeg/vi ikke blir sint på henne om det er noe annet som feks tobakk eller hasj/weed.
Vi stoler på barna nå de sier noe og de vet at de kan si hva som helst til oss, noe de også gjør.

Anonymkode: 99016...b0e

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Nei hadde ikke lett igjennom rommet hennes. Her i huset respekterer vi alle privatlivet, ingen går igjennom rommet til noen andre

Hadde spurt henne igjen om det ikke kan være noe annet enn parfyme og neglelakk. Og sagt at jeg/vi ikke blir sint på henne om det er noe annet som feks tobakk eller hasj/weed.
Vi stoler på barna nå de sier noe og de vet at de kan si hva som helst til oss, noe de også gjør.

Snakk om å være naive da. Vi og stolte på datteren vår helt til vapen lå på senga hennes, den hadde hun glemt å gjemme. 

De er barn, det er vårt hus og mistenker jeg vaping eller hasj så leiter jeg på rommet. Vaping er et stort problem. Så da ryker det litt privatliv altså. 18 år, jaja, men 13 år...

Anonymkode: 52e41...dfb

Skrevet

Hasj

Anonymkode: 3712b...f4c

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Søtlig lukt- sikker på at det ikke lukter hasj? 

Anonymkode: 7eea6...815

Jeg vet hvordan hasj lukter og det er ikke det.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Hasj

Anonymkode: 3712b...f4c

Det er ikke det, det vet jeg hvordan  lukter

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Jeg vet hvordan hasj lukter og det er ikke det.

HI

Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er ikke det, det vet jeg hvordan  lukter

HI

Som mor så datter. Eplet faller sjelden langt fra stammen.

Anonymkode: 74f61...af9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Er dattera di like løk som deg, da?

Jeg vet også hvordan hasj lukter, men jeg har aldri røyka det selv.

Anonymkode: e43f7...c61

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det at jeg utmerket vet hvordan det lukter er siden jeg var natteravner tidligere og tok noen i å røyke hasj. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Rapportert

Anonymkode: e06b6...f4b

Skrevet
51 minutes ago, Anonym bruker said:

Snakk om å være naive da. Vi og stolte på datteren vår helt til vapen lå på senga hennes, den hadde hun glemt å gjemme. 

De er barn, det er vårt hus og mistenker jeg vaping eller hasj så leiter jeg på rommet. Vaping er et stort problem. Så da ryker det litt privatliv altså. 18 år, jaja, men 13 år...

Anonymkode: 52e41...dfb

Naive? Her har vi visst at barna har prøvd å røyke fra de 13-14, de fortalte det til oss

Skrevet
32 minutes ago, Anonym bruker said:

For noe tull!

Er ikke vanskelig å kjenne igjen lukta av hasj eller weed, trenger ikke å bruke det selv for å kjenne igjen...

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Du kan jo fint rydde rommet hennes, vaske, bare si det lukta. Så ser du om det dukker opp noe. Hun er jo bare 13år

Skrevet
J_29 skrev (3 minutter siden):

Du kan jo fint rydde rommet hennes, vaske, bare si det lukta. Så ser du om det dukker opp noe. Hun er jo bare 13år

Er litt det jeg også tenker.

HI

Skrevet

Her lukter også rommet til tenåringsdatteren, av parfyme, kremer, self-tan etc. lukter ikke likt en dag. Søtt, surt, tungt, rent, så kan være mange ting som ikke nødvendigvis er det en mistenker. Men ja, vask litt godt (og se litt etter imrns du gjør det, sett eventuelt også inn en blanding av vann og eddik for å ta bort lukt uten å tilføre mer parfymert, så ser du etterpå.

Anonymkode: 2c0c3...47c

Skrevet

Det kan ikke være hun selv som avgir en lukt? Vet de er tenåringer og man kan lukte litt rart i denne perioden. Svigerinnen min har det problemet med ene datteren hennes.. hun også kjente det luktet merkelig på rommet hennes og vasket det helt ned og lukta forsvant.. men så dagen etterpå var den der igjen etter datteren hadde vert på rommet. Man kan få en spesiell kroppslukt av hormoner osv 

Anonymkode: b079d...b23

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Foreldreansvaret trumfer retten på privatliv. Hvis man mistenker at 13 åringen vaper så gjør man det som må til for å få slutt på det! Ærlig talt!!! 13 år!!!

Anonymkode: 32852...20c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...