Gå til innhold

Hvordan bli kvitt dødsangst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sliter mye med angst, og spesielt angsten fra å dø fra de jeg er glad i.. Også at noe skal skje mine nærmeste. Til tider klarer jeg å dytte det bort, mens andre ganger bare ramler det over meg og jeg får nesten panikk. Har helseangst, og hver gang jeg kjenner på en liten ting, som et "lyn" eller"stikk" i hodet, hjerteområdet eller andre ting som ikke er vanlig, så går jeg rett til worst case senario med en gang. Og selv om jeg innerst inne vet det er tåpelig, så klarer jeg ikke alltid roe meg selv ned. Snakker med min samboer om det, og han hjelper  ofte å få meg på rette tanker igjen. Men funker ikke alltid. Har gått til psykolog, og psykiatrisk sykepleier på samtaler over lengre tid. Har en pause nå. Og har lært en del teknikker eg jobber med. Men er så mye som skjer at alt tar overhånd. Er det mye stress, går det lett i krisemodus. Mitt ene barn har vert mye syk hele livet og det var der angsten først begynte. Men den har vel ligget å lurt under overflaten lenge før det også. Er det andre som sliter med det samme? Hva gjør dere? Er til fastlegen omtrent en gang i mnd for oppfølging av både meg og barn, pga div. Så jeg blir jo tatt vare på der og. 

Anonymkode: 0af62...362

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...