Anonym bruker Skrevet 14. april #1 Skrevet 14. april I perioder våkner jeg opp med noe som føles som fylleangst. Det er ikke veldig sterkt slik at det hindrer meg i noe, men det er plagsomt og ubehagelig. Jeg klarer ikke finne et mønster for hva det er som gjør dette. Det skjer aldri i løpet av dagen. Dette er noe jeg våkner med og det forsvinner innen 1-3 timer. Det føles som sagt som dopamin-underskudd, men jeg klarer ikke relatere det til noe jeg har gjort, spist eller drukket. Om noe, som opptrer det aldri i vanskelige perioder. Jeg har stått i vanskelige perioder med alvorlig sykdom, mye ansvar og død og da opplever jeg ikke slike ting. En periode lurte jeg på om jeg fikk det av å spise søtt på kvelden, men når jeg fulgte med på det stemte ikke det så godt likevel. Jeg lurer litt på om jeg opplever det oftere når jeg legger på meg. Kanskje det kan ha noe med insulin-prosessen å gjøre? Det skjer oftere etter sosiale lag med mat/snacks (uten alkohol) enn ellers. Kanskje hjernen min er dårligere på å regulere dopamin slik at om jeg har det kjekt en kveld så kan det bli ubehagelig neste morgen? Jeg har et sosialt liv. Så det er stor hovedvekt av sosiale treff der dette ikke skjer etterpå. Jeg har hatt det i mange år (sikkert 20). I perioder kan jeg ha det noen dager på rad, så kan det gå flere måneder til neste gang. Noen ganger kommer det noen dager hver uke I ukesvis. Andre dager er det enkeltdager. En natt våknet jeg med det, men sovnet igjen og det var borte da jeg våknet igjen. Er det noen andre som kjenner til noe slikt og vet hva det kommer av? Anonymkode: 41fc6...e4a
Anonym bruker Skrevet 14. april #2 Skrevet 14. april Har du slitt med dette i 20 år..? Og ikke lurt på det før? Anonymkode: e3db0...d78
Anonym bruker Skrevet 14. april #3 Skrevet 14. april Anonym bruker skrev (15 minutter siden): Har du slitt med dette i 20 år..? Og ikke lurt på det før? Anonymkode: e3db0...d78 Jeg har lurt på det før, men jeg har ikke spurt her før. Har ikke funnet noen forklaring så tenkte å høre om noen her kanskje hadde noe info. Jeg sliter ikke med det. Det er ikke så ofte og det er ikke så voldsomt. Men det er ubehagelig. Jeg spør litt fordi det hadde vært greit å unngå om det er mulig. Og av nysgjerrighet. Anonymkode: 41fc6...e4a
Anonym bruker Skrevet 14. april #4 Skrevet 14. april Anonym bruker skrev (11 timer siden): I perioder våkner jeg opp med noe som føles som fylleangst. Det er ikke veldig sterkt slik at det hindrer meg i noe, men det er plagsomt og ubehagelig. Jeg klarer ikke finne et mønster for hva det er som gjør dette. Det skjer aldri i løpet av dagen. Dette er noe jeg våkner med og det forsvinner innen 1-3 timer. Det føles som sagt som dopamin-underskudd, men jeg klarer ikke relatere det til noe jeg har gjort, spist eller drukket. Om noe, som opptrer det aldri i vanskelige perioder. Jeg har stått i vanskelige perioder med alvorlig sykdom, mye ansvar og død og da opplever jeg ikke slike ting. En periode lurte jeg på om jeg fikk det av å spise søtt på kvelden, men når jeg fulgte med på det stemte ikke det så godt likevel. Jeg lurer litt på om jeg opplever det oftere når jeg legger på meg. Kanskje det kan ha noe med insulin-prosessen å gjøre? Det skjer oftere etter sosiale lag med mat/snacks (uten alkohol) enn ellers. Kanskje hjernen min er dårligere på å regulere dopamin slik at om jeg har det kjekt en kveld så kan det bli ubehagelig neste morgen? Jeg har et sosialt liv. Så det er stor hovedvekt av sosiale treff der dette ikke skjer etterpå. Jeg har hatt det i mange år (sikkert 20). I perioder kan jeg ha det noen dager på rad, så kan det gå flere måneder til neste gang. Noen ganger kommer det noen dager hver uke I ukesvis. Andre dager er det enkeltdager. En natt våknet jeg med det, men sovnet igjen og det var borte da jeg våknet igjen. Er det noen andre som kjenner til noe slikt og vet hva det kommer av? Anonymkode: 41fc6...e4a Dopamin har nok lite med saken å gjøre. Underskudd på dopamin gir parkinsonssymptomer. Vil tro at du har hatt mareritt du ikke husker og at angsten sitter i kroppen de første timene etter du har stått opp. Anonymkode: 844de...84f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå