Anonym bruker Skrevet 12. april #1 Skrevet 12. april Jeg kjenner jeg blir kvalm! Hvor er FN sine protester? Norske media? Bart Eide? Rop om boikott? https://www.theguardian.com/global-development/2025/jan/22/women-children-rights-iraqi-law-allows-child-marriage Irak har altså vedtatt en lov der 9-åringer kan giftes bort. Hvilken 9-åring ønsker ekteskap? Anonymkode: c2be0...9f1
Anonym bruker Skrevet 12. april #2 Skrevet 12. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hvilken 9-åring ønsker ekteskap? Anonymkode: c2be0...9f1 Nå legger du som premiss at det å ønske å gifte seg skal ha noe som helst med ekteskapsinngåelse. Utred gjerne for hvorfor du legger dette premisset til grunn, med historiske og kulturelle tall. Sikter da til hvor mange promille som har giftet seg på denne måten og hvor bra det har gått, sammenlignet med de som har blitt gift på helt andre måter. Anonymkode: 2b79a...54b
Anonym bruker Skrevet 12. april #3 Skrevet 12. april Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Nå legger du som premiss at det å ønske å gifte seg skal ha noe som helst med ekteskapsinngåelse. Utred gjerne for hvorfor du legger dette premisset til grunn, med historiske og kulturelle tall. Sikter da til hvor mange promille som har giftet seg på denne måten og hvor bra det har gått, sammenlignet med de som har blitt gift på helt andre måter. Anonymkode: 2b79a...54b Det var ironi i protest mot at ingen bryr seg. Anonymkode: c2be0...9f1
Anonym bruker Skrevet 12. april #4 Skrevet 12. april Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det var ironi i protest mot at ingen bryr seg. Anonymkode: c2be0...9f1 Ja, jeg forsto det. Nå, skal du komme med den utredningen jeg ber deg om? Anonymkode: 2b79a...54b
Anonym bruker Skrevet 12. april #5 Skrevet 12. april Nå kommer endelig Irak til å bli et populært turistmål. TUI setter opp charter allerede i Påsken ser jeg Anonymkode: 206eb...e2f
Anonym bruker Skrevet 12. april #6 Skrevet 12. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Nå legger du som premiss at det å ønske å gifte seg skal ha noe som helst med ekteskapsinngåelse. Utred gjerne for hvorfor du legger dette premisset til grunn, med historiske og kulturelle tall. Sikter da til hvor mange promille som har giftet seg på denne måten og hvor bra det har gått, sammenlignet med de som har blitt gift på helt andre måter. Anonymkode: 2b79a...54b Hun legger ingen premiss, hun stiller et spørsmål. Anonymkode: 02a48...239
Anonym bruker Skrevet 12. april #7 Skrevet 12. april Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Nå kommer endelig Irak til å bli et populært turistmål. TUI setter opp charter allerede i Påsken ser jeg Anonymkode: 206eb...e2f Veldig morsomt Denne tråden er dessverre et godt eksempel på hvordan feminisme ødelegger for kvinner. Først kvoterer man inn kvinner i utdanning og jobb. Det er mindre viktig hva de kan og forstår, og mer viktig hva slags kjønn de har. Dermed sitter man igjen med mange som har den holdningen som HI, at de tror de deltar i debatt når de i virkeligheten deltar i syforening… For ordens skyld; Debatt - man treffer mennesker med ulikt verdensbilde og ulikt syn på ting, og må derfor først bruke tid på å presentere sitt eget verdenssyn, sine egne verdier og sin egen mening, deretter lytter til andres innvendinger og grunnlaget for innvendingene. Syforening - man treffer i all hovedsak mennesker med samme verdensbilde og samme meninger som en selv, så man føler ikke for å begrunne eller legge frem sitt syn. Man kakler i stedet ‘ja, huff, alt var bedre før’ eller ‘hvem tror hun at hun er, den megga!’ og lignende emosjonelle utbrudd. Med andre ord, man får ikke en debatt, man får en syforening, også kalt ekkokammer. Det gjør at man ikke fanger opp ting som skjer rundt en, og heller ikke blir tatt på alvor, når man omsider får øye på ting. Og dermed er det også fritt frem for rovdyrene. Og hvem lider? Jo, kvinner. Feminisme er sterkt skadelig for kvinner. Ved å fortelle kvinner som ikke kan noe, at de er sterke og dyktige og kan hva de vil, ødelegger man samfunnet. Ødelegger man samfunnet, så ødelegger man også selve grunnlaget for trygghet og sikkerhet, som er så viktig for kvinner skal ha det bra. Vil du virkelig hjelpe kvinner? Vil du virkelig hindre at 9-årige jenter blir giftet bort? Slutt å smykke deg med tittelen feminist. Slutt å poste artikler på nett og anta at alle tror det samme som deg. Sett deg i stedet ned og les om kvinners virkelighet i ulike kulturer til ulike tider, og opplys deg selv, før du så lettvint åpner munnen og lar det stå til. Anonymkode: 2b79a...54b
Anonym bruker Skrevet 12. april #8 Skrevet 12. april Anonym bruker skrev (5 timer siden): Jeg kjenner jeg blir kvalm! Hvor er FN sine protester? Norske media? Bart Eide? Rop om boikott? https://www.theguardian.com/global-development/2025/jan/22/women-children-rights-iraqi-law-allows-child-marriage Irak har altså vedtatt en lov der 9-åringer kan giftes bort. Hvilken 9-åring ønsker ekteskap? Anonymkode: c2be0...9f1 Verden går i helt feil retning. Det er begrenset hva man kan gjøre med protester (usikker på boikott, impoterer vi noe særlig fra Irak?) Anonymkode: 02a48...239
Anonym bruker Skrevet 12. april #9 Skrevet 12. april Anonym bruker skrev (6 timer siden): Jeg kjenner jeg blir kvalm! Hvor er FN sine protester? Norske media? Bart Eide? Rop om boikott? https://www.theguardian.com/global-development/2025/jan/22/women-children-rights-iraqi-law-allows-child-marriage Irak har altså vedtatt en lov der 9-åringer kan giftes bort. Hvilken 9-åring ønsker ekteskap? Anonymkode: c2be0...9f1 Det verste er at jeg er ikke overrasket engang, Mannfolk innfører en lov som gjør pedofili lovlig, er det rart at muslimske menn tror at alle hunkjønn er fritt vilt med sånne sinnsyke holdninger som dette. Anonymkode: 33f19...a54
Admin Skrevet 13. april #10 Skrevet 13. april Tråden er ryddet for avsporinger og brukerdebatt. Admin
Anonym bruker Skrevet 13. april #11 Skrevet 13. april Barneekteskap er fortsatt tillatt i 37 av USAs stater. I 4 av statene er det ingen minstealder. Så pedofilien har gode kår i "kristne" land også. Ikke at det gjør det noe bedre, akkurat. Anonymkode: a9acd...865
Anonym bruker Skrevet 13. april #12 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (2 timer siden): Barneekteskap er fortsatt tillatt i 37 av USAs stater. I 4 av statene er det ingen minstealder. Så pedofilien har gode kår i "kristne" land også. Ikke at det gjør det noe bedre, akkurat. Anonymkode: a9acd...865 Så du tror de gifter bort 9-åringer i usa? Anonymkode: 1a75c...008
Anonym bruker Skrevet 13. april #13 Skrevet 13. april 4 hours ago, Anonym bruker said: Så du tror de gifter bort 9-åringer i usa? Anonymkode: 1a75c...008 I noen kristne kulter skjer/har det skjedd Anonymkode: c4d7e...99b
Anonym bruker Skrevet 13. april #14 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (24 minutter siden): I noen kristne kulter skjer/har det skjedd Anonymkode: c4d7e...99b De som lever utenfor samfunn og lov, ja. Men der ville det skjedd uavhengig av lover (og det skjer stadig vekk at de som er stat i staten ikke bryr seg om samfunnets lover og regler og bare holder seg til sine egne). Men her er det altså snakk om hele samfunnet. Et helt land. At noe skjer enkeltvis en sjelden gang som et diffust eksempel på at noe har skjedd er ikke det samme som at et helt land nå går inn for at det skal være greit. Anonymkode: 8f2f4...042
Anonym bruker Skrevet 13. april #15 Skrevet 13. april 15 minutes ago, Anonym bruker said: De som lever utenfor samfunn og lov, ja. Men der ville det skjedd uavhengig av lover (og det skjer stadig vekk at de som er stat i staten ikke bryr seg om samfunnets lover og regler og bare holder seg til sine egne). Men her er det altså snakk om hele samfunnet. Et helt land. At noe skjer enkeltvis en sjelden gang som et diffust eksempel på at noe har skjedd er ikke det samme som at et helt land nå går inn for at det skal være greit. Anonymkode: 8f2f4...042 Var et svar til om det skjer i USA Anonymkode: c4d7e...99b
Anonym bruker Skrevet 13. april #16 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Var et svar til om det skjer i USA Anonymkode: c4d7e...99b At det ikke finnes noen lov mot det i fire av USAs stater betyr ikke at det er greit. Det det finnes lov mot er seksuell omgang med mindreårige, selv om du er gift med en. Så det er ikke noe samfunnet ser på som greit. Til forskjell fra Irak. Jeg svarer på dette forsøket på å fremstille det som om dette er noe som er vanlig i USA og fullt ut akseptert; det er det ikke. Anonymkode: 8f2f4...042
Anonym bruker Skrevet 13. april #17 Skrevet 13. april Anonym bruker skrev (1 time siden): I noen kristne kulter skjer/har det skjedd Anonymkode: c4d7e...99b Synes du virkelig at det er sammenlignbart? Anonymkode: 33f19...a54
Anonym bruker Skrevet 13. april #18 Skrevet 13. april 3 hours ago, Anonym bruker said: At det ikke finnes noen lov mot det i fire av USAs stater betyr ikke at det er greit. Det det finnes lov mot er seksuell omgang med mindreårige, selv om du er gift med en. Så det er ikke noe samfunnet ser på som greit. Til forskjell fra Irak. Jeg svarer på dette forsøket på å fremstille det som om dette er noe som er vanlig i USA og fullt ut akseptert; det er det ikke. Anonymkode: 8f2f4...042 3 hours ago, Anonym bruker said: Synes du virkelig at det er sammenlignbart? Anonymkode: 33f19...a54 Igjen var et svar til en som spurte Anonymkode: c4d7e...99b
Anonym bruker Skrevet 14. april #19 Skrevet 14. april I USA regnes det som barnekteskap om man gifter seg under 18 år. De har også en lov om seksuell lavalder, den savnes i Irak. At en 50 år gammel mann nå med loven i hånd kan gifte seg med ei 9 år gammel jente er bare kvalmt. Anonymkode: c2be0...9f1
Anonym bruker Skrevet 14. april #20 Skrevet 14. april Anonym bruker skrev (9 timer siden): Igjen var et svar til en som spurte Anonymkode: c4d7e...99b Igjen, du svarte som om det var noe normalisert. Det er det ikke. Det Irak gjør er normalisering. Du har ikke forstått spørsmålet du svarer på. Anonymkode: 8f2f4...042
Anonym bruker Skrevet 14. april #21 Skrevet 14. april 6 hours ago, Anonym bruker said: Igjen, du svarte som om det var noe normalisert. Det er det ikke. Det Irak gjør er normalisering. Du har ikke forstått spørsmålet du svarer på. Anonymkode: 8f2f4...042 Spørsmålet som ble stilt var: On 4/13/2025 at 3:28 PM, Anonym bruker said: Så du tror de gifter bort 9-åringer i usa? Og til det svarte jeg: 20 hours ago, Anonym bruker said: I noen kristne kulter skjer/har det skjedd Anonymkode: c4d7e...99b
Anonym bruker Skrevet 14. april #22 Skrevet 14. april Anonym bruker skrev (16 timer siden): Igjen var et svar til en som spurte Anonymkode: c4d7e...99b Merkelig at du drar det inn i det hele tatt. Ltt sånn at jaja, siden noen obskure kristne i USA gjør det, så gjør det vel ingenting at de lager en lov om det i Irak. Anonymkode: 33f19...a54
Anonym bruker Skrevet 14. april #23 Skrevet 14. april Anonym bruker skrev (1 time siden): Spørsmålet som ble stilt var: Og til det svarte jeg: Anonymkode: c4d7e...99b Og jeg forklarte at du ikke forsto spørsmålet. Du har nok en gang bekreftet at du ikke forsto spørsmålet. Spørsmålet dreier seg ikke om hvorvidt det finnes noe unikt ytterst sjeldent tilfelle, spørsmålet dreier seg om hva som er akseptert. Selv om det er lovlig at noen som er mindreårig gifter seg i USA så er det ikke lov å ha sex med noen som er mindreårig der. Der er det nå i Irak. Det er altså ikke samme sak. Det hjelper ikke at du gjentar deg, du bekrefter bare at du ikke har forstått spørsmålet. Vi vet det. Anonymkode: 8f2f4...042
Admin Skrevet 15. april #24 Skrevet 15. april Tråden er ryddet for latterliggjøring og avsporinger. Admin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå