Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #1 Skrevet 12. april 2025 Siden de er utdannet til å forstå følelser, lese kroppsspråk og sånt? Anonymkode: a4149...be0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #2 Skrevet 12. april 2025 Skomakerens barn går i sokkelessen... Anonymkode: 419fa...89c
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #3 Skrevet 12. april 2025 Så de er dårligere? Jeg tenkte at de liksom er flinkere til å tolke og forstå sin partners følelser og behov, flinkere til å kommunisere, jobbe med forholdet og sånne ting. Anonymkode: a4149...be0
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #5 Skrevet 12. april 2025 Nei, synes heller det blir for mye av det gode Som den overpedagogiske læreren som forstår ihjel sine barn. Anonymkode: 9c17e...9f3
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #6 Skrevet 12. april 2025 Har noen av dere hatt forhold til psykologer eller har en psykolog i nær familie? Jeg vil tro det varierer stort hvordan de er, og at individuelle egenskaper er viktigere enn at de er psykologer. Min mor er psykolog. Jeg tror ikke at hun er en bedre partner enn de fleste. Men hun er god til å snakke om kompliserte følelser, det har hun jo mye trening i. Anonymkode: a975b...4a6
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #7 Skrevet 12. april 2025 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Nei, synes heller det blir for mye av det gode Som den overpedagogiske læreren som forstår ihjel sine barn. Anonymkode: 9c17e...9f3 Det og jeg ser for meg at det blir smålig analysering av venner og kjente. "Har du lagt merke til det? Lise har alltid melk i kaffen. Husker du hun fortalte hun likte å leke i sandkasse som barn? Det er fordi den fargen minner henne på det at hun alltid har melk i kaffen". Anonymkode: 419fa...89c
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #8 Skrevet 12. april 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Det og jeg ser for meg at det blir smålig analysering av venner og kjente. "Har du lagt merke til det? Lise har alltid melk i kaffen. Husker du hun fortalte hun likte å leke i sandkasse som barn? Det er fordi den fargen minner henne på det at hun alltid har melk i kaffen". Anonymkode: 419fa...89c Dere vet fint lite om psykologer, hvordan de tenker og hvordan de jobber, det synes på langt hold. Her var det jo bare merkelige fordommer. Jeg er ingen psykolog, men litt lærer man jo om fag og metoder av å omgås familiemedlemmer og venner som er psykologer. Det som skrives her er langt ute på viddene. Anonymkode: a975b...4a6
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #9 Skrevet 12. april 2025 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Dere vet fint lite om psykologer, hvordan de tenker og hvordan de jobber, det synes på langt hold. Her var det jo bare merkelige fordommer. Jeg er ingen psykolog, men litt lærer man jo om fag og metoder av å omgås familiemedlemmer og venner som er psykologer. Det som skrives her er langt ute på viddene. Anonymkode: a975b...4a6 Vi prater fritid ikke jobb. Anonymkode: 419fa...89c
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #10 Skrevet 12. april 2025 De er vel som så mange andre, de tar ikke med seg joggen inn i privatlivet. Så nei, det tviler jeg på at de er. Anonymkode: 46efb...322
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #11 Skrevet 12. april 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Siden de er utdannet til å forstå følelser, lese kroppsspråk og sånt? Anonymkode: a4149...be0 Ja Anonymkode: c472f...f7e
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #12 Skrevet 12. april 2025 Ha ha, jeg er ganske sikker på at mannen min ville svart nei til dette. Selv om jeg er psykolog, er jeg kun et irrasjonelt menneske på mitt verste, omtrent som alle andre tror jeg. Jeg er kanskje bedre til å møte barna mine sine følelser enn mange andre. Mannen min er en fyr med ganske «flate» følelser, og det er dessuten ikke alltid han åpner seg for meg. Jeg er heldigvis ikke en tankeleser, så det jeg mener å forstå baserer seg på det folk er villig å dele med meg. Anonymkode: 6db62...1c8
Anonym bruker Skrevet 12. april 2025 #13 Skrevet 12. april 2025 Jeg jobber med barn og har stor kunnskap om barn, men hjemme er jeg mor som alle andre mødre. Psykologer har utdannelse til å hjelpe pasienter med å forstå seg selv. Utenfor jobb trenger de å få møtt sine behov og frustrasjoner og støtte fra de rundt seg. En psykolog går ikke rundt å forstår seg ihjel på alle rundt seg, det gidder de ikke og er heller ikke lyst å brenne lyset. så er det vel ingen som har mer problemer enn psykologen selv Anonymkode: 2837d...9e8
Anonym bruker Skrevet 13. april 2025 #14 Skrevet 13. april 2025 Tror ikke det. Jeg tror snarere de som virkelig trenger psykolog er psykologene selv, som bærer på alle andres problemer 24/7. Anonymkode: 1e94c...5d5
Anonym bruker Skrevet 13. april 2025 #15 Skrevet 13. april 2025 Anonym bruker skrev (11 timer siden): Har noen av dere hatt forhold til psykologer eller har en psykolog i nær familie? Jeg vil tro det varierer stort hvordan de er, og at individuelle egenskaper er viktigere enn at de er psykologer. Min mor er psykolog. Jeg tror ikke at hun er en bedre partner enn de fleste. Men hun er god til å snakke om kompliserte følelser, det har hun jo mye trening i. Anonymkode: a975b...4a6 Min mor er også psykolog. Jeg håper virkelig hun er god til å snakke om kompliserte følelser med pasientene sine, men ovenfor familien er det mer slik at hun spiller ut sine kompliserte følelser. Dette gjør henne til en ganske vanskelig og taggete dame. Interessant ja, men jeg som voksent barn er alltid på tå hev fordi jeg ikke vet hvor jeg har henne. Paradoksalt nok har jeg måttet gå til psykolog selv for å finne en måte å leve med henne på. Psykologer komer vel i alle former og typer 🙂 Anonymkode: 8fc9b...337
Anonym bruker Skrevet 13. april 2025 #16 Skrevet 13. april 2025 Jeg vet ikke dette, jeg bare antar. Når man jobber med folk, er man profesjonell. En psykolog vil vel bruke det den har lært i studiene og rolig analysere en situasjon ut fra informasjon, og behandle pasienten ut i fra hva den har lært. Mens hjemme er psykologen et menneske som alle andre, med følelser som blir såret, ønsker og behov. Og derfor i en mer irrasjonell situasjon. Psykologen vil kanskje ha et bredere perspektiv på hva som foregår og årsaker, men når den blander inn egne følelser, er det ikke sikkert den klarer å skille. Det er vel derfor psykologer ikke skal ha nære forhold til pasienter, fordi de da risikerer å opptre uprofesjonelt og ta valg basert på følelser. Har ellers en bekjent med en mor som er psykiater og hun må være den mest manipulerende moren jeg noen gang har møtt. Anonymkode: 0af7d...484
Anonym bruker Skrevet 13. april 2025 #17 Skrevet 13. april 2025 Har aldri hatt sex med en utdannet psykolog så det kan jeg ikke svare på. Hvorfor funderer du på slike ting? Drømmer du om å ha sex med psykologen din? Anonymkode: 2837d...9e8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå