Anonym bruker Skrevet 13. april #1 Skrevet 13. april Jeg har nok vært ganske naiv, vokst opp med foreldre som alltid gjorde det rette og oppførte seg. Så blir en voksen, oppdager at ikke alle har gode intensjoner, men fremdeles tiltro til at samfunnet stopper de verste. Men erfaringen siste årene, et menneske får holde på i åresvis. Med varsler, medlemsforening kjenner til det, offentlige kjenner til det, tilsynsmyndighet kjenner til det. På tross at en hver reaksjon er nesten sjokkert, men det er ikke lov, er det ingen av de som har myndighet som faktisk stanser det. Mye er dokumentert, mye er sporbart og åpenlyst. Det har kostet flere titalls mennesker mange hundretusen. Nå som dette får fortsette blir det fort snakk om millioner. Men allikevel, ingen konsekvenser, ingen som tar tak i varslene. Jeg sliter skikkelig med å akseptere at vi har et samfunn som gjør så lite for å stoppe mennesker som utnytter andre. Ikke noe egentlig spørsmål det her, mer frustrasjon. Det blir meningsløst med lover, hvis du kan bryte de om og om igjen uten konsekvenser. Anonymkode: 4850b...b7f
Anonym bruker Skrevet 13. april #3 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ok Anonymkode: 6886a...877 Du er en sann fryd for forumet. Anonymkode: 97d09...555
Anonym bruker Skrevet 13. april #4 Skrevet 13. april Noen mennesker har en egen evne til å åle seg ut av det meste desverre, Mye av straffene i Norge er bare en vits, og lite avskrekkende for nye lovbrudd. Anonymkode: 97d09...555
Anonym bruker Skrevet 13. april #6 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Noen mennesker har en egen evne til å åle seg ut av det meste desverre, Mye av straffene i Norge er bare en vits, og lite avskrekkende for nye lovbrudd. Anonymkode: 97d09...555 Det som skremmer meg. Da blir det i realiteten rett frem for de som vil. Det er vel det de har forstått som jeg ikke forstod før nå. Det vil alltid være en naiv og tillitsfull person å utnytte. Falsk trygghet er nesten verre en å vite at det er utrygt, er vel hva jeg sitter igjen med. Jeg må nok finne en måte å riste det av, men jeg må innrømme dette var en kjip lærdom i livet. Anonymkode: 4850b...b7f
Anonym bruker Skrevet 13. april #7 Skrevet 13. april Hva med å anmelde dette? Anonymkode: ea925...def
Anonym bruker Skrevet 13. april #8 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (40 minutter siden): Hva med å anmelde dette? Anonymkode: ea925...def Jeg har selv ikke grunnlag for å anmelde (blir kun vitne). Men det er anmeldt av andre. Og henlagt. Det er en person som kunne anmeldt med en sak som jeg tror ville blitt fulgt opp, men denne personen er dessverre nede psykisk og har ikke overskuddet. Anonymkode: 4850b...b7f
Anonym bruker Skrevet 13. april #9 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du er en sann fryd for forumet. Anonymkode: 97d09...555 Ok Anonymkode: 6886a...877
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå