Anonym bruker Skrevet 14. april 2025 #1 Skrevet 14. april 2025 Han har fått vært ute på terrassen og ute i bånd litt fordi han er en rastløs og nokså krevende kattunge. Veeeldig mye energi og utforsker alt han kommer over. Nå går han og mjauer konstant, skraper på terrassedør og ytterdør. Vi slipper han litt ut på terrassen, men han prøver å kommer seg videre ut i «det fri». Prøver å aktivisere han hjemme, men nytteløst. Hva gjør vi? 🥵 Blir gal av mjauingen! Anonymkode: 360c1...e2e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2025 #2 Skrevet 14. april 2025 Jeg slapp vår ut. Gikk helt fint Anonymkode: 936a6...ee8
Anonym bruker Skrevet 14. april 2025 #3 Skrevet 14. april 2025 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Jeg slapp vår ut. Gikk helt fint Anonymkode: 936a6...ee8 Når den var bare 5 mnd? Hi Anonymkode: 360c1...e2e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2025 #4 Skrevet 14. april 2025 Du må bare stå i det, de kan være veldig intense og masete, den jamringen er til å bli gal av. Anonymkode: 2700f...b2d
Anonym bruker Skrevet 14. april 2025 #5 Skrevet 14. april 2025 Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg slapp vår ut. Gikk helt fint Anonymkode: 936a6...ee8 Ikke 5 mnd vel, den har jo ikke stedsans engang da. Anonymkode: 2700f...b2d
Anonym bruker Skrevet 14. april 2025 #6 Skrevet 14. april 2025 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Du må bare stå i det, de kan være veldig intense og masete, den jamringen er til å bli gal av. Anonymkode: 2700f...b2d Det er helt ekstremt. Den mjauer noe helt intenst hele dagene. Har hatt katt før, men aldri opplevd lignende 😬 Hi Anonymkode: 360c1...e2e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2025 #7 Skrevet 14. april 2025 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Ikke 5 mnd vel, den har jo ikke stedsans engang da. Anonymkode: 2700f...b2d Jo. Gått fint med begge kattene Anonymkode: 936a6...ee8
Anonym bruker Skrevet 14. april 2025 #8 Skrevet 14. april 2025 Vår på 7 måneder måtte få slippe ut. Han var helt bananas. Vi bor helt trygt da, bortsett fra andre dyr. Vi har en voksen katt også. Lille pus henger bare rundt huset og vi tar han inn før det blir mørkt. 5 måneder er ungt da. Hold ut litt til. Ha han i bånd ute? Anonymkode: 08f4b...48b
Anonym bruker Skrevet 14. april 2025 #9 Skrevet 14. april 2025 Det er veldig vanlig, og utrolig slitsomt. Særlig nå som det går mot vår og sommer. Husker katta til mamma også var sånn, de måtte stenge den i et annet rom når de luftet, huske å lukke døra til gangen før de åpnet utgangsdøra osv. Den var helt desperat etter å ut. Det er vel litt individuelt når de blir kjønnsmodne, for de blir veldig rastløse når det skjer... Har du chippet, vaksinert og sterilisert enda? Det må jo gjøres før den slippes ut. Mener mamma sin var 7-8 mnd da de begynte la den være med ut på verandaen uten sele. Det var høysommer, dørene sto åpne og den hatet selen. Den gikk ikke langt, bare rundt huset. Retningssansen er vel ferdig utviklet rundt 9 mnd, så den bør ikke være ute alene før den tid. Anonymkode: 37aeb...d1f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2025 #10 Skrevet 14. april 2025 Kattene til naboen har vært ute siden de var små. De har aldri gått seg bort. Kan aldri huske at noen holdt kattunger inne til de var voksne da jeg var barn. De holdt seg jo rundt huset og fant jo alltid hjem. Har kattene blitt dummere med årene? Anonymkode: 3c1ae...500
Anonym bruker Skrevet 14. april 2025 #11 Skrevet 14. april 2025 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Det er veldig vanlig, og utrolig slitsomt. Særlig nå som det går mot vår og sommer. Husker katta til mamma også var sånn, de måtte stenge den i et annet rom når de luftet, huske å lukke døra til gangen før de åpnet utgangsdøra osv. Den var helt desperat etter å ut. Det er vel litt individuelt når de blir kjønnsmodne, for de blir veldig rastløse når det skjer... Har du chippet, vaksinert og sterilisert enda? Det må jo gjøres før den slippes ut. Mener mamma sin var 7-8 mnd da de begynte la den være med ut på verandaen uten sele. Det var høysommer, dørene sto åpne og den hatet selen. Den gikk ikke langt, bare rundt huset. Retningssansen er vel ferdig utviklet rundt 9 mnd, så den bør ikke være ute alene før den tid. Anonymkode: 37aeb...d1f Betyr det at jeg kan slippe ut vår på 9 måneder? Hun er helt desperat og jeg blir gal av å holde dørene igjen hele tiden. Må låse innerdørene. Hun hopper opp og åpner dem. Anonymkode: 16bff...93d
Anonym bruker Skrevet 14. april 2025 #12 Skrevet 14. april 2025 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Betyr det at jeg kan slippe ut vår på 9 måneder? Hun er helt desperat og jeg blir gal av å holde dørene igjen hele tiden. Må låse innerdørene. Hun hopper opp og åpner dem. Anonymkode: 16bff...93d Ja, det hadde jeg gjort. Sitt ute sammen med henne de første gangene, så tar hun utgangspunkt i deg og stemmen din når hun utvider horisonten sin litt og litt Ta henne ut i regnvær også nå før hun går langt, så slipper hun bli overrasket av det for første gang når hun er ute på eventyr alene. Anonymkode: 37aeb...d1f
Anonym bruker Skrevet 14. april 2025 #13 Skrevet 14. april 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er veldig vanlig, og utrolig slitsomt. Særlig nå som det går mot vår og sommer. Husker katta til mamma også var sånn, de måtte stenge den i et annet rom når de luftet, huske å lukke døra til gangen før de åpnet utgangsdøra osv. Den var helt desperat etter å ut. Det er vel litt individuelt når de blir kjønnsmodne, for de blir veldig rastløse når det skjer... Har du chippet, vaksinert og sterilisert enda? Det må jo gjøres før den slippes ut. Mener mamma sin var 7-8 mnd da de begynte la den være med ut på verandaen uten sele. Det var høysommer, dørene sto åpne og den hatet selen. Den gikk ikke langt, bare rundt huset. Retningssansen er vel ferdig utviklet rundt 9 mnd, så den bør ikke være ute alene før den tid. Anonymkode: 37aeb...d1f Han er chippet, vaksinert og kastrert ja 😊 Hi Anonymkode: 360c1...e2e
Anonym bruker Skrevet 14. april 2025 #14 Skrevet 14. april 2025 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Han er chippet, vaksinert og kastrert ja 😊 Hi Anonymkode: 360c1...e2e Da er det jo ikke hormoner som gir denne utferdstrangen, men personligheten hans Jeg ville luftet han i sele rundt husveggen og i hagen så han ble kjent med luktene der ute og slipt han ut når det gikk mot sommeren. Anonymkode: 37aeb...d1f
Anonym bruker Skrevet 15. april 2025 #15 Skrevet 15. april 2025 Ikke slipp katten ut alene uten bånd enda. Kattene har ikke ferdig utviklet stedsans før de er nærmere 1 år. https://www.agria.no/katt/artikkel/om-katt/tenk-pa-dette-for-du-slipper-ut-katten/ https://www.anicura.no/for-dyreeiere/katt/fakta-og-rad/nar-kan-katten-min-ga-ut-alene/ Anonymkode: 3c8be...c3f
Anonym bruker Skrevet 15. april 2025 #16 Skrevet 15. april 2025 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Ikke slipp katten ut alene uten bånd enda. Kattene har ikke ferdig utviklet stedsans før de er nærmere 1 år. https://www.agria.no/katt/artikkel/om-katt/tenk-pa-dette-for-du-slipper-ut-katten/ https://www.anicura.no/for-dyreeiere/katt/fakta-og-rad/nar-kan-katten-min-ga-ut-alene/ Anonymkode: 3c8be...c3f INGEN problem her. Begge var 5 mnd da de gikk ut alene. Anonymkode: 936a6...ee8
Anonym bruker Skrevet 15. april 2025 #17 Skrevet 15. april 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): INGEN problem her. Begge var 5 mnd da de gikk ut alene. Anonymkode: 936a6...ee8 Du var heldig, det betyr ikke at det var lurt. Anonymkode: 2700f...b2d
Anonym bruker Skrevet 15. april 2025 #18 Skrevet 15. april 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ikke slipp katten ut alene uten bånd enda. Kattene har ikke ferdig utviklet stedsans før de er nærmere 1 år. https://www.agria.no/katt/artikkel/om-katt/tenk-pa-dette-for-du-slipper-ut-katten/ https://www.anicura.no/for-dyreeiere/katt/fakta-og-rad/nar-kan-katten-min-ga-ut-alene/ Anonymkode: 3c8be...c3f Jeg har sluppet mine katter ut LENGE før de har vært 1 år gamle. Har gått helt fint! Anonymkode: e7de9...443
Anonym bruker Skrevet 15. april 2025 #19 Skrevet 15. april 2025 Men hva med de kattene som bor på gård? Husker kattene gikk fritt og fikk kattunger som de gjemte i fjøset f.eks, alltid gøy å gå på leit etter de. De var jo aldri inne i hus de. De holdt seg jo rundt på gården. Jeg spør av nysgjerrighet. Anonymkode: 32770...be6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå