Gå til innhold

Pynter du til påske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og når pynter du til påske?

Jeg har pyntet denne helga her med egg i flere varianter, kyllinger (noen av dorull og filt fra ungene gikk i barnehagen), tulipaner og løpere i vårgrønt. Jeg har ikke mye påskepynt, og jeg setter fram litt mindre hvert år, men noe synes jeg det er koselig å ha framme.

Skrevet

Ikke så mye. Har en gul potte, noen kyllingfigurer, en gul duk, 4-5 hjemmemalte egg, noen gule kubbelys og 2 påskeegg som står på bordet med godteri i.

Anonymkode: 00bf4...d1f

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Ikke så mye. Har en gul potte, noen kyllingfigurer, en gul duk, 4-5 hjemmemalte egg, noen gule kubbelys og 2 påskeegg som står på bordet med godteri i.

Anonymkode: 00bf4...d1f

Himmel og hav skrev (3 timer siden):

Og når pynter du til påske?

Jeg har pyntet denne helga her med egg i flere varianter, kyllinger (noen av dorull og filt fra ungene gikk i barnehagen), tulipaner og løpere i vårgrønt. Jeg har ikke mye påskepynt, og jeg setter fram litt mindre hvert år, men noe synes jeg det er koselig å ha framme.

Pynter med en del små kyllinger og gule duker, så lager vi ett "påsketre" som er kvister vi henger fjær og egg i. Blitt en viktig tradisjon for ungene 😊

Anonymkode: 97cdb...42b

Skrevet

Pynter litt. Gule duker og en hvit duk m/ broderte påskeliljer som mormor har brodert. Noen gule lys, en kurv med gamle påskeegg og ett par kyllinger 

Anonymkode: 4baaf...c65

Skrevet

Har en liten eske med pynt som kommer frem. Pynter ikveld da barna kommer hjem fra påskeferie imorgen kveld.

Anonymkode: a3872...004

Skrevet

Jeg klippet av noen greiner forsythia i går, og pyntet med egg. Har noen få kyllinger fra barna gikk i barnehagen som fortsatt lever. Gule tulipaner inne og påskeliljer i krukke ute. 

Skrevet

Ja, pynter litt til påske, men tar ikke like mye av som til jul 😆 Pynter som regel palmehelga. Synes det er en fin tradisjon å ta med videre.

Anonymkode: fac71...c28

Skrevet

Absolutt. Alle ungenes egg, kyllinger og uidentifiserbare-men-gule påskeprosjekter gjennom tidene, den gule hekla eggevarmerhøna, alt som har landet her av kyllinger/kyllingliknende saker, og tre påskeduker fremme - en fra min bestemor, en laget til meg av en venninne og en herlig syttitallskreasjon jeg kom over. Og selvsagt en vase med gåsungekvister og malte egg fra alle tidsaldre.

Skrevet

Litt av pynten ungene har laget opp gjennom årene. De pleier tape fast papirkyllinger og egg på vinduene i stua. Litt jalla men mye gode minner. 
I tillegg har vi et stort fat med egg vi har malt og pyntet opp gjennom årene. 
Så gule lys selvsagt. 
Viktigste for meg er å vaske stue, skifte trekk på sofaen og puter. Lyse lette gardiner og påskeliljer og tulipaner planter i krukker på trappa. 

Skrevet

Nei 

Anonymkode: bda13...9e2

Skrevet

Ja, men ikke så mye. Litt påskepynt ungene har laget oppgjennom årene, gule blomster, små påskeegg. 

Skrevet

Nei, det har jeg aldri gjort heller. Da ungene vår små lot jeg selvfølgelig pynten de laget få stå framme den påsken, men ellers ikke.

Anonymkode: c759a...3fb

Skrevet

Ja, litt påske må vi ha. Jeg pynter gjerne helgen før påske, så har hatt pynten oppe en drøy uke. 2,5 uke med pynt synes jeg vi må ha.

Akkurat nå har jeg et fat på stuebordet med en høne, en gul telysestake og et høyt lysegrønt lys. På spisebordet har jeg en bukett gule blomster og et brett med to kyllinger, et metallegg, en gul telysestake og en liten harepus. På skjenken har jeg et brett med et porselenegg, et høyt gult lys og tre små kaniner.

På et hjørnebord har jeg en gul duk som oldemor heklet, og noen kyllinger fra barnehagetiden. Har noe påskepynt fra barnehagen i kjøkkenvinduet også, sammen med bunnen av en sånn lilla eggekartong det har vært sjokoladeegg i. I den har jeg fire halve eggeskall med bomull og karse.

Anonymkode: d0772...ba9

Skrevet

Nei, pynter ingenting. Påsken betyr ikke annet for oss enn fri. Har ingen tradisjoner knyttet til den, annet enn at ungene får påskeegg. Da de var små, lot vi selvsagt pynten de laget stå fremme. 

Anonymkode: b0f9c...fe8

Skrevet

Jeg har malte påskeegg, påskeduker og gule tulipaner. Og så har jeg en liten samling egghøner som får lufte seg. 

Skrevet

Nei. Det er den mest hektiske tiden på året, jeg er fornøyd hvis jeg klarer å holde unna klesvask og lage middag 😅 Har ikke helt opparbeidet meg noe forhold til den høytiden. 

Anonymkode: 63dbf...2b4

Skrevet

Ja, det er jeg vant til. Påskeduker på alle bord og skjenker, påskeris fullt av pynt og fjær, gule lys og påskepynt ellers i massevis. Så blomster: gule tulipaner og narsisser. Jeg baker, men ikke så mye som til jul, men alltid brød, rundstykker, ulik gjærbakst, gulrotkake og også "storkaker", ofte bløtkake og en annen. Vi har godt pålegg og gode middager. Vi har mye besøk gjennom hele påsken, og jeg liker å kunne servere noe skikkelig godt. Påske er en hærlig avslappende høytid!

Anonymkode: 2890a...8bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...