Anonym bruker Skrevet 13. april #1 Skrevet 13. april Nå er jeg midt i 40-årene, men har opplevd noe i det siste som jeg synes er en miks av interessant og litt skummelt. På grunn av store søvnvansker, får jeg en medisin som begynner å virke omtrent 1,5 time etter at jeg tar den. Hvis jeg legger meg omtrent da, og ender opp med å ha sex med mannen min, husker jeg lite eller ingenting av det dagen etterpå. Det er veldig likt som når man har vært skikkelig full og bare husker et og annet bruddstykke. Etter noen få slike ganger har vi naturligvis justert litt på det slik at vi legger oss tidligere hvis vi vil ha sex, eller jeg venter litt ekstra med medisinen. Poenget er morgenen etter disse episodene. Jeg kan kjenne at jeg har hatt sex (litt mer klissete), og kan gjerne huske et glimt eller to, men ellers er alt helt borte fra hukommelsen min, som i et blackout, akkurat som da jeg som ung fikk av og til om jeg drakk altså mye. Mannen min derimot kan fortelle at jeg virket helt våken, meg selv og var ivrig deltakende. Siden jeg vet at jeg alltid er slik når vi har sex, og vi har vært sammen i 28 år, så har jeg naturligvis ikke noen grunn til å mistro ham. Men jeg har likevel ikke kunne unngå å tenke på en del av disse sakene der jenter anmelder gutter for voldtekt, hvor begge har vært beruset og hvor de har ulike versjoner av hva som skjedde, spesielt hvis hun husker veldig lite. Jeg tviler ikke på at altfor mange jenter opplever voldtekt i slike situasjoner, men etter de erfaringene jeg har hatt selv hvor jeg bare husker små glimt, er det likevel litt skremmende å tenke på at om det samme hadde skjedd med en ukjent mann, så tror jeg fort at jeg kunne følt meg voldtatt fordi jeg ikke husket noe, mens han da faktisk ville snakket sant rundt at jeg virket både våken og svært samtykkende og ivrig. Det er i hvert fall en skikkelig tankevekker rundt det å advare både jenter og gutter mot å ha sex når de selv og/eller den andre er beruset eller ruset i noen som helst form. Jeg har i hvert fall tatt en ekstra prat med mine egne ungdommer om dette, uten å nevne egen erfaring som beskrevet over her, men mer rundt hvor lett det er å komme i en situasjon der man kanskje ikke husker helt og derfor kan risikere å føle at man har blitt voldtatt eller bli beskylt for å voldta. Jeg oppfordrer egentlig alle foreldre til ungdommer å ta en slik prat, hvis dere ikke allerede har gjort det. Anonymkode: 17466...0bc
Anonym bruker Skrevet 13. april #2 Skrevet 13. april Vil tro dette er Stilnoct? Jeg tar samme medisinen, og dette er det helt konkret advart mot i pakningsvedlegget. Jeg fikk en gang litt for lite søvn på den, og husket ikke bussturen til jobb eller at jeg hadde sminket meg. Du bør sikre åtte timer søvn for å unngå hukommelsestap og hallusinasjoner. Ja, det er nok veldig likt opplevelsen av blackout i fylla. At sex på sørpefylla er mindre lurt, er noe formidler til mine sønner. Anonymkode: 4ccab...978
Anonym bruker Skrevet 13. april #3 Skrevet 13. april Det er mange slike saker og der det er ord mot ord dømmes gutten til fengsel på grunn av lov om samtykke...i praksis er det omvendt bevisbyrde, hvor gutten må bevise uskyld. For eksempel sak (HR-2023-535-A), høyesterett dømte en ung gutt til fengsel i ett år og åtte måneder. Kvinnen mente han hadde brukt hånden hennes for å onanere seg mens hun sov. Han mente hun hadde onanert han frivillig. Hun ble trodd, han ble fengslet. Du må anmelde, mannen din bryter loven. Samtykket ditt er ikke gyldig. Anonymkode: d8bca...92d
Anonym bruker Skrevet 13. april #4 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er mange slike saker og der det er ord mot ord dømmes gutten til fengsel på grunn av lov om samtykke...i praksis er det omvendt bevisbyrde, hvor gutten må bevise uskyld. For eksempel sak (HR-2023-535-A), høyesterett dømte en ung gutt til fengsel i ett år og åtte måneder. Kvinnen mente han hadde brukt hånden hennes for å onanere seg mens hun sov. Han mente hun hadde onanert han frivillig. Hun ble trodd, han ble fengslet. Du må anmelde, mannen din bryter loven. Samtykket ditt er ikke gyldig. Anonymkode: d8bca...92d Selvsagt skal hun ikke anmelde sin mann. Hvordan skal han vite at hun ikke kommer til å huske det som skjer, når hun virker helt våken? Anonymkode: 84470...8b7
Anonym bruker Skrevet 13. april #5 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Selvsagt skal hun ikke anmelde sin mann. Hvordan skal han vite at hun ikke kommer til å huske det som skjer, når hun virker helt våken? Anonymkode: 84470...8b7 Mannen er forpliktet til å forsikre seg om at samtykket er reelt. Visse medisiner kan gjøre at hun ikke husker alt i ettertid eller har svekket dømmekraft, selv om hun virker våken og klar. Det betyr at samtykket ikke var reelt og han skulle avstått fra sex. Han har dermed begått den straffbare handlingen "uaksom voldtekt" iht. lov om samtykke og må anmeldes. Anonymkode: d8bca...92d
Anonym bruker Skrevet 13. april #6 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Det er mange slike saker og der det er ord mot ord dømmes gutten til fengsel på grunn av lov om samtykke...i praksis er det omvendt bevisbyrde, hvor gutten må bevise uskyld. For eksempel sak (HR-2023-535-A), høyesterett dømte en ung gutt til fengsel i ett år og åtte måneder. Kvinnen mente han hadde brukt hånden hennes for å onanere seg mens hun sov. Han mente hun hadde onanert han frivillig. Hun ble trodd, han ble fengslet. Du må anmelde, mannen din bryter loven. Samtykket ditt er ikke gyldig. Anonymkode: d8bca...92d Dette korstoget ditt er utrolig trøttendes. Anonymkode: fee22...a30
Anonym bruker Skrevet 13. april #7 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Mannen er forpliktet til å forsikre seg om at samtykket er reelt. Visse medisiner kan gjøre at hun ikke husker alt i ettertid eller har svekket dømmekraft, selv om hun virker våken og klar. Det betyr at samtykket ikke var reelt og han skulle avstått fra sex. Han har dermed begått den straffbare handlingen "uaksom voldtekt" iht. lov om samtykke og må anmeldes. Anonymkode: d8bca...92d Latterlig! Skal man alltid ta blodprøve av kvinnen før sex da, mener du? Anonymkode: 84470...8b7
Anonym bruker Skrevet 13. april #8 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Mannen er forpliktet til å forsikre seg om at samtykket er reelt. Visse medisiner kan gjøre at hun ikke husker alt i ettertid eller har svekket dømmekraft, selv om hun virker våken og klar. Det betyr at samtykket ikke var reelt og han skulle avstått fra sex. Han har dermed begått den straffbare handlingen "uaksom voldtekt" iht. lov om samtykke og må anmeldes. Anonymkode: d8bca...92d Du ødelegger så utrolig mange tråder. Hi har et viktig poeng og deler av sin erfaring, men du evner ikke å se annet enn enda en gang å gnåle. Prøv å få deg et ligg selv, du virker seksuelt frustrert på et helt absurd nivå. Anonymkode: 37b67...cc2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå